تعطیلی مدارس و تخلیه 55 هزار نفر در جنوب هند در پی طوفان شدید

مقام‌های هند اعلام کردند که به دلیل طوفان استوایی و باران‌های شدید که بخش‌هایی از جنوب هند را درگرفته، حدود ۵۵۰۰۰ نفر را تخلیه کرده‌اند و مدارس مکان‌های پر خطر تعطیل و برنامه تردد قطارها لغو شده است.

به گزارش مشرق، مقام‌های هند روز شنبه اعلام کردند که به دلیل طوفان استوایی  و باران‌های شدید که بخش‌هایی از جنوب هند را درگرفته است، حدود ۵۵۰۰۰ نفر را تخلیه کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» بر اساس بیانیه دولت هند، مردم در مناطق آسیب پذیر در سه منطقه در جنوب شرقی ایالت «آندرا پرادش» به حدود ۲۰۰ اردوگاه دولتی منتقل شدند. تاکنون خسارت جانی یا مالی عمده گزارش نشده است.

این گزارش حاکیست، مدارس در مناطقی در معرض خطر هستند تعطیل شده‌اند و دستکم ۷۵ قطار برنامه ریزی شده لغو شده اند. اداره هواشناسی هند (IMD) اعلام کرده که این طوفان در خلیج بنگال احتمالاً طی ۱۲ ساعت آینده به تدریج تضعیف می‌شود و انتظار می‌رود روز یکشنبه به نزدیکی منطقه «پوری» در ایالت شرقی اودیشا برسد.

تعطیلی مدارس و تخلیه ۵۵ هزار نفر در جنوب هند در پی طوفان شدید

بنابر اعلام این سازمان، بارندگی شدید تا بسیار شدید در نواحی ساحلی و داخلی اودیشا، بخش‌های شمالی آندرا پرادش و نواحی ساحلی بنگال غربی وجود دارد.

«پرادیپ کومار ینا» از مقام‌های بخش امدادرسانی هند در اودیشا، گفت: «نیروهای ما در میدان مستقر هستند و تخلیه در حال انجام است. انتظار داریم خسارات گسترده ای به محصولات شالیزاری وارد شود.»

طوفان دیگری  به نام «تاوکتا» در ماه مه امسال بخش‌هایی از غرب هند را درنوردید و جان دستکم ۱۴۰ نفر از جمله ۷۰ نفر را گرفت که در یک کشتی در سواحل مرکز تجاری بمبئی بودند. در ماه مه ۲۰۲۰، نزدیک به ۱۰۰ نفر بر اثر طوفان دیگری به نام  «آمفان» که به هزاران خانه و بخش‌هایی از زمین‌های کشاورزی در هند و بنگلادش آسیب رساند، کشته شدند.

مقام‌های هند گفته اند که شمار قربانیان در سال‌های اخیر به طور کلی کمتر بوده، زیرا پیش بینی هواشناسی اکنون بهتر شده، پناهگاه‌های اضطراری ساخته  شده و برنامه‌های تخلیه و سیستم‌های هشدار  طراحی شده است، اما خسارات مالی همچنان بالاست.

در مرداد ماه نیز طوفان‌های موسمی طی چند روز سواحل غربی هند را در نوردید و ضمن قربانی کردن ۱۳۶ نفر، ۹۰ هزار تن را نیز آواره کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس