حملات سنگین مزدوران ائتلاف سعودی به الحدیده یمن دفع شد

منابع خبری یمنی گفتند که مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی از چند ساعت پیش حملاتی را به منطقه «حیس» آغاز کرده بودند که این حملات دفع شد.

به گزارش مشرق، منابع یمنی از دفع حملات گسترده ائتلاف متجاوز سعودی در استان الحدیده خبر دادند.

شبکه خبری المسیره گزارش داد که مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی به مدت چندین ساعت با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درگیر بودند.

این شبکه خبر داد که نقطه ثقل حملات مزدوران ائتلاف متجاوز، در جنوب حیس بوده است که این حملات سنگین دفع شد.

این حملات که نقض فاحش توافق سوئد است، برای جبران شکستهای اخیر مزدوران وابسته به ریاض و ابوظبی در الحدیده و در استان مأرب است.  

اهمیت منطقه حیس به این دلیل است که برخی از منابع دولت مستعفی اخیرا خبر دادند، انگلیس  چند روزی است عملیاتی تحت عنوان «القوس الذهبی» (کمان طلایی) را از طریق نیروهای مشترک در حیس و جنوب «تعز» کلید زده است.

در همین ارتباط، «محمد ورق» از نمایندگان پارلمانی دولت مستعفی یمن، اطلاعاتی درباره نقش آمریکا و انگلیس در نبرد ساحل غربی یمن و توطئه‌های مخفی آنها برای تسلط بر نوار ساحلی غرب یمن فاش کرد و گفت که این دو کشور قصد دارند در ساحل غربی یمن، استان جدیدی ایجاد کنند.

ورق با بیان اینکه هدف آمریکا و انگلیس، تسلط بر ساحل غربی از «المخا» تا «باب المندب» و نیز ریف جنوبی تعز به شکل یک کمان است، خاطر نشان کرد، عملیاتی که نیروهای ائتلاف سعودی در پانزدهم ژوئن ۲۰۱۸ به نام «السهم الفضی» (تیر نقره‌ای) آغاز کردند توسط انگلیس و آمریکا طراحی شده بود و این دو کشور بر آن نظارت می‌کردند. هدف از این عملیات تسلط بر نوار ساحلی غرب یمن وایجاد یک استان جدید بود.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    با پایان نبردها در مارب که هر چه سریعتر باید پایان یابد تعز باید روی میز بیاید و داستان مارب در تعز تکرار شود و مرزهای شمالی و جنوبی مشخص شود
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    خوب باید پدافند هوایی خوبی با دوش پرتاب ها تدارک دید که متاسفانه در این بخش انصارالله عادمدانه شلیک انجام نمی دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس