۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس فرسوده‌اند

رئیس سازمان اورژانس کشور ضمن اشاره به اینکه ۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس بیش از ۱۰ سال عمر دارند، از رشد ۱۵ درصدی ماموریت‌های اورژانس در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش مشرق، جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در نشست خبری امروز در سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: سازمان اورژانس کشور با تقدیم ۱۹ شهید مدافع سلامت و بیش از ۱۰ هزار مبتلا در بین پرسنل اورژانس و تزریق واکسن کرونا به مردم توسط این نیروها، توانسته نقش خود را ایفا کند. بیش از ۲ میلیون دوز از تزریقات واکسن را در یک فرآیند دو ماهه انجام داده‌ایم.

وی افزود: در کشور ۳ هزار پایگاه داریم که ۱۲۷۹ پایگاه شهری و ۱۶۶۹ پایگاه جاده‌ای ۵۰ پایگاه هوایی و دو پایگاه دریایی هستند و بیش از ۵ هزار دستگاه آمبولانس در حال ارائه خدمات فوریت پزشکی است.

بیشتر بخوانید

نجات آدم‌ها با دستمزد مرگ و فحش و کتک

وی با بیان اینکه بخشی از آمبولانس‌ها فرسوده هستند، گفت: ۳ هزار دستگاه آمبولانس ما بالای ۱۰ سال عمر دارند.

میعادفر با اشاره به فعالیت ۲۴ هزار نیروی اورژانس در کشور، تصریح کرد: ۲۱ هزار نیروی عملیاتی در کشور داریم و ۳ هزار نفر دیگر نیز در ستاد و مراکز دیسپچ در حال ارائه خدمت هستند.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان داشت: تعداد ماموریت‌های ۸ ماهه امسال بیش از ۳ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۸۰ مورد بوده که بیش از ۲.۵ میلیون مورد شهری، ۷۲۳ هزار و ۲۷۱ مورد جاده‌ای بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است، این رشد طبیعی است زیرا در سال گذشته محدودیت تردد در جاده را داشتیم و به دلیل افزایش رفت‌وآمدها ماموریت‌های ما نیز افزایش یافته است و ۷۸ درصد ماموریت‌های اورژانس شهری و ۲۲ درصد جاده‌ای است و نشانگر نیازمندی به پایگاه‌های اورژانس در شهرهاست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس