کد خبر 1308361
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
واکنش برهم صالح به حمله تروریستی داعش به «مخمور»

رئیس جمهوری عراق حمله داعش به مخمور در جنوب اربیل را خطرناک دانست و بر ضرورت مقابله با آن تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق در واکنش به حمله عناصر داعش به «مخمور» و جان باختن شماری از شهروندان عراق، تاکید کرد که وظیفه کنونی در عراق مقابله با گروه تروریستی داعش است.

وی با انتشار توئیتی گفت: حملات داعش به پاسگاه‌های پیشمرگه در مخمور خطرناک و وظیفه فوری و کنونی ما، مقابله با آن است.

صالح ضمن اشاره به اینکه تقویت همکاری بین ارتش عراق و پیشمرگه برای از بین بردن تروریست‌ها و تامین امنیت منطقه ضروریست، جان باختن شماری از نیروهای پیشمرگه را به خانواده این نیروهای تسلیت گفت.

بافل طالبانی: داعش همچنان خطرناک است

«بافل طالبانی» رئیس مشترک حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد که تداوم حملات داعش نشان می‌دهد این گروه در حال سازماندهی دوباره خود است.

کشور عراق ,

وی در پیامی در خصوص حمله پنجشنبه  شب گذشته داعش به یک روستا در دامنه کوه «قره چوغ» واقع در منطقه«مخمور» که موجب جان باختن ۱۰ نیروی پیشمرگه اقلیم کردستان عراق و سه غیرنظامی و مجروح شدن شماری دیگر شد، اعلام کرد که گروه تروریستی داعش و خطرات آن هنوز وجود دارد.

رئیس مشترک اتحادیه میهنی کردستان عراق هشدار داد که تداوم حملات داعش نشان می‌دهد  اعضای داعش در حال سازماندهی دوباره خود هستند و به همین دلیل همه طرف‌ها در عراق، از جمله نیروهای پیشمرگه اقلیم و ارتش عراق وظیفه دارند در باره این خطر هوشیار باشند.

طالبانی تاکید کرد که این بار نه تنها باید از نظر نظامی با داعش مقابله شود، بلکه باید هسته‌های مخفی این گروه نیز ریشه کن شوند، زیرا تفکر افراط گرایی در عمل ریشه دوانده و باید این تفکر همزمان با اقدام نظامی علیه داعش از میان برداشته شود.

واکنش ائتلاف النصر

 از سوی دیگر «عقل الردینی» یک عضو ائتلاف نصر در این باره گفت: دلیل وقوع حملات و اقدامات ضد امنیتی از مناطق مورد مناقشه، نبود فعالیت اطلاعاتی و ضعف در زمینه بررسی وضعیت امنیتی این مناطق یا وجود اهداف دیگری برای ایجاد ناامنی در این مناطق در راستای اهداف جریانات خاص است.

وی تأکید کرد: مناطق مورد مناقشه، یا مناطق مورد اشاره در اصل ۱۴۰ قانون اساسی عراق در دوره نخست وزیری حیدر العبادی، از نظر مدیریت مسائل امنیتی دچار تغییرات مهمی شدند و پس از آنکه سال‌ها تحت کنترل نیروهای پیشمرگه بودند به مناطق تحت مدیریت دولت فدرال ملحق شدند.

الردینی افزود: مناطق مورد مناقشه، به ویژه در استان دیالی اخیرا، شاهد اقدامات ضد امنیتی بوده است و این امر، به ویژه پس از کشته شدن شماری از شهروندان در حملات تروریستی اخیر، به طور جدی نگران کننده است.

عقل الردینی تصریح کرد: ثبات و امنیت در سراسر عراق از جمله استان دیالی فارغ از شمول یا عدم شمول آن در اصل ۱۴۰ از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به اقدامات ضد امنیتی پایان داده شود که منجر به ریخته شدن خون شهروندان از جریانات مختلف می‌شود.

حمله خونین داعش به نیروهای پیشمرگه؛ ۸ پیشمرگ کشته شدند

حملات پنج شنبه شب اعضای گروه تروریستی داعش به مناطقی در اقلیم کردستان عراق، شمار زیادی کشته و زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش تسنیم، تروریست های داعش با حمله به منطقه مخمور در جنوب غربی استان اربیل، سه عضو یک خانواده را در روستای خدرجیجه کشتند. همزمان در این حمله، یک عضو نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان نیز کشته و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

از سوی دیگر، در پی اعزام واحدی از نیروهای پیشمرگه به محل حادثه فوق، این نیروها در کمین تروریست‌های داعش قرار گرفته و ۷ عضو نیروهای پیشمرگه نیز کشته شدند. در میان کشته شدگان دو افسر نیروهای اقلیم دیده می شود. این حمله نیز در روستای نازی کند مخمور رخ داده است.

در مجموع و در نتیجه حملات داعشی‌ها، ۸ عضو نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان کشته و شماری هم زخمی شده اند. سه عضو یک خانواده هم که پسران رئیس شورای روستای خدرجیجه بوده‌اند هم کشته شده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    پس کو داعش نابود شده بود که؟
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    1 0
    نا وقتی ترکیه هست داعش هم هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس