نخستین نماینده ولی فقیه در سپاه کردستان به دیدار فرزند شهیدش شتافت

حجت‌الاسلام‌ نورالدین حیدری، نخستین نماینده ولی فقیه در سپاه کردستان شب گذشته (پنج‌شنبه یازدهم آذرماه) به دیدار فرزند شهیدش شتافت.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نورالدین حیدری، مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کردستان و ارومیه در دوران دفاع مقدس، شب گذشته (پنج‌شنبه یازدهم آذر ماه) به دیدار حق شتافت.

حجت‌الاسلام حیدری، نخستین نماینده ولی فقیه در سپاه کردستان که در بازه‌ای رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان بود، ریاست بنیاد مسکن، مسؤولیت دادستانی سپاه کردستان، مسؤول پذیرش سپاه و شورای نگهبان را نیز بر عهده داشته است.

بیشتر بخوانید

حضور پدر شهید در یکی از مواکب جاده نجف کربلا +عکس

او در سال ۱۳۱۷ در زنجان به دنیا آمد. حجت‌الاسلام حیدری از گذراندن سطوح درسی به‌ عنوان طلبه وارد حوزه علمیه زنجان شد و سپس برای ادامه تحصیل به قم عزیمت کرد. او در سال ۱۳۵۹ پس از مراجعت به دفتر تبلیغات به درخواست آیت‌الله مدنی برای ماه مبارک رمضان به همراه طلاب دیگر به همدان رفت و پس از بازگشت از دوره در هفتم مهر ماه سال۱۳۵۹ به سمت باختران (سابق) عزیمت کرد و سال‌ها در آنجا به‌ عنوان مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کردستان و ارومیه خدمت کرد. او همچنین پدر شهید احمد حیدری است که در عملیات والفجر ۸ به شهادت رسیده است.

نخستین نماینده ولی فقیه در سپاه کردستان به دیدار فرزند شهیدش شتافت +عکس

پیش از این نیز کتاب «فرزند کردستان» درباره زندگی‌نامه حجت‌الاسلام حیدری به همت واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی به قلم محمدعلی صدرشیرازی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

به مناسبت درگذشت این رزمنده نامدار دفاع مقدس، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه با صدور بیانیه‌ای این مصیبت را تسلیت گفته است. متن پیام این مرکز به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

عالم پرتلاش و مجاهد خستگی ناپذیر، حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ نورالدین حیدری، پس از عمری مبارزه، مجاهدت، ایثار و تلاش در جبهه‌های حق علیه باطل، به همرزمان و فرزند شهیدش پیوست.

این روحانی پرافتخار و گرانقدر، علاوه بر مجاهدت‌های ماندگار در دوران دفاع مقدس در سمت مسئولیت دفتر نمایندگی امام امت در سپاه استان کردستان، قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) از آغازین روزهای تهاجم دشمن بعثی، با درخشش در عرصه‌های مختلف دفاعی بویژه در جبهه‌های غرب، شمال‌غرب و کردستان نقش‌های مهمی ایفا کرد.

او پس از دفاع مقدس نیز در سمت مسئولیت دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر۱۷ علی بن ابیطالب(ع) ، بسیجی وار با فعالیت‌های تاثیرگذارش در عرصه فرهنگی و اجتماعی، همواره کوشا بود و در نشر و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس از هیچ کوششی دریغ نمی کرد و هرجا سخن از شهید و شهادت بود، برای انتقال فرهنگ جهاد و شهادت آماده و پای کار، خالصانه حاضر می شد.

کتاب فرزند کردستان بخش‌هایی از خاطرات این روحانی مبارز را ثبت و منتشر کرده است. همچنین بخش‌هایی از مراحل تدوین تاریخ شفاهی ایشان در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس انجام گردیده است.

نخستین نماینده ولی فقیه در سپاه کردستان به دیدار فرزند شهیدش شتافت +عکس

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، مصیبت وارده را به خانواده محترم، فرزندان داغدار و بیت معزز شهیدان حیدری تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان  ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت می‌نماید.

ان‌شالله خداوند روح پاکش را در کنار فرزندان شهیدش سر سفره حضرت سیدالشهدا(ع) مهمان و متنعم بگرداند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    روحش شاد و قرين آرامش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس