بازگشت طالبان به معنای فروپاشی افغانستان است

دبیرکل ناتو بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان را به منزله فروپاشی این کشور عنوان کرد و گفت: مواخذه طالبان برای عمل به وعده‌هایش ادامه خواهد یافت.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، ائتلاف آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان را به منزله فروپاشی این کشور عنوان کرد.

به گفته «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو، مواخذه طالبان برای عمل به وعده‌هایش که بعد از تسلط بر کشور مطرح کرده ادامه خواهد یافت.

دبیرکل ناتو این سخنان را در پایان نشست‌های وزیران خارجه ائتلاف در لتونی اعلام می‌کرد و ادامه داد: ناتو به مواخذه طالبان ادامه می‌دهد تا به وعده‌هایی که گفته‌اند اجرا خواهند کرد، عمل کنند.

استولتنبرگ همچنین افزود: ناتو نیاز به تحمیل تحریم‌ها در صورت خلف وعده طالبان دارد. تحرک در این باره به تمام کشورهای عضو ناتو بازمی‌گردد. ما برای مقابله با تروریسم جهانی به آنجا رفتیم و آن را با تضعیف القاعده و منع حملات علیه کشورهای ناتو از بین بردیم.

امروز همچنین وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که هیئت مذاکره کننده این کشور در دوحه، از طالبان خواسته تا اقدامات بیشتری در راستای تشکیل دولت فراگیر انجام دهد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه در مورد ادعای نقض حقوق بشر در افغانستان ابراز نگرانی کرد. این وزارت خانه مدعی شد که بعد از نشست دو روزه هیئت آمریکایی با طالبان که در دوحه پایتخت قطر برگزار شد، از رهبران این گروه خواسته تا از حقوق همه افغان‌ها محافظت و به تعهد خود مبنی بر عفو عمومی عمل کند.

ادعا می‌شود که «توماس وست» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، در نشستی که طی روزهای ۲۹ و ۳۰ نوامبر (۸ و ۹ آذر) برگزار شد، درباره مسائل مختلف از جمله مبارزه با تروریسم و عدم استفاده از خاک افغانستان برای حمله به دیگر کشورها، با طالبان گفتگو کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    لن یجعل الله للکافرین علی مومنین سبیلا(قران کریم)
  • IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    شوخی میفرمائید . جناب یانس
  • IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    خودتان شرایط را فراهم کردید .. طناب آمریکائی دست ناتوست
  • SE ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    یعنی ناتو می گوید ما نوع حاکمیت کشورها را تعیین می کنیم و اگر کسی خلاف رای ما قدرت برسد کشورش را فرو می پاشانیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس