کد خبر 1307486
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
آخرین وضعیت مرز ایران و افغانستان

نیروی انتظامی اعلام کرد: در حال حاضر هیچگونه اختلاف ومناقشه در مرز بین دو کشور ایران و افغانستان وجود ندارد و این دو مرز در آرامش کامل است.

 به گزارش مشرق، عصر امروز تعدادی از افراد مسلح در ولایت نیمروز افغانستان در حوالی مرز روستای شغالک شهرستان هیرمند، اقدام به تیراندازی به سوی کشاورزان ایرانی کردند.

مرزبانان جمهوری اسلامی ایران نیز بلافاصله در پاسخ به این تیراندازی‌ها، به سمت افراد مسلح تیراندازی کردند که این تقابل، برای دقایقی نیز با سلاح نیمه‌سنگین ادامه یافت که این درگیری کوتاه، هیچ تلفاتی در بر نداشت و هم‌اکنون آرامش در منطقه حکمفرماست و درگیری بطور کامل پایان یافته است.

مرز ایران و افغانستان در آرامش کامل

اما پیگیری ها از نیروی انتظامی حاکی از این است که در پی وقوع بی نظمی مرزی که عصر امروز در خاک افغانستان روی داد لزوم مدیریت موضوع توسط نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار گرفت.

بر اساس گزارش روابط عمومی مرزبانی زابل، مراتب طی ملاقات مرزی بین مقامات مرزبانی دو کشور حل و فصل گردید و در حال حاضر هیچ گونه اختلاف و مناقشه در مرز بین دو کشور وجود ندارد و مرزهای ایران و افغانستان در آرامش کامل است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • عبدالله مومن IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    0 2
    از آنجایی که افساداتی های دوآتشه. تا چند هفته قبل برای جنگ با طالبان. بیتاب بودند. منتظر حضور قدومشان در مرزهای شرقی برای نبردی دلاوران با طالبان می باشیم. هههههههههههه
  • ۰ IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    3 2
    افراد مسلح؟ خدا لعنتتون کنه
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    4 2
    هر کس فکر کنه طالبان دوست ایرانه در اوج حماقت و بلاهت قرار داره. وقتی دوست و دشمن کشور رو نمی‌شناسید انتظار دارید این روابط خارجی درب و داغون رو هم نداشته باشید؟
    • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      0 1
      حالا شما چرا اینقدر حرص میزنی! شما خیلی ناراحتی برو،فعلا برای باکو و ترکیه حرف بزن،که هم در کتاب چاپ کردن،که یک بخش از کشور رو میخوان! هم میخوان همانطور که اردوغان گفتن! نزارن،یک سنگ بدون اجازه اونا در منطقه جابجا بشه! (منظورشون همون بالا سرماست). و اگر ناراحتی و عصب شما خیلی بالاست،به امریکا فکر کن،که هر روز مسلمان رو قتل عام میکنه! کرونا میسازه! واکسن میسازه! پول و ثروت جهان رو میبره در سرزمین ها خودش و کیف و حال میکنه،بشدت ضد دین و مردم جهان کار میکن! در جزیر امنش در غرب!
    • كفشنده IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      1 0
      دقیقا. طالبان همون داعش و النصره هست.
  • آرش کمانگیر IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    3 0
    به نام خدا . سلام . برای جلوگیری از تکرار اینگونه درگیریها باید نقطه صفر مرزی با علائم بزرگ و واضح مشخص شود و با مسئولین محلی طالبان که بخواهیم یا نخواهیم فعلا حاکم بر منطقه درگیری در قسمت افغانی مرز هستند مذاکره شود تا نیروهایشان را برای رعایت مرز بین المللی با ایران توجیه کنند .
    • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      2 0
      حرفتون کاملا منطقی،گزارش چند ماه پیش صدا و سیما رو ببینید،که یک ویدئو نسبت طنز هم هست! گروهی رفتن اونجا دیوار زدن! بعد بخشی از این دیوار! باعث جدایی دو قسمت از مناطق مرزی ما شده! ...
  • IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    من کارشناس نیستم ولی این موضوع نشون می ده نباید به این احمق ها اجازه استقرار کامل رو می دادیم و نباید بدیم همین مورد در مسئله آذربایجان در زمان فروپاشی شوروی انجام دادیم پدر همین مردک علی اف اومد برای بازگشت دوباره اون سرزمین به ایران که یکی از اصلی اون موقع جناب رفسنجانی حالا نمی دونم از ذهنیت مثل اینکه ایران بجای موشک و نیرو نظامی باید با لبخند کشور رو مراقبت کنه جواب منفی دادن همون شد مشکل امنیتی و سیاسی امروز و داغ آزار شیعیان عزیز اونجا به دست اون حکومت کثیف و فاشیست نباید اجازه بدید این تو مرز شرقی ما هم با این همه مشکل اتفاق بیفته هیچ بعید نیست آینده نوچه آمریکا مثل قبل نشن در دشمنی با ایران اگر استقرار کامل پیدا کنن نه اینکه برای ایران عددی باشن نه ولی با توجه با حضور آمریکا و همراهی اکثر کشور های نوچه آمریکا دور ما خطرناک می شه اون موقع در تمام مرزها مشکل امنیتی پیدا می کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس