کد خبر 1307265
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۹/۱۰| بارش باران و برف در ۲۸ استان/ هشدار کولاک برف در ۱۷ استان

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از بارش باران و برف در ۲۸ استان خبر و نسبت به احتمال وقوع کولاک برف در ۱۷ استان هشدار داد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق روی می‌دهد. از بعدازظهر امروز سامانه بارشی وارد کشور شده و در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان باعث بارش می‌شود.

فردا این سامانه بارشی در استان های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور باعث بارش باران، وزش باد شدید موقتی، در استان‌های جنوبی رعدوبرق و در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات استان‌های واقع در البرز مرکزی و زاگرس مرکزی باعث بارش برف می‌شود.

روز جمعه بارش در شمال غرب و غرب قطع شده و در نیمه شرقی کشور، سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر، مناطق مرکزی و جنوبی کشور بارش پیش‌بینی شده است.

 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی دریای خزر روزهای پنجشنبه و جمعه مواج خواهد بود. شنبه هفته آینده در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش پراکنده روی داده و سپس سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

طی روزهای پنجشنبه و جمعه کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور روی می‌دهد. امروز و فردا تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی شده است. در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد تا اواسط روز پنجشنبه هوا آلوده خواهد بود و از اواخر روز پنجشنبه از شدت آلودگی در این شهرها کاسته خواهد شد.

*توصیف سامانه: ورود سامانه بارشی به کشور

زمان شروع: بعدازظهر چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۰

زمان پایان: اواخر وقت جمعه ۱۴۰۰/۰۹/۱۲

نوع مخاطره: بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط همراه با رعدوبرق،مه آلودگی و کاهش دید و کاهش ۷ تا ۱۲ درجه ای دما در نیمه شمالی کشور.

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۰ : آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و غرب کردستان.

پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۱ : گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، قزوین، البرز، تهران، قم، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، غرب اصفهان، ارتفاعات سمنان و غرب خراسان شمالی.

جمعه ۱۴۰۰/۰۹/۱۲ : مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، شرق تهران، قم، اصفهان، یزد، فارس، هرمزگان، کرمان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق استانهای مرکزی و لرستان و خوزستان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها، احتمال کولاک برف در گردنه‌های کوهستانی و احتمال تاخیر در پروازها.

توصیه: پرهیز از هرگونه رفت وآمد غیر ضروری، به‌ویژه در مسیرهای بین شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها

*توصیف سامانه: بارش برف، کولاک ، لغزندگی جاده‌ها

زمان شروع: بعدازظهر چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۰

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۰/۰۹/۱۲

نوع مخاطره: بارش برف، کولاک برف ، لغزندگی جاده ها ، مه آلودگی و کاهش دید.

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۰ : ارتفاعات در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی.

پنجشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۱ : اردبیل، چهارمحال و بختیاری، قزوین، غرب کردستان، مرکزی، همدان، ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، تهران، البرز، لرستان و ارتفاعات غرب اصفهان.

جمعه ۱۴۰۰/۰۹/۱۲ : خراسان شمالی، شمال شرق خراسان رضوی، شمال و غرب اصفهان.

اثر مخاطره: بارش برف، کولاک برف، لغزندگی جاده‌ها، مه آلودگی و کاهش دید، انسداد جاده‌های کوهستان، تاخیر یا لغو پروازها.

توصیه: جلوگیری از کوهنوری ، احتیاط در رانندگی در جاده‌های بین شهری و مجهز بودن به تجهیزات زمستانی، آمادگی نیروهای امدادی و راهداری‌ها برای برف‌روبی در محورهای کوهستانی و آمادگی شهرداری‌ها برای برف‌روبی سطح شهری.

*توصیف سامانه: تداوم پایداری جو

زمان شروع: صبح پنجشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۱

زمان پایان: پیش از ظهر پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۱

نوع مخاطره: انباشت و افزایش غلظت آلاینده ها همراه با کاهش کیفیت هوا.

منطقه اثر: تهران، اصفهان، مشهد.

اثر مخاطره: افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توام با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی در صورت عدم رعایت و کنترل منابع آلاینده، احتمال شرایط بسیار ناسالم به‌ویژه در مناطق پر تردد و صنعتی.

توصیه: مدیریت جهت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، تاکید بر عدم تردد برای تمام گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    1 0
    هی شبا میخوابیم. بفکر اینکه فردا بارون میاد. ، جاش بوی گند الودگی خفه مون کرد
  • ماحسون IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    آدمک آخر دنیاست بخند،آدمک خبری تز برف وباران نیست بکپ
  • افشین IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    1 0
    دعا کنید تا بارو و مخصوصا برف بیاد تا از این خشکسالي گذر کنیم. خدایا سرزمین عزیز و ملت عزيزترش را با لطف و مرحمت خود سیر آب کن و کشاورزان ما را دست خال نگذار. خدایا کو اون برفهای تا کمری که داخل شهر میومد و چند متری در ارتفاعات. از اون برفها بفرست تا زخم تحریم دشمنانت و دشمنان بندگانت التیام یابد.
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    تراخدا شماکه تکنولوژی بارور کردن ابرها رو دارید لااقل ابرها رو بارور کنید 9ماه ارسال گذشت آسمان با ما درخوزستان قهراست در طول عمرمان چنین قهری ندیم .... پناه برخدا
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    خوب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس