روسیه باز هم در ایستگاه فضایی بین‌المللی حادثه‌ آفرید

شماری از سناتورهای آمریکا از دولت ایالات متحده خواستند تا پس از آزمایش سامانه ضد ماهواره‌ای از سوی روسیه، اقدامات بیشتری برای نظارت بر زباله‌های فضایی انجام دهد.

به گزارش مشرق، شماری از سناتورهای آمریکا روز سه‌شنبه از دولت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده خواستند تا پس از آزمایش سامانه ضد ماهواره‌ای توسط روسیه اقدامات بیشتری برای نظارت بر زباله‌های فضایی انجام دهد.

به نوشته وبگاه «اکسپرس» «ماریا کانتول»، رئیس کمیته بازرگانی، «راجر ویکر» سناتور جمهوریخواه و دو سناتور دیگر از «کامالا هریس»، معاون رئیس‌جمهور و «جینا ریموندو»، وزیر بازرگانی امریکا سوالاتی درباره مسائل مربوط به زباله‌های فضایی پرسیدند.

آزمایش روسیه که بیش از ۱۵۰۰ زباله جدید در فضا پراکنده کرد توسط ایالات متحده محکوم شد. فرماندهی نیروی فضایی آمریکا اعلام کرد که روسیه طی روزهای اخیر یک ماهواره را در مدار خود در فضا سرنگون کرده است. ماهواره سرنگون شده متعلق به خود روسیه بوده و مسکو در یک آزمایش، با یک موشک ضد ماهواره اقدام به سرنگون کردن آن کرده است. بر اساس بیانیه منتشر شده، نیروی فضایی آمریکا اعلام کرد که از یک رویداد مولد زباله‌ در فضای بیرونی آگاه شده است.

به نوشته این منبع خبری، در بیانیه سناتورهای آمریکایی آمده است: «این آزمایش آشکارا یادآوری می‌کند که ایالات متحده باید ظرفیت خود را برای نظارت و واکنش به زباله‌های فضایی تقویت کند.»

پس از جنجال‌ غربی‌ها درباره آزمایش سلاح ضد ماهواره مسکو در فضا، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه تایید کرد که این کشور با موفقیت سامانه ضد ماهواره آزمایش کرده است.

روسیه  البته هشدار داده که می‌تواند ماهواره‌های ناتو را با فناوری جدید «جنگجوی ستاره» نابود کند. تلویزیون دولتی روسیه اخیرا در گزارشی اعلام  کرد که موشک‌های ضد ماهواره مسکو (ASAT) می‌توانند ۳۲ ماهواره ناتو را منهدم کنند و همه موشک‌ها، هواپیماها و کشتی‌های آنها کور شوند. فناوری جدید روسیه هفته گذشته بر روی یک ماهواره از کار افتاده شوروی سابق آزمایش شد و ترکش‌هایی را به سمت ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) فرستاد و خشم ناسا و واشنگتن را برانگیخت.

تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرده که این یک شلیک هشدار به غرب بود. تلویزیون دولتی روسیه دوشنبه شب تهدید وحشتناکی مبنی بر استقرار فناوری جدید علیه ۳۲ ماهواره غرب که ناتو برای عملیات نظامی از آنها استفاده می‌کند، صادر کرد. مجری شبکه یک تلویزیون روسیه گفت که حمله ماهواره‌ای هشداری عمدی به غرب برای عبور نکردن از خطوط قرمز کرملین در مورد اوکراین بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس