نیروگاه بوشهر

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: این واحد حدود ۵ تا ۶ سال است که مورد بهره برداری قرار گرفته و در حال حاضر برای تعمیرات اساسی از مدار خارج شده و اوایل دی ماه وارد مدار خواهد شد.

به گزارش مشرق، یکی از اولویت های «علی اکبر محرابیان» وزیر نیروی دولت سیزدهم تلاش برای استفاده از انرژی های پاک و جایگزینی آنها با سوخت‌های فسیلی است و بر همین اساس طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر را مطرح کرده است.

یکی از انرژی های پاک و تجدیدپذیر استفاده از توان نیروگاه اتمی بوشهر است که مورد تاکید قرار گرفته است.

در همین رابطه و براساس گزارش تازه روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: مزیت بزرگ این نیروگاه استفاده نکردن از سوخت‌های فسیلی است و برنامه ریزی شده که دو واحد هزار مگاواتی دیگر هم با توجه به زمان بر بودن ساخت این نیروگاه‌ها تا حدود ۶ یا ۷ سال آینده در اختیار داشته باشیم.

وی ادامه داد: وزارت نیرو در دولت جدید تکلیف بسیار سنگینی برای خود تعریف کرده که تا ۴سال آینده بتوانیم ۱۰هزار مگاوات نیروگاه بسازیم و برنامه ما این است که تا تابستان سال آینده ۵۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی داشته باشیم که بخش عمده‌ای از آنها خورشیدی است.

سخنگوی صنعت برق افزود: اکنون ۹۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور وجود دارد که از آن ۹۰۰ مگاوات نیروگاه‌های موجود نیز  نیمی خورشیدی  و بقیه بادی و سایر موارد هستند.

رجبی مشهدی به ساخت یک نیروگاه زمین گرمایی به ظرفیت ۵مگاوات در مشکین شهر اشاره کرد و گفت: تا بهمن ماه امسال مراحل ساخت این نیروگاه تکمیل می‌شود تا بتوانیم از گرمای زمین نیز برای تامین انرژی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در کل باید در کشور یک سبد انرژی داشته باشیم تا بتوانیم مصرف سوخت فسیلی را به حداقل ممکن برسانیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران  درباره استفاده از توان علمی استارتاپ‌ها گفت: بیشتر استفاده ما از این توان به ویژه در فصل تابستان این است که از استارتاپ ها برای طرح‌های کاهش مصرف برق استفاده کنیم.

رجبی مشهدی افزود: استارتاپ‌ها می‌توانند با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارند و به کارگیری ظرفیت‌های کاهش مصرف که در همه بخش‌های مشترکان خانگی، صنعتی و تجاری وجود دارد،  طرح‌های مشارکتی و تشویقی را طراحی کنند و مصرف برق و انرژی را کاهش دهند که استقبال خیلی خوبی از این طرح صورت گرفته و امسال هم مجلس در قانون بودجه تبصره‌ای را پیش بینی کرده که تسهیلاتی در اختیار استارتاپ ها قرار گیرد که در حال انجام است و این نوید را می‌توان داد که در سال آینده بتوانیم از این ظرفیت قدری بیشتر از سال‌های گذشته استفاده کنیم.

پیشتر وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت جدید نیروگاه‌های تجدیدپذیر گفت: ۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید انرژی‌های تجدید پذیر به توان تولید برق کشور افزوده خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس