لزوم راه اندازی مرکز کنترل و فرماندهی هوشمند سازی پایتخت

رییس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران گفت: با هدف استاندارد سازی خدمات و رصد لحظه ای رخدادهای نوآورانه راه اندازی مرکز کنترل و فرماندهی شهر هوشمند به شدت پیشنهاد می شود.

به گزارش مشرق، نشست مشترک سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با احمد صادقی، رییس کمیته هوشمند سازی و شفافیت شورای شهر تهران در راستای فراهم آوردن زیر ساخت های هوشمند سازی و حضور هر چه بیشتر استارت آپ ها در مدیریت شهری برگزار شد.

در این نشست سورنا ستاری با اشاره به اینکه تغییر فرهنگ مهم ترین نیاز برای مجموعه شهرداری و شورای شهر برای بروز تغییرات نوآورانه در شهر است، گفت: تزریق نوآوری در شهرها بسیار مهم است و باید این کار را با کمک توان داخلی انجام دهیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: یکی از مهم ترین مشکلات در این حوزه تقابل بخش سنتی و ایده های نوآورانه است که باید تلاش کنیم این معضل را حل کنیم تا ایده های خلاق سریعتر و بهتر به نیازهای شهری تزریق شود.

ستاری ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان و خلاق زیادی در کشور هستند که ایده‌های نویی برای مدیریت شهری دارند به شرطی که شهرداری خواهان و حامی این ایده ها باشد و به جای ارائه صرف خدمات، به عنوان مشاور کنار آنها بایستد و خدماتشان را توسعه دهد.

رییس بنیاد ملی نخبگان افزود: ایده های زیادی در حوزه پسماند، مدیریت آب، حمل و نقل، صنایع فرهنگی و خلاق و غیره در کشور وجود دارد که استفاده درست از آنها منوط به بهره گیری درست از توانمندی‌ها، فناوری‌ها و نوآوری‌های بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان و خلاق است.

وی شکل گیری یک تیم همکار میان مدیریت شهری و معاونت علمی و فناوری را ضروری دانست و بیان کرد: باید نیازهای شهری در این کارگروه ویژه عنوان شود و معاونت علمی پل ارتباطی باشد میان اتصال این نیازها به متخصصان و نوآوران کشور. این کار به شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری این حوزه نیز منجر می شود.

در ادامه این نشست نیز احمد صادقی با اشاره به ظرفیت های بالادستی در شورای اسلامی شهر اشاره کرد: شورای شهر، شورای شهر تهران است و نه شورای شهرداری تهران و اعضای شورا بر این باور هستند که با ایجاد قوانین تسهیل گر میتوانند زمینه های حضور شرکت های نوآور در شهر را برای حل مشکلات شهروندان فراهم آورند همچنین با ایجاد همگرایی بین دستگاهها و مکلف کردن آنها به انجام وظایف قانونی از موازی کاری و اهمال جلوگیری شود.

عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر اشاره کرد: شهرداری لازم است تا از ساختمان‌های بلااستفاده یا فضای فرهنگسراهای موجود برای توسعه کسب و کارهای خلاق و نوآورانه این حوزه کمک بگیرد و این فضاها را در اختیار آنها قرار دهد.

احمد صادقی در ادامه گفتگو با هدف استاندارد سازی خدمات، رصد لحظه ای رخدادهای نوآورانه و ایجاد همگرایی بین دستگاهها در موضوع ارائه خدمات فناورانه در شهر، راه اندازی مرکز کنترل و فرماندهی شهر هوشمند را پیشنهاد کرد.

وی ادامه داد: این مرکز با حضور تمامی دستگاههای دخیل در موضوع شهر هوشمند فعال خواهد شد و زمینه همکاری های مشترک، ارائه خدمات همسو جهت رونق کسب و کارهای هوشمند را فراهم خواهد کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شورای شهر تهران، همچنین با رصد لحظه ای رخدادها و دسترسی همه اعضا به اطلاعات و ایجاد API  آزاد و مشترک زمینه ساز تصمیم گیری های کلان و تاثیر گذار در شهر تهران فراهم شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس