شیوع اومیکرون در هلند ارتباطی به آفریقای جنوبی ندارد

مقام های بهداشتی هلند روز سه شنبه اعلام کردند سویه جدید کووید – ۱۹ موسوم به اومیکرون قبل از اینکه دو پرواز هفته گذشته از آفریقای جنوبی وارد هلند شود، در این کشور شناسایی شده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، انستیتو ملی سلامت عمومی هلند اعلام کرد ۲۶ نوامبر (۵ آذر) دستکم ۱۴ نفر با پروازهایی از ژوهانسبورگ و کیپ تاون وارد فرودگاه شیفول آمستردام شدند که حامل سویه جدید کرونا بودند.

این انستیتو تاکید کرد: ما گونه اومیکرون کرونا را در دو نمونه آزمایش که ۱۹ و ۲۳ نوامبر (۲۸ آبان و ۲ آذر) گرفته شد، شناسایی کردیم و معلوم نیست که آیا این افراد به آفریقای جنوبی سفر کرده اند یا نه.

کشف سویه اومیکرون، نگرانی هایی را در سراسر جهان از این بابت به وجود آورد که این سویه ممکن است در برابر واکسیناسیون مقاوم باشد و این همه گیری دو ساله را طولانی تر کند.

تست کرونای حدود ۶۱ مسافر از بیش از ۶۰۰ مسافر پروازهای آفریقای جنوبی به هلند مثبت اعلام شده است و این افراد از جمعه گذشته در قرنطینه قرار گرفته اند.  

مقام های هلندی همچنین درتلاشند با ۵ هزار مسافر دیگری که از آفریقای جنوبی، بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، موزامبیک، نامیبیا یا زیمبابوه وارد هلند شده اند، تماس برقرار کنند و از آنها تست بگیرند.

در هلند، تمهیدات سخت کرونایی از روز یکشنبه به اجرا گذاشته شد تا نرخ روزانه ابتلای بیش از ۲۰ هزار نفر در این کشور را که بی سابقه است، کنترل کند و فشار را از بیمارستان های این کشور بکاهد.

سازمان جهانی بهداشت احتمال داد که سویه اومیکرون در سراسر جهان گسترش یافته و خطر بسیار زیادی داشته باشد. این سازمان خطاب به ۱۹۴ کشور عضو تاکید کرد که این سویه ویروس کرونا ممکن است در برخی از مناطق «پیامدهای شدیدی» در پی داشته باشد.

در توصیه فنی این سازمان از کشورهای عضو خواسته شده است تا واکسیناسیون گروه‌های اولویت‌دار را شتاب داده و اطمینان یابند که برنامه‌های لازم برای تخفیف آثار همه‌گیری و حفظ خدمات اساسی بهداشتی اتخاذ شده باشد.

به گفته کارشناسان و تحلیلگران، ظهور سویه اومیکرون حاصل رویکرد بی عدالتی و نابرابری در توزیع واکسن کرونا در سطح جهان و احتکار واکسن از سوی برخی کشورهای ثروتمند است، درحالی که بسیاری از کشورهای فقیر و کم برخوردار از کمبود واکسن کرونا رنج می برند، بسیاری از کشورهای ثروتمند کارزار «دز سوم» واکسن کرونا را کلید زده و یا حتی مازاد واکسن های خود را دور ریخته اند!

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    مرگ یک بار شیون هم یکبار مگه قبلا این مریضی ها نبود که الان هر روز با این بازی ها مردم رو میخوان فقیرتر کنند. زمان ریشه کنی لیبرالیسم فقیر ساز به فرا رسیده و عوامل این لیبرالیسم بایستی توسط مردم این کشورها از بین برده شود و یک نظام عادلانه برقرار گردد در اروپا رژیم های زیادی به زیر کشیده خواهد شد
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    روز از نو روزی از نو .... اومیکرون به این واکسنها مقاوم است ... هی روزگار
  • سپهر IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    احتمالا خودشون می سازند برای فروش واکسن و دارو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس