کد خبر 1306830
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
سن اهداکنندگان خون در ایران رو به افزایش

اتفاقی که رخ داده این است که سن اهداکنندگان خون در کشور رو به افزایش است و بیشترین اهداکنندگان ما در سنین بالای ۳۰ سال قرار دارند که اگر این روند تغییر پیدا نکند ما دچار بحران خواهیم شد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیتا ربانی، مدیر کل اداره کل برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون ایران، در خصوص برگزاری "دومین پویش دانشجویی اهدای خون"، گفت: اولین پویش اهدای خون با مشارکت دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی با عنوان اهدای خون اهدای زندگی در خرداد ماه سال جاری در سراسر کشور با مشارکت پر شور و نشاط دانشجویان برگزار شد که به دنبال این اتفاق مبارک، دانشجویان علاقمندان، درخواست برگزاری دومین پویش دانشجویی تحت عنوان "اهدای خون" را دادند که این امر نیز محقق شده است.

بیشتر بخوانید

واکسن بزنید، خون هم بدید

وی با بیان این‌که هدف اصلی ما از برگزاری این پویش، مشارکت جوانان در این امر خداپسندانه است، بیان داشت: تلاش داریم به این واسطه، مشارکت دانشجویان و جوانان عزیز را در امر اهدای خون افزایش دهیم تا جوان دانشجوی ما اهدای خون را تجربه کند و با مشارکت در این امر مقدس در این مسیر قرار گیرد، زیرا خون تنها چیزی است که جایگزینی ندارد و تنها راه تامین خون مورد نیاز بیماران اهدای آن از سوی دیگر افراد است.

مدیرکل اداره کل برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون ایران با اشاره به افزایش سن اهداکنندگان خون در کشور، این موضوع را امری بحران‌زا در آینده دانست و ابراز داشت: اتفاقی که رخ داده این است که سن اهداکنندگان خون در کشور رو به افزایش است و بیشترین اهداکنندگان ما در سنین بالای ۳۰ سال قرار دارند که اگر این روند تغییر پیدا نکند ما دچار بحران خواهیم شد. دانشجویان آگاه و دانشمند از طریق برگزاری چنین پویش‌هایی با فرهنگ اهدای خون آشنا خواهند شد و اگر یکبار خون بدهند در مجموع درصد قابل توجهی این تجربه را کسب و می‌توانند تکرار کنند.

ربانی به بیان این‌که هر دانشجویی که خون بدهد می‌تواند تعداد دیگری را به این جمع اضافه کند، تصریح کرد: قشر جوان ما افراد سالم جامعه هستند، ما فکر می‌کنیم اگر جمعیت جوان دانشجو جزو اهداکنندگان ما قرار گیرند، در حوزه اهدای خود دچار مشکل نخواهیم شد. نشاط دانشجویان در پویش قبل نشان دهنده مسیر روشنی است که با حضور این عزیزان در امر مقدس اهدای خون خواهیم داشت، با توجه به استقبال دانشجویان در دور قبل، در این دوره علاوه بر دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی که آغاز کننده پویش اهدای خون بوده‌اند از دیگر دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم نیز دعوت به حضور کرده‌ایم.

وی بر حضور دانشجویان دختر در پویش اهدای خون تاکید کرد و گفت: در مجموع اهداکنندگان خون در میان خانم‌ها، آمار قابل توجهی را در کشور به خود اختصاص نمی‌دهند که امیدواریم دانشجویان دختر در پویش دوم اهدای خون به این موضوع توجه درخوری کنند. به همین جهت روز چهارشنبه ۱۷ آذر، در پویش دانشجویی اهدای خون به "روز اهدای خون دانشجویان دختر" اختصاص یافته است.

ربانی خطاب به دانشجویان، بیان داشت: عزیزان دانشجو جهت اهدای خون حتما کارت شناسایی معتبر عکس‌دار همراه خود داشته باشند و به نزدیک‌ترین پایگاه اهدای خون مراجعه کنند، امیدواریم دانشجویان عزیز به اهدا کنندگان مستمر خون در کشور تبدیل شوند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    کو خون؟ آخه مگه ما گوشت میخوریم که خون هم بدیم؟ خانم ها خودشون کم خون هستن حالا بیان خونم بدن حالتون خوبه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس