تلاش دولت برای پایان دادن به همه گیری HIV در کشور

وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی ایدز، گفت: کنترل بیماری HIV ، تنها در گرو مشارکت همه جانبه تمامی ارگان‌های دولتی و غیردولتی است.

به گزارش مشرق، بهرام عین اللهی، در این پیام عنوان داشته است: تجربه جهانی ۴۰ سال اخیر اچ آی وی به ما آموخته است، پاسخ به همه‌گیری نیازمند «همبستگی جهانی و مسئولیت مشترک» است که می‌تواند ترسیم کننده مسیر پیش روی ما باشد. این امر مستلزم آن است که این همبستگی و مسئولیت مشترک روز به روز بیشتر گسترش یابد تا اطمینان حاصل شود نظام‌های سلامت آنقدر توانا شده‌اند که امکان آموزش، پیشگیری، دسترسی به تست‌های تشخیصی، داروهای درمانی و سایر نیازهای تخصصی کسانی که در معرض ابتلای به این بیماری قرار داشته و یا مبتلا به آن هستند، به صورت عادلانه در دسترس آنها و سایر آحاد مردم قرار دارد تا از آثار منفی عفونت اچ آی وی در سلامت و معیشت مردم کاسته و گامی بسیار مهم برای بهبود کیفیت زندگی افرادی که با اچ‌آی‌وی زندگی می‌کنند، برداشته شده است.

بیشتر بخوانید:

تولید داروهای بیماران HIV در کشور

هر چند تلاش‌های قریب به ۴۰ سال اخیر در مبارزه با این همه‌گیری، شاهد دستاوردهای شگرف و توفیق فراوان بوده، اما باید اعتراف کرد هنوز چالش‌های فراوان پیش روی نظام سلامت جهان و جامعه بشری قرار دارد. کنترل بیماری اچ آی وی تنها در گرو مشارکت همه جانبه کلیه ارگان‌های دولتی و غیردولتی است.

یکی از افتخارات بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مشارکت همه‌جانبه پیش از ۲۳ سازمان و ارگان دولتی و غیر دولتی در تبیین سیاست‌های کلان و تدوین برنامه‌های ملی استراتژیک کنترل عفونت HIV است.

دسترسی به تمامی خدمات پیشگیری و درمان از جمله تست‌های تشخیصی، دارو، خدمات پیشگیری، خدمات کاهش آسیب، مراقبت از سلامت روان و آزمایشگاه‌های تخصصی تشخیصی در اختیار این بیماران قرار داشته و در سراسر کشور قابل دسترسی است. ما اطمینان داریم آن چه تاکنون انجام داده‌ایم برای پایان دادن به همه گیری ایدز، نه تنها دچار انحراف نشده و به دلیل همه‌گیری کووید ۱۹ عقب‌نشینی نکرده است، بلکه با قوت هر چه تمام‌تر به پیش می‌رود و دولت جمهوری اسلامی ایران ذره‌ای از تلاش‌های همه جانبه خود برای پایان این همه‌گیری، دست بر نداشته است.

در آستانه روز جهانی ایدز، کارزاری تحت عنوان «من هم آزمایش HIV می‌دهم» از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر در کشور با همکاری سازمان بهزیستی، سازمان زندان‌ها و زیر مجموعه‌های مختلف وزارت بهداشت راه افتاده و نتایج درخشانی داشته است.

در پایان از تمامی همکاران دست‌اندر کار این برنامه، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و غیر دولتی و نهادهای بین‌المللی که در این راستا فعالیت داشته و کمک می‌کنند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی US ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 1
    با گیاه درمانی ظرف یک هفته براحتی قابل درمان است!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس