کاریابی

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بالاترین نارضایتی بیکاری نیست بلکه پارتی است و سامانه کاریابی هم فقط از افراد بیکار پول دریافت می کند.

به گزارش مشرق، محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی،گفت: در مجلس تحقیق و تفحص های زیادی انجام می شود که ما بعضاً از نتیجه آن خبر نداریم و لازم است نتایج تحقیق و تفحص ها به صحن مجلس ارائه شود.

بیشتر بخوانید:

تنوع قراردادهای کاری مشکل‌آفرین است

وی با اشاره به گزارش وزیر تعاون، کار و رفاه و تأمین اجتماعی پیرامون وضعیت اشتغال، بیان کرد: سامانه کاریابی فعلی به جز اینکه از افراد بیکار پول دریافت می کند و آنان را به امان خدا رها می‌کند، هیچ سودی برای آنها ندارد و باید این رویه تغییر کند.

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افراد به جای آنکه برای کاریابی به دفاتر نمایندگان مجلس و فرمانداری ها بروند، باید شرایطی برایشان فراهم شود تا بتوانند جویای شغل باشند و دستگاه ها و بخش خصوصی هم باید مکلف شوند شرایط اشتغال را برای افرادی که تخصص و صلاحیت لازم را دارند، فراهم کنند.

صباغیان با بیان اینکه در حال حاضر بالاترین نارضایتی مردم بیکاری نیست بلکه پارتی بازی است، گفت: در سطح جامعه می بینیم که برخی از افراد هنوز از خدمت سربازی نیامده اند، استخدام می شوند اما افراد دیگری هستند که سالها جویای کار هستند اما هنوز بیکار مانده اند که باید این رویه تغییر کند و به صلاحیت افراد در جذب و استخدام توجه بیشتری شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس