کد خبر 1306773
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
قول‌های جذاب چین به آفریقا؛ ۱ میلیارد دوز واکسن کرونا و ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها

رئیس جمهوری چین از سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری این کشور در آفریقا و همچنین ارسال صدها میلیون دوز واکسن کرونا به قاره سیاه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین، دوشنبه اعلام کرد که این کشور یک میلیارد دوز دیگر واکسن کرونا به آفریقا اهدا می‌کند و از تشویق شرکت‌های چینی برای سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در قاره سیاه طی بازه ۳ تا ۵ سال آینده خبر داد.

بیشتر بخوانید:

کدام کشور آفریقایی اصلی‌ترین مشتری کالاهای ایران است؟

چین درحالی تاکنون ۲۰۰ میلیون دوز به آفریقا کمک کرده است که سرعت واکسیناسیون کاهش یافته و این موضوع در کنار شیوع سویه جدید ویروس کرونا به یکی از نگرانی‌های اصلی در جنوب آفریقا تبدیل شده است.

شی اعلام کرد که ۶۰۰ میلیون دوز به شکل اهدا و ۴۰۰ میلیون دوز از طریق روش‌های دیگر مانند تولید مشترک با شرکت‌های چینی و کشورهای آفریقایی مربوطه تحویل داده خواهد شد.

به گفته رئیس جمهوری چین این کشور همچنین به دنبال ساخت ۱۰ پروژه بهداشت در آفریقا و اعزام ۱۵۰۰ کارشناس بهداشت به این قاره است.

در سخنرانی افتتاحیه نشست همکاری آفریقا-چین، شی جین پینگ گفت مرکز یوان بین مرزی چین-آفریقا با خط اعتباری ۱۰ میلیارد دلار برای استفاده نهادهای مالی آفریقایی ایجاد خواهد شد.

رئیس جمهوری چین همچنین گفت که چین ۱۰ میلیارد دلار فاینانس تجاری برای حمایت از صادرات محصولات آفریقایی، ایجاد یک منطقه همکاری تجاری و اقتصادی و ساخت پارک صنعتی آفریقا-چین در نظر خواهد گرفت.

این پیشنهادات درحالی از سوی رئیس جمهوری چین مطرح شده که انتقادات زیادی از قراردادهای چین در بخش زیربنایی آفریقا مطرح شده که پکن را به مقروض کردن عامدانه (و بدون توانایی بازپرداخت پول) کشورهای ضعیف و فقیر متهم می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس