کد خبر 1306694
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
دستگیری

۶ مأمور قلابی وزارت بهداشت که با ورود به خانه مرد ثروتمند اموالش را سرقت کرده بودند، در حالی محاکمه شدند که یکی از متهمان هنوز دستگیر نشده است.

به گزارش مشرق، رسیدگی به این پرونده با شکایت مرد ثروتمندی مبنی بر ورود افراد مسلح به داخل خانه‌اش و سرقت اموال با ارزش‌اش آغاز شد.

شاکی در توضیح ماجرا به مأموران گفت: من و همسرم در خانه تنها بودیم که دو مرد با معرفی خودشان به‌عنوان مأمور وزارت بهداشت از ما خواستند تا برای انجام معاینات مربوط به کرونا در را باز کنیم، من که باورم شده بود در را باز کردم اما ناگهان ۴ مرد مسلح با کلت کمری وارد خانه‌مان شدند و پس از بستن دست و پای من و همسرم اموال قیمتی و قدیمی، پول و طلا و جواهرات موجود را سرقت کردند. من به یکی از بستگان دورمان مشکوک هستم و فکر می‌کنم او در این ماجرا دست داشته است.

بیشتر بخوانید

اخاذی مأمور قلابی از دختران جوان

با اطلاعاتی که شاکی از فرد مظنون در اختیار مأموران قرار داد، متهم شناسایی و بازداشت شد و در بازجویی‌ها به سرقت با همدستی ۵ نفر دیگر اعتراف کرد. پس از او، ۴متهم دیگر نیز دستگیر شدند اما پلیس نتوانست آخرین متهم را دستگیر کند.به این ترتیب متهمان در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند.در ابتدای جلسه شاکی برای آنها درخواست اشد مجازات کرد و سپس متهمان که همه آنها سابقه دار بودند از خود دفاع کردند و اتهام‌شان را پذیرفتند.

پس از آن متهم ردیف اول گفت: من با یکی از دوستانم که از آشنایان دور شاکی بود نقشه سرقت را کشیدیم و برای اجرای آن از سایر دوستانمان کمک گرفتیم.

ما خودمان را مأمور وزارت بهداشت معرفی کردیم و مقابل خانه شاکی رفتیم و پس از باز شدن در وارد خانه شده و سرقت کردیم حتی می‌خواستیم خودروی شاکی را هم سرقت کنیم اما سوئیچ آن را پیدا نکردیم.

یکی دیگر از متهمان به جایگاه رفت و عنوان کرد: من به خاطر نیاز مالی این کار را کردم و از کارم پشیمانم. به من گفته بودند خانواده شاکی آنقدر ثروتمند هستند که این سرقت آسیبی به زندگی‌اش نمی‌زند.بعد از گفته‌های متهمان و وکلای آنها با توجه به فراری بودن یکی از متهمان، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس