وزیر کشور

وزیر کشور با بیان اینکه تفویض اختیارات به استانداران برای پیشبرد مسائل توسعه استانی از برنامه‌های مهم دولت است؛ گفت: در سطح دولت، سند آمایش سررزمینی در کل کشور تهیه شده است.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی که امروز ظهر به منظور تکریم حمید ملانوری استاندار سابق و معارفه جواد قناعت استاندار جدید استان خراسان جنوبی وارد شهر بیرجند شده است؛ در گفتگو با خبرنگاران مطرح کرد: یکی از شعارها و برنامه ها، تمرکز زدائی از طریق دادن اختیارات بیشتر برای یک حکمرانی بهتر در سطح ملی و استانی است و طبیعتا دولت این موضوع را دنبال می‌کند.

وزیر کشور با تاکید بر این موضوع که در بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی‌هایی در خصوص تفویض اختیارات به استان‌ها شده است؛ تصریح کرد: به یاری خدا استانداران با اختیارات و منابع مالی بیشتر و داشتن صندوق توسعه و پیشرفت استانی، مسائل توسعه استانی را سر و سامان داده و متناسب با اقتضائات استانی تصمیمات سریع‌تر و قوی‌تر دنبال می‌شود.  پروژه‌های توسعه‌ای کشور در سطح استانی تعریف و اقدام می‌شود.

 وحیدی در ادامه صحبت‌های خود به موضوع بازارچه‌های مرزی در کشور اشاره کرد و گفت: بازارچه‌های مرزی برای توسعه اقتصاد استان‌های مرزی حائز اهمیت است و لذا نگاه دولت بر فعال سازی هر چه بیشتر بازارچه‌های مرزی است و تلاش بر این است که بازارچه‌های مرزی تعطیل هم با دیپلماسی فعال با کشورهای همسایه دوباره ادامه فعالیت دهند.

وی در پایان به سند آمایش سرزمینی اشاره کرد و گفت: در سطح دولت، سند آمایش سررزمینی در کل کشور تهیه شده و این سند در حال حاضر مبنای اقدام است و البته در مناطقی که احتیاج به بازنگری باشد، اصلاحات لازم صورت خواهد گرفت.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس