کد خبر 1306305
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰
تصویر زحل از نگاه فضاپیمای ناسا

"مدارگرد شناسایی ماه"(LRO) ناسا در ماه اخیرا از مدار پیرامون ماه، تصویری از سیاره زحل ثبت کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپیس، مدارگرد شناسایی ماه(Lunar Reconnaissance Orbiter) که به اختصار LRO نامیده می‌شود، فضاپیمای رباتیک ناسا است که در مدار قطب‌آهنگ در حال گردش در مدار ماه است. مدارگرد شناسایی ماه ناسا از سال ۲۰۰۹ در حال چرخش به دور ماه است. اما تصویر جدیدی که ناسا ۲۲ نوامبر از این فضاپیما به اشتراک گذاشت، مقصد بسیار متفاوتی از این فضاپیما را نشان می‌دهد و آن ملاقات فضاپیما با سیاره زحل و  حلقه‌های خیره کننده این سیاره است.

بیشتر بخوانید

رصد نخستین سیاره خارج از کهکشان راه شیری

مدارگرد شناسایی ماه ناسا این تصویر را ۱۳ اکتبر با استفاده از دوربین مدارگرد شناسایی ماه(LROC) خود ثبت کرده است. طبق بیانیه ناسا، در آن زمان، این فضاپیما در فاصله حدود ۵۶ مایل(۹۰ کیلومتر) بالاتر از یک نقطه ماه به نام "دریاچه بهار"(Lacus Veris) قرار داشت. دریاچه بهار یکی از دریاوارهای کوچک بر سطح کره ماه است.

تصویر زحل از نگاه فضاپیمای ناسا +عکس

در این تصویر بخش شمالی حلقه‌های دیدنی زحل و بیشتر نیمکره شمالی این سیاره قابل مشاهده است. تابستان نیمکره شمالی این سیاره به پایان رسیده است و پاییز آن در ماه مارس آغاز شده است. یک سال در این سیاره باشکوه حدود ۲۹ سال زمینی طول می‌کشد که این موضوع سبب می‌شود تا هر فصل آن بیش از هفت سال زمینی به طول بیانجامد.

گرچه دوربین‌های مدارگرد شناسایی ماه  برای مطالعه ماه طراحی شده بودند اما ناسا مجبور شد جهت فضاپیما را با دقت تغییر دهد تا این فضاپیما بتواند چنین تصویر خیره کننده‌ای از زحل ثبت کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هادی IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    1 0
    این تصویر رو که منم با تلسکوپ آماتوریم میبینم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس