هوشمندسازی اقتصاد رویکرد قطعی دولت است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه هوشمندسازی اقتصاد رویکرد قطعی دولت است، گفت: در حال حاضر از ۱۵ دستگاه ایکس ری کانتینری به ۱۷ دستگاه رسیده‌ایم.

به گزارش مشرق، احسان خاندوزی امروز(دوشنبه) به همراه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از مرکز شبیه سازی سامانه جامع امور گمرکی، کشفیات گمرک و مانیتورینگ سامانه‌های ایکس ری گمرکات بازدید کرد. 

در این بازدید، با دستور ویدئو کنفرانسی وزیر امور اقتصادی و دارایی از دو ‌سامانه ایکس ری کانتینری ساخت شرکت دانش بنیان داخلی در گمرکات شهید رجایی استان هرمزگان و اینچه برون استان گلستان رونمایی شد.

وزیر اقتصاد در این بازدید با بیان اینکه بخشی از این پیشرفت در حوزه ایکس‌ری‌های کانتینری تولید داخل به خدمات شهید فخری‌زاده در گمرک اینچه برون برمی‌گردد، اظهار کرد: هوشمند شدن نظارت گمرکی از طریق دستگاه‌های ایکس ری کانتینری تولید داخل یکی از نقاط قابل توجه در فرایند نظارت و کنترل گمرکی و ترانزیتی است که اکنون از ۱۵ دستگاه ایکس ری کانتینری به ۱۷ دستگاه رسیده‌ایم و در یکی دو سال آینده بیش از این مقدار به ظرفیت فعلی اضافه می‌شود. 

وی افزود: در سه ماه آینده هر سه ماه یکبار یک افتتاح جدید در حوزه ایکس ری‌های کانتینری با محوریت تولید داخل خواهیم داشت. هوشمندسازی رویکرد قطعی دولتی سیزدهم است و با سرعت و جدیت به این سمت حرکت خواهد کرد که در این زمینه از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و هوش مصنوعی برای نظارت بر ایکس ری‌های کانتینری استفاده می‌کنیم.


خاندوزی ادامه داد: متصل کردن سامانه‌های اقتصادی کشور به سامانه‌های مرتبط به حوزه تجارت و گمرک از اولویت‌هاست تا با جدیت بیشتری سامانه‌های ذیل وزارتخانه‌ها به یکدیگر متصل شوند که از یکپارچگی اطلاعات برای حکمرانی اقتصادی دقیق‌تر و هوشمندتر استفاده کنیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس