کد خبر 1306266
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
گاز

جریمه مشترکان پرمصرف و بدمصرف گاز طبیعی از ابتدای آذرماه آغاز شده که بر این اساس قبض گاز چهار درصد مشترکان (پرمصرف‌ها)، چهار برابر می‌شود.

به گزارش مشرق، با اعلام شرکت ملی گاز ایران، هیات وزیران در نشست ۲۶ آبان امسال به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نفت و نیرو و به استناد بند (ی) تبصره ۸ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده در بخش گاز را تصویب کرد.

طبق این آیین‌نامه، مشترکان گاز طبیعی بخش خانگی که مصرف گاز آنها در دوره زمانی ۱۶ آبان‌ماه تا ۱۵ اسفندماه هر سال، نسبت به دوره مشابه سال پیش کاهش یابد، به ازای هر یک واحد درصد کاهش، مشمول تخفیف (پاداش صرفه‌جویی) معادل سه واحد درصد و تا سقف ۴۵ درصد در گازبهای صورتحساب دوره خواهند شد.

همچنین شرکت ملی گاز ایران مکلف شده است ضمن دریافت اطلاعات خانوارهای محروم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، تعرفه مشترکان در دامنه مصرف یک تا ۳ جدول زیر را از ابتدای سال به نرخ صفر محاسبه کند.

جدول یک تعرفه جدید گازبهای بخش خانگی در ماه‌های سرد سال را نشان می‌دهد. طبق این جدول، گازبهای سه پله اول مصرفی هیچ تغییری نکرده است.

قبض گاز مشترکان پرمصرف ۴ برابر می‌شود

از پله چهارم به بعد تعرفه پله بعدی، ۴۰ درصد نسبت به تعرفه پله قبلی افزایش می‌یابد تا اینکه در پله آخر که شامل مشترکان پرمصرفِ پردرآمد می‌شود، تعرفه گاز نسبت به تعرفه‌های قبلی (تعرفه قیمت گاز که از سال ۱۳۹۴ تاکنون ثابت مانده بود) چهار برابر می‌شود.

طبق گزارش وزارت نفت، سه پله پایانی جدول، شامل ۴ درصد از مشترکان پرمصرف می‌شود که تعرفه آنها طبق جدول بین ۳ تا ۴ برابر افزایش یافته است.

در جدول ۲ تعرفه گازبهای بخش خانگی در ماه‌های گرم سال آورده شده است.

قبض گاز مشترکان پرمصرف ۴ برابر می‌شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    7 2
    همه چیو گران می کنین و باعث تورم و گرانی میشین بعد میگین اگه به حقوق ناچیز معلم اندکی اضافه بشه تورم ایجاد میشه .خب یعنی همه چی گران بشه حقوق معلم ثابت بمونه؟ شماها واقعا حال آدمو به هم میزنین
    • ایرانی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      18 3
      وای به روزی که یک حکومت همه چیز را زیر پا بگذارد مخصوصا شرافت در مورد ملت خودش به جای برخورد با دزدها و مافیا ظلم ظلم ظلم
  • ایران IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    7 7
    مگه مردم جز یه بخاری و آبگرمکن چی میتونن مصرف کنن،یعنی مثلاً مردم بیان غذا رو وقتی هنوز نپخته گاز رو خاموش کنن،با لباس حمام کنن،یا بخاری روزها خاموش و شبها روشن کنن
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      2 1
      با همون یه بخاری و اجاق به اندازه اروپا و چین مصرف میکنید؟؟؟؟؟!!!!!
  • GB ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    3 4
    با این کار موافقم. کار درست و خوبی است. زیاد مصرف نکنند. اگر مصرف شون بالا است - پولش را بدهند.
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 0
    تکلیف چندواحدساختمانی که دارای یک کنتورگازدارندچی میشه ؟ باید شرکت گازکنتوراین واحدهارااول تفکیک کندوبعد نسبت به مبلغ مصرف گاز آنها اقدام کندتا اجحافی صورت نگیرد.
  • امت بیدار IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 0
    امیدوارم مسئولین محترم در این طرح، ملاک مصرف را تعداد اعضای خانواده لحاظ کنند نه بر حسب اشترک. چون اگر بر حسب تعداد خانوار باشد به عدالت نزدیکتر و هم راستا برای سیاست گذاری افزایش جمعیت می باشد و اگر ملاک فقط بر حسب اشتراک باشد اون موقع هم بر خانوارهای پرجمعیت مشکل خواهد بود و هم در تعارض با سیاست گذاری افزایش جمعیت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس