کد خبر 1306232
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
گم شدن ۶۰ میلیون دلار ارز دولتی برای واردات کره

معاون فنی گمرک ایران خاطر نشان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته احتمال داده می‌شود یکی از واردکنندگان کره حیوانی در سال‌های ۹۶ تا ۹۸، با دریافت ۶۰ میلیون دلار ارز دولتی این کالا را وارد نکرده است.

به گزارش مشرق، مهرداد جمال ارونقی، در خصوص واردکنندگانی که از ارز رسمی استفاده کرده‌اند، گفت: ستاد مرکزی گمرک ایران طی بررسی‌هایی مجدد به نتایج جدیدی دست یافته است.

وی ادامه داد: در یکی از این بررسی‌ها با هماهنگی‌های نظارتی مشخص شد که یکی از مجتمع‌های صنایع لبنی و واردکنندگان کره حیوانی اظهارنامه‌های به گمرک ارائه کرده که در بیش از ۹۴ فرقه گمرک متوجه شده ارزی که برای کالا اظهار کرده بیش بود ارزش داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته و جلسات کارشناسی با صاحب کالا، تصریح کرد: صاحب کالا دفاعیات خود را به گمرک ارائه کرده است و این موضوعات بررسی شده و همچنان شائبه بیش بود ارزش بیش از ۶۰ میلیون دلار توسط گمرک در اظهارنامه‌های مختلف احصا شده است.

به گفته ارونقی، این اظهارنامه‌ها به سال‌های ۹۶ تا ۹۸ اختصاص دارد .

وی با بیان اینکه طبق قانون صاحب کالا می‌تواند اعتراض کند، تصریح کرد: اگر صحت این مسئله در مراجع رسیدگی کننده مانند کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی و تجدید نظر تایید شود. اقدامات لازم برای بازپس‌گیری ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط گمرک صورت گرفته خواهد شد.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس