کد خبر 1306216
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
مجلس نمایه

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه ۲۱۶ تحقیق و تفحص در مجلس در نوبت رسیدگی است، گفت: جلسات مجلس در روزهای سه‌شنبه از این پس صد درصد به امور نظارتی پارلمان اختصاص داده می‌شود.

به گزارش مشرق، یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز صبح شورای هماهنگی هیأت رئیسه با روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفت: در این جلسه بر استمرار جلسات مشترک مجلس و دولت تاکید شد و حاضران در جلسه بر این نظر بودند که استمرار این جلسه در خدمت‌رسانی به مردم می‌تواند مؤثر باشد.

وی با اشاره به نشست مشترک مجلس و دولت در روز سه شنبه هفته جاری اظهار داشت: در این جلسه در خصوص دستور کار جلسه روز چهارشنبه نیز بحث و تبادل نظر شد و بنا شد تا بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ و بودجه سال آینده عمده دستورکار جلسه مشترک مجلس و دولت باشد.

بیشتر بخوانید:

محسنی اژه‌ای: مجلس می‌تواند منشاء اصلاح امور باشد

عضو هیات رئیسه مجلس افزود: بودجه ۱۴۰۰ به درستی اجرایی نشده و به عنوان مثال در مورد تبصره ۱۴ بودجه ۱۰۳ درصد اعتبار تخصیص یافته و پرداخت شده، اما به نحو صحیح به مصرف نرسیده است و در مقابل در مورد تعدادی از تبصره‌های بودجه حتی آیین نامه اجرایی آن نوشته هم نشده است.

سلیمی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در مورد تبصره مربوط به بورس آیین نامه این تبصره در دولت قبل نوشته نشده و دولت آقای رئیسی از آبان ماه کار تدوین آیین نامه این تبصره را استارت زده است.

وی افزود: در این جلسه همچنین بنا شد تا جلسات مجلس در روزهای سه‌شنبه صد درصد نظارتی باشد و مجلس در جلسات این روز خود کاملا به امور نظارتی خود بپردازد.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: در حال حاضر ۲۱۶ تقاضای تحقیق و تفحص در نوبت رسیدگی است که باید هرچه سریع‌تر به آنها پرداخته شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس