کد خبر 1306192
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
تلاش وزارت بهداشت برای تامین داروی فاکتور ۹

ﻣﺪﻳﺮﻛﻞ اداره ﺩﺍﺭﻭ ﻭﻣﻮﺍﺩ ﺗﺤﺖ ﻛﻨﺘﺮﻝ سازمان غذا و دارو گفت: داروی فاکتور ۹ درحال واردات و تامین است و میزان فاکتور ۹ تولید شده برای کشور مشخص است.

به گزارش مشرق،‌ ﺳﻴﺪﺣﻴﺪﺭ ﻣﺤﻤﺪی ﻣﺪﻳﺮﻛﻞ اداره ﺩﺍﺭﻭ ﻭﻣﻮﺍﺩ ﺗﺤﺖ ﻛﻨﺘﺮﻝ غذا و دارو درباره گلایه بیماران مبتلا به هموفیلی درباره کمبود داروی فاکتور ۹ اظهار داشت: داروی فاکتور ۹ درحال واردات و تامین است و میزان فاکتور ۹ تولید شده برای کشور مشخص است.

بیشتر بخوانید

نایاب شدن فاکتور۹ و زمین‌گیر شدن بیماران هموفیلی

وی با بیان اینکه بر اساس میزان پلاسمای ارسال شده به کشور مقصد مقدار برابری فاکتور ۹ به دست ما می رسد گفت: نیاز فاکتور ۹ در کشور بالاتر رفته است و برای تامین نیاز باید سفارش مورد نیاز را بالا ببریم و سفارش زمانی به محصول نهایی تبدیل می شود که پلاسما به خارج از کشور ارسال شده، پالایش شود و پلاسما مجدد به ما برگردد.

محمدی گفت: بر اساس درخواست بیماران میزان پلاسمای ارسالی بیشتر شده است و ما تقاضای افزایش فاکتور ۹ را دادیم اما از بیماران تقاضا کردیم که تا زمانی که مقدار سفارش کافی به دست ما برسد بیماران از پلاسما اسفاده کنند، فرش‌پلاسما ارتباطی به عقبگرد به ۵۰ سال قبل ندارد و درحال حاضر بسیاری از مراکز درمانی از آن استفاده می کنند لذا ما اعلام کردیم در شرایط اضطرار از فرش پلاسما استفاده کنند و این موضوع مشکلی را برای آنها ایجاد نخواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس