وزیر صمت: ظرفیت های فراوانی برای توسعه روابط ایران و سوریه وجود دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران در سفر به سوریه گفت: ظرفیت های فراوانی برای توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور وجود دارد.

به گزارش مشرق، سید رضا فاطمی امین افزود: در جریان سفر به سوریه پیشنهادهای خوبی متناسب با ظرفیت ها و شرایط دو کشور خواهیم داشت که نقطه عطف مهمی برای روابط دو کشور به شمار می رود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز یکشنبه در صدر یک هیات بلندپایه اقتصادی وارد سوریه شد و از سوی وزیر اقتصاد این کشور مورد استقبال قرار گرفت.

**سفروزیرصمت ایران بر جنبه اقتصادی در زمینه های تجاری، صنعتی و سرمایه گذاری متمرکز است

محمد سامر الخلیل وزیر اقتصاد و بازرگانی خارجی سوریه در پی استقبال از فاطمی امین گفت: دیدار هیات ایرانی از سوریه در چارچوب ادامه همکاری و همبستگی میان دو طرف برای تقویت روابط در زمینه های مختلف انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد که این سفر بر جنبه اقتصادی در زمینه های تجاری، صنعتی و سرمایه گذاری متمرکز است.

وزیر سوری همچنین اظهار داشت که سفر هیات ایرانی با دیدارهای مهمی در سطح رسمی و همچنین افتتاح دومین نمایشگاه تولیدات ایران در دمشق با مشارکت ۱۶۴ شرکت ایرانی از بخش های مختلف و نیز انتقال تجربیات و توانمندی های فراوان ایران در زمینه های متنوعی همراه خواهد بود که سوریه به آنها نیاز دارد.

وی همچنین گفت: این دیدارها فرصت بررسی قانون سرمایه گذاری و نیز مهمترین فرصت های سرمایه گذاری در سوریه را فراهم خواهد ساخت.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت پیشتر از سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت در راس هیات بلندپایه به سوریه به منظور افتتاح نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران و همچنین تشکیل کمیته مشترک تجاری دو کشور خبر داده بود.

با اعلام روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان‌پاک با بیان این خبر گفت: در این سفر قرار است رضا فاطمی امین با مقامات سیاسی و بلندپایه سوریه از جمله نخست وزیر دیدار و ملاقات داشته باشد.

وی افزود: وزیر صنعت در این سفر همچنین با مقامات اقتصادی از جمله وزیر صنایع، وزیر تجارت خارجی، وزیر تجارت داخلی، وزیر مالیه، وزیر نفت و وزیر سرمایه‌های معدنی سوریه دیدار و ملاقات کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس