کد خبر 1306006
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۱
شرط حضور خبرنگاران برای پوشش مذاکرات ایران و 4+1

مسئول ارتباطات و اطلاعات عمومی در هیئت اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش گفت که واکسیناسیون و تست منفی کرونا، از جمله شروط حضور خبرنگاران برای پوشش مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۴ است.

به گزارش مشرق، «الین جورجز» وابسته مطبوعاتی هیئت اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش از آماده بودن همه مقدمات برای خبرنگاران برای پوشش نشست روز دوشنبه میان ایران و گروه ۱+۴ خبر داد.

وی در پیامی توییتری تاکید کرد که تمامی خبرنگارانی که برای پوشش این رویداد حضور خواهند یافت باید واکسن کرونا زده باشند و همچنین تست منفی PCR داشته باشند.

این مقام اتحادیه اروپا گفت که علاوه بر واکسیناسیون و تست کرونا، خبرنگاران باید پیش از حضور برای پوشش این رویداد، ثبت نام کرده و اعتبارنامه داشته باشند.

جورجز در پایان پیام توییتری خود نوشت: «همه چیز برای فردا و شروع دور بعدی مذاکرات آماده است».

روز دوشنبه شهر وین، میزبان مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ برای رفع تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکاست و آن‌گونه که وزیر امور خارجه ایران اعلام کرده جمهوری اسلامی در این مذاکرات، دست‌بسته نخواهد بود و در رسیدن به توافق جدی است.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی نیز  شامگاه امروز در توئیتی نوشت: «چین، ایران و روسیه امروز، رایزنی‌های غیررسمی سه‌جانبه‌ای در راستای آماده‌سازی از سرگیری رسمی گفت‌وگوهای وین در روز ۲۹ نوامبر (فردا، ۸ آذر) برگزار کردند. تبادل دیدگاه‌ها، برای درک موضع به روز ایران درباره مذاکره، مفید بود».

از سوی دیگر «علی باقری» معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس تیم مذاکره کننده در مقاله‌ای در روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» تصریح کرد که ایران در عین حال که آمادگی دارد در قبال هرگونه ژست خیرخواهانه طرف‌های برجام، همکاری کرده و اقدام متقابل انجام دهد، آماده است تا پاسخ متناسبی به هرگونه فشارهای جامعه بین‌الملل علیه جمهوری اسلامی بدهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس