ترور شهید فخری زاده نقض حقوق بشر و بین الملل است

رییس سازمان عقیدتی سیاسی و نماینده رهبر معظم انقلاب در وزارت دفاع در آیین نخستین سالگرد شهادت محسن فخری زاده گفت: شهید فخری زاده هیچگاه به دنبال نام و نشان نبود.

به گزارش مشرق، آئین نخستین سالگرد شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان، شامگاه امروز یکشنبه هفتم آذر ماه به شکل حضوری و مجازی در در تالار ‌همایش‌های بین المللی امام خمینی (ره) دانشگاه علوم ‌پزشکی شهید بهشتی برگزار شد. ‌

شهید محسن فخری زاده از مدیران متعهد و متخصص کشورمان در حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای بعدازظهر جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ در اقدامی تروریستی در منطقه آبسرد دماوند به شهادت رسید.

نماینده مقام معظم رهبری در وزارت دفاع در این آئین که با حضور وزیر بهداشت، رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها، رییس دانشگاه آزاد، مقامات وزارت دفاع، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران، همراه بود در سخنانی بیان کرد: هنگامی که شهید بزرگوار فخری زاده به مقام والای شهادت نائل شد، بسیاری به دنبال تصویر و عکسی از او بودند اما پیدا نمی کردند، چراکه آن شهید همواره از مطرح شدن گریزان بود.

حجت الاسلام سیدضیاالدین آقاجانپور با تاکید بر اینکه، شهید فخری زاده هیچگاه به دنبال نام و نشان نبود، افزود: نشان درجه یک نصر هنگامی توسط رهبر معظم انقلاب به آن شهید اهدا شد که آن بزرگوار در گمنامی به شهادت رسیده بودند. 

وی همچنین اظهار کرد: شهید فخری زاده از ایده های نوین در حوزه های مختلف برخوردار بود که بسیاری از آنها قابل بازگو کردن نیست.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در ادامه با اشاره به زحمات شهید فخری زاده در به ثمر نشستن واکسن فخرا افزود: آن شهید بزرگوار بسیار از این خدمت به جامعه خرسند بود.

وی در خصوص ویژگی های شخصیتی شهید فخری زاده، برخورداری از عزم و ایمانی راسخ را بارزترین ویژگی آن شهید دانست و افزود: صبر و مقاومت آن شهید بزرگوار با توجه به فراز و نشیب هایی که ماموریت های او داشت، کم نظیر بود.

حجت الاسلام آقاجانپور با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهید فخری زاده افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب در آن دیدار فرمودند، در واقع مجاهدت و اخلاص کم نظیر شهید فخری زاده پاداش بزرگ و اجر عظیم شهادت از سوی خداوند متعال را برای آن شهید والامقام به دنبال داشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 1
    این چه حرف الکی است که می زنید مگر ٱدم باسواد به دنبال نام و نشان است،؟ اون احمدی نژاد است که دنبال نام و نشان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس