کد خبر 1305938
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
الهام علی‌اف:کریدور زنگزور به واقعیت مبدل شد

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان گفت کریدور زنگزور که جمهوری آذربایجان را به نخجوان متصل می‌کند، اینک به واقعیت مبدل شده است.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز یکشنبه گفت، «کریدور زنگزور» که جمهوری آذربایجان را به «نخجوان» متصل می‌کند، سرانجام به واقعیت مبدل شد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی گفت: «این زیرساخت‌های حمل و نقل جدید بخش مهمی از کریدور شرق-غرب و شمال-جنوب خواهد بود.»

علی‌اف در ادامه گفت جمهوری آذربایجان به اشغال ۳۰ ساله ارمنستان بر اراضی جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۲۰ پایان داد و جنگ ۴۴ روزه منجر به شکست ارمنستان شد. وی تاکید کرد که جمهوری آذربایجان قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را که بر اساس آن خروج بی قید و شرط ارتش ارمنستان از اراضی اشغالی پیش بینی شده بود، اجرا کرد.

علی‌اف با بیان اینکه تمامی روستاها و شهرها، آثار مذهبی و فرهنگی متعلق به  جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان در زمان اشغال ویران شد، افزود: «ارمنستان مساجد ما را تخریب کرد و از آنها به عنوان انبار گاو استفاده کرد.»

وی گفت ۶۵ مسجد از ۶۷ مسجد در این اراضی تخریب شده است. علی‌اف با بیان اینکه جمهوری آذربایجان ۱.۳ میلیارد دلار از بودجه دولت تخصیص داده است، گفت: «باکو تنها با اتکا به منابع خود در حال ساخت شهرها و روستاهای جدید از صفر است.»

علی‌اف با تاکید بر اینکه جمهوری آذربایجان مناطق آزاد شده قره باغ و شرق زنگزور را به عنوان مناطق انرژی سبز اعلام کرده است، افزود: «اراضی آزاد شده دارای پتانسیل ۷۲۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی و ۲۰۰۰ مگاوات انرژی بادی است.»

علی‌اف درباره دستاوردهای اقتصادی جمهوری آذربایجان در ۱۸ سال گذشته گفت که به دلیل اصلاحات گسترده، فضای سرمایه گذاری کارآمدی در کشور ایجاد شده است.

وزیر خارجه ترکیه نیز روز یکشنبه در توییتی نوشت، زنگزور به توسعه اقتصادی منطقه کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز»، «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه در توییتی نوشت: «کریدور زنگزور به توسعه اقتصادی منطقه کمک خواهد کرد.»

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: «سازمان اکو باید به پلی بین آسیا و اروپا تبدیل شود. کریدور حمل و نقل اسلام آباد - تهران - استانبول نمونه خوبی است و کریدور زنگزور نیز به توسعه اقتصادی منطقه کمک می‌کند.»

مقام‌های باکو مدعی هستند که در جریان توافق آتش‌بس و طبق مفاد آن، بر سر یک مسیر زمینی برای اتصال جمهوری خودمختار نخجوان به جمهوری آذربایجان توافق شده است؛ این ادعای نادرست درحالی مطرح می‌شود که هیچ یک از بندهای این توافق ۹ بندی چنین الزامی را مشخص نمی‌کند.

در بند ۹ توافق مزبور که به آن استناد می‌شود، ارمنستان پذیرفته که مسیرهای بسته حمل و نقل بین بخش غربی جمهوری آذربایجان با جمهوری خودمختار نخجوان را باز کرده و امنیت حمل و نقل در مسیرهای مذکور را تضمین کند اما در هیچ کجای آن از ایجاد یک کریدور در امتداد مرز ارمنستان با ایران که باعث حذف این مرز و محروم‌شدن ایران از دسترسی به مسیر ترانزیتی جمهوری ارمنستان می‌شود، حرفی زده نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 138
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 87
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    استاندار باکو یاوه بافی میکند و وزیر محترم کشور م باید گوش این نابخرد را بپیچد همانگونه که هم الهام و هم اردوغان متوجه شدند واکنش نیروهای قدرتمند ارتش و سپاه اتفاقا تماما از مناطق اذری نشین بود و این پیام واضحی دارد
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      32 60
      نابخرد آن ولایت مطلقه است است که تو نادان را دارد آران توران ییلاق و قشلاق تورکان فارس برند گم شوند پست کوه قندهار
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      15 17
      به: 0932 دولت کوچک و ضعیف باکو با دلگرمی صهیونیستهای کثیف محمل بافی می کند و احمقی مثل تو به ستون خیمه نظام و کشور و مردم توهین می کنی !! پس بدان حبابی که از جولان صهیونیستها ایجاد شده بزودی می ترکد و تمام سرزمینهای ایران عزیز یکپارچه می شوند پاره تن آذری های عزیز هم به کشور بر می گردد و آن وقت نور حاکمیت ولایت مطلقه فقیه همه جا را می گیرد و احمق ها سرگیجه می گیرند
    • محمد IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      16 32
      نگاه ما نژاد پرست نیستیم ولی اگر واقعا ترکی کسی مجبورت نکرده در نزد مردم شریف اذر زندگی کنی میتونی برگردی مغولستان فکر کنم بتونی گوسفند بچرونی
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      41 19
      فقط کثافتی بنام نژادپرستی میتواند به هر مردمی از جمله قندهار توهین کند.
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      7 15
      نژادپرستی همین است از توهین به مردم ایران و هند و روسیه و قندهار تا کندن پوست سر دختر هفت ساله سرخ پوست، تا کشتار میلیون ها نفر بدست هیتلر، نژاد پرستی خود شیطان است.
    • سعید IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      16 15
      خطاب به 9:32، ببند دهن کثیفتو نادان.ایران جای مشتی تجزیه طلب مزدور نیست.
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      15 6
      وقتی که جمهوری اسلامی اعلام می کند که پس از جنگ اخیر آذربایجان و ارمنستان بلاد اسلام به اسلام بازگشت نباید توقع داشته باشد که ارمنستان از این بابت از ایران ممنون باشد و منافع ایران را لحاظ کند. طبق همان "منطق بلاد اسلام" ایران باید از محروم شدن از مرز با ارمنستان و الحاق قسمتی از خاک ارمنستان به بلاد اسلام شادمان و شکرگزار هم باشد.
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      3 9
      مطلقه؟ رجب‌که دیگه رسم سلطان هست اونم خودش رو سلطان نصف روسیه هم نامیده
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      7 24
      از رجب سلطان مطلقه تر؟؟؟ زندانیان سیاسی رجب خودش اندازه یک کشور جمعیت میشه
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      2 10
      نابخرد خود خودتی ولایت وفقیه قبول داری یا نه به خودت مربوطه حق اهانت نداری و به خودت اهانت کردی بعد برو سوادت بالا ببر نه مثل بیسواد ها از نداشته هات بگی بستن راه هم شد کار اونم راه ترانزیت فارسها از اول در ایران بودند و هنوز هم هستند قبایل مهاجر هم آمدند و هنوز هم هستند قندهار و کشور آذربایجان و کردستانهای بیرون از ایران هم از بی عرضگی قاجار از ایران جدا شد و خود کورش اصالت ایرانی داره لر یا فارس جد و ابادش مربوط به جنوب غرب ایران هست برو سوادت زیاد کن
    • افشین IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      3 0
      من یک اردبیلی هستم که در رشت زندگی می کنم میخوام داد بزنم داد فریاد بزنم داد هارای هارای من تورکم
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    72 58
    ایران هرگز نباید با کریدور زنگزور موافقت کنه
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      84 70
      بیا پایین بچه ..اصلا نه اسمی از ایران بردند نه به ایران مربوط میشه این موارد.فقط ببین ارباب پوتین چی گفته
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      19 32
      ایران موافقت نمیکنه ایران برای جلوگیزی از این کوریدور خون میده و این بهانه میشه برای پس گرفتن نخجوان
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      23 18
      پوتین همون بود که میترسید بیاد تو سوریه وقتی ایرانی ها دلگرمی دادن ترسش ریخت
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      9 0
      پس نژادپرست ها ارباب هم دارند
    • رامین IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      7 18
      23:46، بچه جان خودت ارباب داری، فکر کردی همه مثل خودتند احمق؟!!!! انگار روابط راهبردی ایران با روسیه حسابی نوکران غرب در کشور را وادار به هذیان گویی کرده است.
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    22 26
    خیلی ساده هست کریدور زنگه زور بصورت پل یا زیر گذر اجرا بشه که مشکلی برای مرز ایران پیش نیاد
    • رامین IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      29 21
      زنگه زور در مقابل اشغال 30 ساله قره باغ و نابودی تمام منطقه ( هیروشیمای قره باغ) به آذربایجان داده شده البته احتمالا یه کوریدور بدن به ارمنستان تا با ایران رابطه داشته باشه و چیزی برای بحث نمونده ... البته خود ایروان هم تا همین صد سال پیش مسلمون نشین بودش اونو فعلا کاری نداریم
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      19 21
      قرار به بازگشت مرزها باشه پس کل اران و شروان باید برگرده
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    42 34
    کجاان اونایی که میگفتن قره باغ ارمنی... هر زمان هر کجا که بخواهیم. تمام
    • مهدی IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      17 11
      با مذاکره سه جانبه با ارمنستان و روسیه برای کشورش امتیاز گرفته تو چرا ناراحتی ؟! ارمنستان خودش راضی هست تو نیستی
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      9 10
      قفقاز ایرانی
  • مجتبی از زنجان IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    11 49
    دوستان همه۲۱۰کشور در جهان نژاد دارند اگر کشورها برای تک قومی شدن تلاش نکنند تجزیه میشن چه جوری سودان تجزیه شد و سودان جنوبی تشکیل شد
    • جهودشناس IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      6 3
      درست میفرمایید. شما دانا و میهن پرست هستید دوست عزیز زنجانی من. (البته زنگان درسته چون قدیمها وقتی وارد شهر میشدی همه درحال زنگ و زونگ بودند و چکش میزدند) ولی ماجرای ایران هم درست مثل سودان طبیعی نیست. مکتب کمونیسم درواقع تفرقه بنداز و حکومت‌کن هستش چون کمونیست جماعت گفتمان «ملی نژادی فرهنگی» نداره و اگر چیزی باشه، همان بهانه دینی یا بهانه واهی است. حالا حتی همون سودان جنوبی هم بصورت طبیعی انجام نشد. ماجرای سودان جنوبی یک ماجرای کمونیستی سازمان مللی هستش. عوامل کمونیست سازمان ملل قرار هست کشوری درست کنند به نام «اتحادیه آفریقای شرقی». بعد از ایجادش، سومالی و سومالی لند را هم خواهند بلعید و کل قاره آفریقا به همین شیوه به 5 کشور تبدیل خواهد شد. جهودیان رویای 70 ملت را در سر دارند (که در کتاب دروغین‌شان به آن اشاره شده). بنابراین دلشان نمیخواهد قاره بی‌ریشه و بدوی و بربری به نام آفریقا خودش 50 کشور داشته باشه و مشکلسازی کنه، چونکه آفریقا لیاقت نداره و اصلاً تمدن نداره. پس قضایا طبیعی نیست. دشمنی چپ با راست موجب تجزیه کشورهای اصیل همانند ایران خواهد شد.
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      5 17
      من کلا پیشنهاد میکنم شما مطالعه خیلی بیشتری داشته باشی و قران رو هم بشینی با معنی بخونی بجای اینکه به اراجیف یک عده گوش کنی. عقابت در افتادن با شیعیان و امام عصر مشخصه. در ضمن حتما بشین جنایات عثمانی جماعت در حق اذربایحجان رو هم مطالعه کن . چیزهای زیادی دستت میاد
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    33 41
    الهام خان تا چند وقت پیش میگفت دالان زنگه زور رو به زور هم که شده می گیریم ! بعد اینکه دید ایران با مانور بزرگش برای صیانت از مرزهای منطقه جدیه حالا این گنده گویی خودشو ماست مالی کرد و کریدور قانونی تو حریم کشور ارمنستان رو به جای این وعده کذایی جا زد که بله این دالان آماده شد ! این کجا آن کجا ؟! اون دالانو میخواست بگیره قاطی خاک خودش بکنه و تو اختیار ترکیه هم بزاره دید نمیشه حالا این کریدورو که فقط یه جاده حمل و نقله و کاملا تحت اختیار ارمنستانه و مرز ایران با ارمنستان هم سر جاشه رو به جای اون جا زد ! ابته هیشکی هم این ماست مالی و عقب نشینی تابلو رو باور نکنه ولی پانترکا فورا باور می کنن و واسش به به و چه چه هم میزنن ! به این میگن دیپلماسی واقعی که با عزت و اقتدار میدان به دست میاد و همیشه هم دستاوردهای مثبت و بزرگی واسه ایران داشته.
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    57 74
    دیروز پوتین در توافق نامه سه جانبه واژه کریدور را در نطقش اورد و گفت الزام آوره که این کریدور هم احرایی شود تا صلح ایجاد شود یاشاسین تورک میلتی
    • علیرضا IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      20 22
      باسلام،بنده بعنوان یک آذری دورگه ازتبریزآذربایجان ایران اسلامی،عرض مینمایم که پوتین باهرخائن داخلی وخارجی غلط کردکه بخواهد،گنده ترازدهانش حرف بزند،ماآذری های ایران بعنوان یک ایرانی اصیل مسلمان همراه باهمه اقوام«#ایران زمین»ازفارس،لر،کرد،اصفهان،یزد،عرب خوزستان،سیستان،خراسان،تهران و..وازهردین ومذهبی طبق فرمایش ودستورخداوندباتمام بندگان خداوندازهرقوم ونژادی،رابطه مان براساس صلح ودوستی وبرادری است،بجزمشرکان وکافرین که حال میخواهدخائن داخلی باشدیاخارجی؛این شیوه پیامبرومصومین وامامان مامسلمانان وشیعیان است که باعث رستگاریست.پس هموطنان عزیزازفارس،ترک و...خواهشاً ازواژه های شیطانی نژادپرستانه ومنافقانه حذرنماییم که باعث نفاق ودشمنیست وباشکروسپاسگزاری ازخداوندسبحان ،وحدت و،کدلی ،مهربانی وناموس خودراحفظ نماییم،انشاءالله؛باتشکر
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    45 20
    حمل و نقل و انرژی همون کریدور هست و ارمنستان باید با عدم اخلال امنیت و عقب نشینی تا ۵کیلومتر قول بده امنیینشو تضمین کند.
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    61 55
    رنگه زور دردوران استالین. به ارمنستان داده شده... این حق قانونی ملت آذربایجان هست. به سرزمین واقعی خودشان برگردند..
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      73 44
      باکو هم در زمام قبل استالین از ایران گرفته شد وباید برگردد
    • mehdi IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      21 19
      از دوران اشکانی تا قاجار ایران هم استانی بیش نبود
    • مصطفی IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      22 18
      بله موافقم اران باید به سرزمین مادری خود ایران برگرده
    • احمد IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      10 8
      مگه زمان استالین اینها دو تا کشور جدا بودن که بخوان کریدور داشته باشن؟ مثل اینکه بگی به کریدور زنجان رو به تبریز دادن که به قزوین برسه. خوب همین طوری می رسه دیگه.
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      9 7
      خود استالین گفته من اصالتا ایرانی‌هستم
  • بسیجی IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    35 49
    این یعنی چی یعنی مرز ما ارمنستان رفت؟ نزارید این اتفاق بیافته که اگه بیافته نتنها مرز ما با ارمنستان قطع میشه بلکه ارتباط ما با روسیه قطع و وابسته ی کشور های ترک برای ارتباط با اروپا می‌شویم. ناتو هم آذربایجان رو به عضویت خودش در میاره و درواقع با ناتو علاوه بر ترکيه از طریق آذربايجان هم همسایه میشیم. ارتباط مستیم با خاک اصلی آذربايجان برای ترکيه و برقراری ارتباط با جهان ترک نفوذ و قدرت ترکيه رو هم در منطقه بالا خواهد برد و این اصلا برای ما به عنوان رقیب ترکيه خوب نیست به نظر من آذربايجان رو باید با همون ارمنستان مشغول کرد چون اگه در اون جبهه پیروز بشه در استان های شمال غربی ما برامون مشکل ایجاد میکنه یک عده هم الکی نگیدآذری ها مسلمان شیعه هستند و باید ازشون حمایت کرد مردم این کشور نتنها در بین کشور های اسلامی در رعایت نکردن قوانین اسلام رتبه یک رو داره مردمشون هم از ایرانی ها دل خوشی ندارن
    • جهودشناس IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      11 17
      فرمایش شما دقیقاً درسته. دشمن دشمنه حالا اگر خدا بپرسته، الله بپرسته یا موش بپرسته یا خر اصلاً مهم نیست. دشمن باید نقره داغ بشه.
    • سلیم IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      8 3
      به عنوان رقیب ترکیه؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      10 7
      حالا ارتباط با اروپا رو می خوایم چه کار؟ اونها که دشمن هستن. با روسیه هم از راه دریا معامله کنید گرچه از روسیه خبری نمی رسد. راستی اینها هم نتیجه لبخند ظریف هست؟
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    23 12
    باز این‌حرف زد
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    38 18
    کثافتی بنام نژاد پرستی، آنهم در سرزمین امام دوازدهم ع باعث تاسف است.
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      9 15
      اینطور باقی نمیمونه . اینطور با قی نماند و باقی هم نخواهد ماند.مردم غیرت دارند که جنایات رژیم کثیفی مثل عثمانی رو فراموش کنند. اونکه جنایات عثمانی جماعت در حق آذربایجان را فراموش کرد حتما به غیرتش شک کند
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    14 21
    کریدور‌زنگه زور اول از همه به ضرر ما آذری های ایران است
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    9 15
    مهم تشکیل کشور باستانی ایرانزمین است. بزرگ و باشکوه که تهران و باکو در قلب این سرزمین قرار بگیرند. کشور فرانژادی باستانی ایرانزمین‌یکبتر دیگر سپر محافظ مردم مظلوم خاورمیانه خواهد شد
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    10 3
    کشور تک‌نژادی باشه مطمین باش بعدش استعمار در همان نژاد هم میاد و طایفه سازی میکنه و طایفه ها بجون هم می افتند. الان اعراب همه یک‌کشور و متحد شده اند؟،
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 13
      اعراب از نژادهای گوناگونند فقط زبانشون عربیه. برای همین با هم نمیسازند.
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      2 17
      پس بالاخره فهمیدی میشه زبان یک‌نژاد برای آن نژاد نباشه؟؟ مثل آذری ها که نژادا ایرانی هستند
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    11 16
    ما آذری ها به نام نامی آقا محمد خان قاجار یزرگ، جد تاجدار تورک های ایران، قفقاز را دوباره پس میگیریم و ضمیمه ایران میکنیم.
    • طاهر IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      1 12
      اون خواجه با شکوه رفت و خاندان بی اصل ونسبش ایران را برباد و فرهنگ ایرانی را نابود و خرافات را گسترش دادند - لعنت بر قاجارها منهای آقای محمد خان
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    7 15
    سلام بر آلب ارسلان نامدار شاه فاتح، جد تاجدار ما ایرانیان. یکبار دیگر تورکیه و قفقاز را به خاک پاک ایران باز میگردانیم و سرزمین ایران‌ بزرگ را دوباره تشکیل خواهیم داد.
    • پادشاهی توران US ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      8 1
      خوب با پادشاهان تورک دارین پز می‌دین. اگه عراق ایران رو اشغال می کرد امروز شما فارسها با پر رویی می گفتین صدام از پادشاهان ایران است!!! آخه ایکیو وقتی ترکها ایران رو فتح کردن ایران بخشی از ترکها شده، ترکها بخشی از ایران نشدن
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    15 18
    بنام سبلان پایگاه ((آذرِمقدس)) اننقام شهدای چالدران را از ترکیه عثمانی میگیریم.
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    8 14
    به‌ او بگویید ، ایران شیری است که هزاران سال است به بیگانه خوری عادت کرده.‌، به لطف کورورش کبیر تا سلجوق بزرگ‌پادشاهان ایرانی
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    3 8
    ایران مانند کانادا و امریکا یک‌کشور مدرن فرانژادی است. ایرانی‌ها قرن هاست که از بحث نژادی عبور کرده اند. نژادپرستی برای کشورهای عقب مانده و کوتوله است.
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    7 10
    ایران است فارسستان نیست. اسم های نژادی فقط برازنده ی کشورهای کوتوله‌ی نژادپرست است. ( ایرانی ها سالهاست که از نزادپرستی عبور کرده اند ولی بری کشورها هنوز در کلاس اول تمدن سازی مردود شده اند)
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    8 21
    اول اینکه ما ترک نداریم بلکه ترک زبان داریم،زبان مردم آذری،تاتی بوده شاعران فارسی گویی نظیر خاقانی نظامی قطران و ...همه اشعار علیه ترکانِ چشم بادامی دارند ،روند ترکی شدن زبان در آذربایجان در تاریخ مستند هست،ژنتیک مردم آذری کاملا شبیه دیگر ایرانیان در این مرز سیاسی هست و در واقع فارسهای ترک زبان شده هستند ،نه ترکان زرد پوست میتونی به اسناد موثق علمی و تاریخی مراجعه کنی و البته جعل تاریخ درباره ماننا و قبایل کهن نکنی،چون اینجا تا پیش از حمله ترکان زرد پوست و مغولها،ترک زبان نداشته،هیچ کتیبه کهن که اثری از زبانهای آلتایی در آن باشه غرب آسیا پیدا نمیکنی،پشت افکار پانترکیسم خودت،پنهان نکن،قومیت گرایی و قومیت ستیزی رو چون ما آذری ها خودمون رو ایرانی میدونیم برای اینکه ایرانی بودیم و هستیم و خواهیم بود،از نظر علمی ثابت شده ما با ترکان آناتولی و قفقاز فقط تشابه زبانی اندکی پیدا کردیم ولی تشابه ژنتیکی کامل نداریم.
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      13 5
      جان مادرت آدرس ساقیتو به ما هم بده
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      1 4
      بله دقیقا درسته. مثل مصری ها که مصری هستند با تمدن اهرام مصر ولی عرب زبان شده اند
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    5 9
    نژاد یعنی شکل و قیافه و هزار تا مشخصه زیست شناسی و با زبان فرق داره. الان مثلا شما نوزادتون رو از یک ماهگی بفرستین اسپانیا و کلا اسپانیایی حرف بزند میتوانید بگویید او دیگر فرزند من نیست؟؟؟؟؟؟؟؟ از نظر قیافه و قد و این مسایل نژادی این سه انسان آذری کردها و فارسی شبیه هم هستند. ( الان یک سیاهپوست از بچگی بیاد ترکیه و کلا ترکی حرف بزنه میشه بگیم این‌از این به بعد از نژاد سفید است؟.)
    • عبدالرضا IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      10 1
      اگر یک نفر طفل فارس به روسیه برود و روسی یاد بگیرد روس نیست فلذا با این منطق شما فارسها هم فارس نیستند و فارس زبان هستند و چند هزار سال ژن ترک و مغول و عرب و یونانی داخل ژن فارسها شده و از نظر قیافه از سیاه پوست و زرد پوست و غیره تو فارسها است
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    5 23
    استاندار باکو
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    8 19
    ایران امپراطوری اش را احیا خواهد کرد. به برلین و پاریس و مسکو بگویید دیوارهایتان را محکم بسازید که فرزندان ایران اینبار به فتح اروپا مستحکم تر می آیند. ایران کشور خداست. ما مهمترین یاری کنندگان آن نجات دهنده هستیم.
  • سید روح اله IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    6 13
    دوستی و هم پیمان شدن با یهود صهیونیست عاقبتی جز خواری و خفت برای الهام علی اف نخواهد داشت. آینده بر همگان ثابت خواهد کرد.
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    6 4
    کشور تک نژادی چقدر تفکر عقب افتاده و مسخره م بی کلاسی است مه بزرگشان شیطان بود که گفت من از نژاد اتش هستم و ادم از نژاد خاک.
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    4 9
    آیا آذربایجان میخواهد کل ارتباطش از جنوب قطع گردد؟
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    6 19
    فرمانده نیروی زمینی ایران ، ژنرال کیمرث حیدری ، در جریان رزمایش نظامی “فاتحان خیبر” در مرز با آذربایجان گفت. “ضعف یک کشور در حفاظت از مرزهای خود به این معنا نیست که کشور دیگری باید با کمک خارجی از مرز عبور کند. ایران اجازه نمی دهد. در گذشته در این منطقه جنگ وجود داشت ، اما اکنون زمان احیای امنیت فرا رسیده است. “
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    6 16
    وقتی زمانش قرا برسد و گلوبالیست ها فرمان بدهند میلیون ها ایرانی با اسم رمز ملت (کرد) از درون ترکیه قیام خواهند کرد.
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    3 13
    پوتین با ایران در بیفتد مسیر جنوب و تنها راه به آب های گرم به روی او مسدود میگردد.
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    5 19
    به ترکیه و الهام اعتماد نکنید، از پشت خنجر خواهیم خورد.
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    7 22
    اگر ایران مرزهایش را ببندد آذربایجان بین ارمنستان و روسیه محاصره میشود.
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      11 2
      آذربایجان بجز با ترکیه ارمنستان روسیه و ایران با گرجستان هم مرز زمینی دارد و با ترکمنستان قزاقستان مرز دریایی داره. اون ارمنستان هست که محاصره شده بین متحدان اذربایجان
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    3 17
    اجازه دادیم باکو به ترکمنستان متصل شود و کمی‌نفس بکشد شاید اجازه بدهیم باکو به آبهای گرم خلیج فارس متصل شود شاید لطف کنیم و اجازه بدهیم نخجوان را نگهدارد
  • علیرضا IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    2 15
    باسلام،باتشکرازسایت محبوب مشرق وپرداختن به موضوع بسبارمهم دالان زنگزورکه ازهرجهت وبه هردلیل منطقی اعم ازعدم تغییرمرزها،جغرافیایی،نظامی،امنیتی،اقتصادی و...که بسیاربسیاربرای ایران مهم است وبه نوعی شاهرگ وپایگاه فرماندهی ایران بین آسیا واروپامحسوب میشود.ازطرفی این کافی نیست ولذابایدتمامی رسانه های داخلی به اهمیت این موضوع بپردازندکه هیچ مقام ومسؤولی ازهرجناح وحزبی،غافل ازاین مهم نشودوخدای ناخواسته ،باکم کاری مرتکب خیانت نشود،انشاءالله؛باتشکر
  • mahan IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    4 17
    تركيه خودش در اينده نزديك تجزيه و متلاشي ميشه چون از درون پاشيده بجايي رسيده كه اردوغان بودجه مملكتشو با فروش مسكن به ايراني ها و عربها داره رديف ميكنه اونوقت اذربايجان كه اندازه ورامينم نيست واسه ملت ماشاخ و شونه ميكشه بايد شاخ الهام خانم و شكست خخخخ
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    8 12
    استاندار چی زدی؟
  • سعید US ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    7 19
    توقع بحق ملت ایران از سپاه و ارتش اینست که از اجرائی شدن طرح اختلال مرزهای ژئوپولوتیک به هر قیمتی شده جلوگیری کنند.ملت آماده پشتیبانی و پرداخت هر نوع هزینه دفاع از منافع ایران بزگ هست.
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    9 0
    ارباب پوتین هیچ وقت منافع ایران را در نظر نمیگیرد
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    10 4
    من هم ترکی و هم‌فارسی حرف میزنم پس بعنوان یک دورگه به هر دو نژادم وفادار میمانم. راه بازگشت شکوه تمدن شرق اتحاد است
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 9
    کانال سویز رو ایرانی ها حفاری کردن. لشگر ایرانی ها که از ۱۲ قوم سلطنتی ایرانی یعنی فارس ها آذری ها، کردها و ... تشکیل شده بود. من یک آذری هستم و دوست ندارم کسی ما آذری ها رو از جمع ایرانیان لشگر داریوش و کورش اخراج کنه. ماهم مثل فارسها برای ایران خون دادیم.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 9
    آذری ها اقوامی از نژاد ایرانی هستند و فقط بعلت اینکه اصراعیل دوست ندارد باعث شده کتابهای دروغین درمورد برضدداین مورد چاپ شود. خود کلمه آذربایجان‌(آذر+پایگاه) ایرانی است. چطور میشود منطقهدای ۹۰درصدداسامی شهرهایش ایرانی باشد ولی مردمش ناگهان غیر ایرانی باشند
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    3 15
    زبان ترکی یک‌شاخه از زبانهای آلتایی مخصوص اقوام زردپوست و چشم بادامی است.و آیا تو زردپوست و چشم بادامی هستی؟
    • محمد IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      5 0
      پس نظرت در مورد هزاره ها و تاجیکهای فارس زبان چیه یعنی اونا تورکن؟؟؟
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    2 12
    زبان‌های آلتایی یک خانواده زبانی پیشنهادی (شامل زبان‌های ترکی، مغولی و تونگوزی) در آسیای میانه و سیبری است زبان ترکی یک‌شاخه از زبانهای آلتایی مخصوص اقوام زردپوست و چشم بادامی است.و آیا تو زردپوست و چشم بادامی هستی؟
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 13
    پوتین این وسط چه کاره است ایا پوتین میتونه ایران را از همسایه اش جدا کند حرف پوتین در ایران سند نیست شاید در کشور خودش سند باشه
  • mojtaba SE ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 9
    نمیدونم سالی چند میلیون نفر باید پول ویزای ترانزیت بدن تا از ارمنستان برن نخجوان و برعکس....اما میدونم این آشی است که علی اف باید بخوره و ارمنستان هم با همین در آمد (ما نفت داریم و ارمنستان حق ترانزیت) راحت نصف بودجه کشور 4 میلیونیش روفعلا تامین میکنه .البته هر دو باید منتظر اصلاحات سرزمینی ما باشند تا حداکثر 5 سال آینده..پاینده ابرقدرت ایران پاینده رهبر کورش دوم
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    3 6
    علیف چقدر شبیه ایرانی‌هاست دوست بابای من یک کلمه هم ترکی‌بلد نیست بچه یزد هست ولی خیلی خیلی شکل‌ایشون هست. چشم هامون که میبینند شبیه هم هستیم رو باور کنیم یا اسناد و کتابهای چاپی اصراعیلی ها رو که میگه فرق داریم
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 9
    کجاست ذولفقار، کجا هستند شیربچه های شیعه علی ع که دارند مرزهای (ایرانِ امام زمان ع ) را مسدود میکنند
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    3 14
    سلام بر برادران آریایی مان همان فرزندان قوم ماد آنان که محافظ آتش اهورایی در سبلان مقدس بوده اند و اکنون آذری نام دارند. مردمانی از تبار آتش
    • عبدالرضا IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      20 7
      اریا از کلمه ارینماق ترکی گرفته شده که به معنی تمیز کردن هست و در عربی بصورت عاری وارد شده که به معنی فاقد است چون اینها که به سرزمین ایران وارد شدند چون فاقد مدنیت و فرهنگ بودند حتی لباس برا پوشیدن نداشتند ترکها به انها اری گفتند چنانچه خود اینها در اساطیرشان اعتراف می کنند که خواندن و نوشتن را از دیوها یعنی ساکنین اولیه یاد گرفتند
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      1 15
      آریا کلمه ای در ترکی؟؟؟؟ آریایی خودش زبان‌است.‌شاخه‌بزرگ‌زبانهای هندی-ایرانی-اروپایی، ____ زبان آریایی شکسپیر دارد حافظ دارد جامی دارد مولانا دارد گوته دارد. زبان آریایی یعنی همه داشته های انسان مدرن.
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    4 15
    آذری ها همان ماد ها و یک‌قوم آریایی هستند. عجیبه همه دنیا میخوان آریایی باشند آذذی ها و فارس ها هم مثل روسیه و المان انگلیس و آمریکا اسپانیا استرالیا فرانسه و .... همه آریایی هستند.،،، اونوقت یک عده بخاطر چندتا کارخانه مونتاژی و توریست فلج ترکیه مجذوب رجب شده اند
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    3 13
    همه دنیا آرزو دارند آریایی باشند تمام جهان در دست آریایی هاست آلمان ایران آمریکا انگلیس فرانسه اسپانیا روسیه هند،، حالا منِ آذری که تابلو هست نژادم از قوم ماد آریایی یکی از سه قوم بزرگ آریایی های ایران است بیاییم و خودم را به ترکیه و قرقیزستان وصل کنم؟؟؟؟
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    2 11
    تمام دنیا بجز پانتورک ها میگویند کانال سوئز را ایرانیان حفر کرده اند. و همه دنیا بحز پانتورک ها میگویند کوروش از مادری به قوم اریایی ماد (آذری) میرسد.
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    2 14
    دشمنان بدانند ما آذری ها، صورت هایمام را رگ گردن هایمان را در دفاع از ایران میدهیم. همانند اجداد تاجدار خودمان خاورمیانه حیاط خلوت ایران است و ملک پدری ما ایرانیان است.
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    2 10
    (برادران آریایی ی آذری های آریایی) از شرق عالم تا غرب عالم‌را فتح کرده اند انگلیس ایران آلمان روسیه هند امریکا اسپانیا فرانسه کروتسی لهستان پاکستان افغانستان برزیل و ...... آذری ها این فرزندان قوم اریایی ی ماد، شکوه قوم آریایی را با ترک ها عوض نمیکنند.
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    2 9
    تمام دنیا بجز پانتورک ها میگویند کانال سوئز را ایرانیان حفر کرده اند. و همه دنیا بحز پانتورک ها میگویند کوروش از مادری به قوم اریایی ماد (آذری) میرسد.
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    3 3
    ایران و ترکیه و اذربایجان باید یک فدراسیون تشکیل بدهند
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    4 9
    آذری ها فرزندان قوم آریایی ماد هستند. __ نژاد ترک در مقابل بزرگی نژاد اصلی ی آذری ها یعنی آریایی، اندازه ی یک دانه نخود است. همین الان رجب و الهام برای آب خوردن باید از یک آریایی یعنی پوتین و بایدن اجازه بگیرند.
  • عبدالرضا IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    12 5
    ازر از طوایف قدیم ترک است که از دو جزئ از به معنی طایفه ای از ترکان و ار به معنی مرد و قهرمان گزفته شده که به معنی طایفه از است ار در بسیاری از طوایف ترک امده مانند قجر کنگر دوگر بولقار تاتار افشار و غیره خزر هم تلفظ دیگری از ازر هست که به صورت اذر هم نوشته می شود و چون سرزمین انها پر از اتش بود به معنی اتش وارد فارسی شده و متاسفانه به صورت اذری لوث شده و الا اذر از طوایف قدیم ترک از هستند
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 3
      // آذر=آتش // بایجان=پایگاه //در عربی ب=پ و گ=ج // آذربایجان=پایگاه آتش/ آذری ها خانواده سلطنتی آریایی ایرانی زرتشتی بودند که مسئول محتفظت از آتش اهورایی در سبلان را به عهده داشتند.
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 7
    قندهاریها هم همانند تو پاکستانی پشتون هستند متحد تورچیه .. کاملا ضد فارس و اریانا
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 8
    قوم سلطنتی ایرانیِ آریایی آذری را چه شده است؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا محذوب‌صنعت مونتاژی و درجه۲ ترکیه شده اید؟؟؟ برادران آریایی ی سبلان مقدس سر خودتان را بالا بگیربد و تمدن های پرشکوه هم نژادهای آریایی خودتان را ببینید ملت های بزرگ آمریکا آلمان انگلیس ایران فرانسه اسپانیا هند استرالیا،
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 13
    نژاد ترک در مقابل بزرگی نژاد اصلی ی آذری ها یعنی آریایی، اندازه ی یک دانه نخود است. همین الان رجب و الهام برای آب خوردن باید از یک آریایی یعنی پوتین اجازه بگیرند
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 14
    ایران کشور نیست، ایران امید است ایران تنها امید بشریت برای رهایی از چنگال شیطان است. ایران کشتی نجات اشت که از پاک ترین های هر نژادی را در خود جمع کرده تا شیطان را به زیر بکشند.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 2
    ایران یک کشور مدرن فرانژادی است. فکر بزرگ ایرانیان در طی قرنها پیشرفت کرده و قرنهاست مه از تفکر پوچ نژادپرستی عبور کرده و به مفهوم امت رسیده.
  • CA ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    10 2
    اگر قدمت قوم فارس در ایران به هزاران سال می رسد پس چرا پدر شعر فارسی یعنی رودکی شاعر قرن چهارم هجری هزار سال قدمت داره اونم در تاجیکستان نه در ایران؟؟؟ اگر واژه فارس نام یک قوم نیست پس کلمه زبان فارسی از کجا آمده است؟؟ کلمه خلیج فارس چگونه خلق شده است؟؟ تمدن باستان مال چین، مصر و یونان بود که دانشمندان بیشماری همچون فیثاغورس، ارسطو ، افلاطون، ارشمیدس ، سقراط ، بقراط و غیره را داشت و آثار باستانی اش هم در تمام قلمرو اش باقیمانده است، بدون دانشمند، طبیب بزرگ ، مورخ ، معماران بزرگ و غیره نمی شود تمدن ساخت. میشه به دستور رضاخان در نزدیکی شیراز آثار باستانی مصنوعی ساخت ولی مولفه های یک تمدن خیلی زیاد است. اگر به فرض محال تخت جمشید و پاسارگادی از قبل وجود داشت پس چرا شاعرانی که در شیراز زندگی می کردند همچون حافظ و سعدی از وجود چنین کاخهایی در نزدیکی خودشان خبر نداشتند؟ یا فرودسی از وجود چنین پادشاهان باعظمتی خبر نداشته و بجای سراییدن داستانهای آنها و ثبت نام پادشاهان هخامنشی کوروش و داریوش بزرگ در تاریخ، مجبور شده برای خلق اعتماد به نفس برای قوم فارس افسانه رستم و اسفندیار را خلق بکند؟ چرا از کوروش و داریوش در شاهنامه هیچ نامی برده نشده است و چرا ایرانیان و بزرگان شعر و ادب و مورخان فارس هزاران سال از تاریخ گذشته شان و پادشاهان خود و آثار کاخهای باستانی آنها خبر ندارند و یک دفعه در دانشگاه شیکاگو به سفارش رضاخان خبر از کشف یک کتاب تاریخ در مورد ایران باستان آن هم به زبان یونانی را میدهند؟ آیا این کاخهای هخامنشی با این بزرگی و ستونهای بلندش تا قبل از ظهور رضاخان در زیر خاک مدفون مانده بوده اند؟ این چه تمدنی است که خودش مورخ ندارد و تاریخ با شکوهش را باید بیگانگان یونانی برایش بنویسند؟
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 2
      ۱-فارس؟؟؟ ایران فارسستان نیست، ایران است. یک کشور مدرن فرانژادی مثل کانادا،__۲-۹تی زبان رسمی ایران هم فارسی نیست نوشتار عربی دارد و گفتاری هم از همه لغات در آن هست، ۳-رهیر ایران یک آذری است. ۴-تفکر نژادی برای کشورهای کوتوله فکری است. ایرانی ها قرنهاست از مفهوم نژاد عبور کرده اند و به مفهوم امت رسیده است.
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 2
      ۱-رهیر ایران یک آذری است ۲--فارس؟؟؟ ایران فارسستان نیست، ایران است. یک کشور مدرن فرانژادی مثل کانادا،__۳-زبان رسمی ایران هم فارسی نیست نوشتار عربی دارد و گفتاری هم از همه لغات در آن هست، ۴-تفکر نژادی برای کشورهای کوتوله فکری است. ایرانی ها قرنهاست از مفهوم نژاد عبور کرده اند و به مفهوم امت رسیده است.
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 7
      تنها سنگ نوشته قدیمی به زبان ترکی در مغولستان وجود دارد و هیچ هیچ هیچ هیچ آثار باستانی در خاورمیانه از ترک ها وجود ندارد. و آذری ها هم فرزندان قوم‌سلطنتی آریایی ماد است. و مادر کوروش دختر شاه ماد بود.
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      1 5
      اسطوره ترکیه مولانا مثنوی فارسی و اسطوره باکو جامی فارسی است چرا؟؟؟؟؟ چون زبان ترکی یک زبان بیگانه نژاد زردپوست است. و آذری ها از قوم ماد هستند
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 3
      داریوش همان دارا در شاهنامه است. و ( اوس) هم پسوندی است یونانی ها به همخ کلمات اضافه میکنند.
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 2
      اگر ملاک تو شاهنامه است در شاهنامه موسس توران یک شاهزاده ایرانی نام تورج است فرزند فریدون کشنده ضحاک.
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 2
    ۱-رهیر ایران یک آذری است ۲--فارس؟؟؟ ایران فارسستان نیست، ایران است. یک کشور مدرن فرانژادی مثل کانادا،__۳-زبان رسمی ایران هم فارسی نیست نوشتار عربی دارد و گفتاری هم از همه لغات در آن هست، ۴-تفکر نژادی برای کشورهای کوتوله فکری است. ایرانی ها قرنهاست از مفهوم نژاد عبور کرده اند و به مفهوم امت رسیده است.
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 3
    // آذر=آتش // بایجان=پایگاه //در عربی ب=پ و گ=ج // آذربایجان=پایگاه آتش/ آذری ها خانواده سلطنتی آریایی ایرانی زرتشتی بودند که مسئول محتفظت از آتش اهورایی در سبلان را به عهده داشتند
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    1 3
    بنام سبلان، پایگاه آتش مقدس، ما آذری ها باکو را دوباره وس میگیریم و به مادرمان ایران متصل میکنیم.
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 3
    تنها سنگ نوشته قدیمی به زبان ترکی در مغولستان وجود دارد و هیچ هیچ هیچ هیچ آثار باستانی در خاورمیانه از ترک ها وجود ندارد. و آذری ها هم فرزندان قوم‌سلطنتی آریایی ماد است. و مادر کوروش دختر شاه ماد بود.
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 3
    آذری ها از قوم ما هستند و کوروش نوهٔ دختری شاه ماد است _____ایران یک بندر در دریای مدیترانه را در سوریه برای ۱۰۰ سال گرفت. آری ای برادران آریایی قوم ماد( آذری ها ) سرهایتان را بالا بگیرید و به جد تاجدار خودتان کوروش بگویید باز هم ایران بعد از ۲۵۰۰سال دوباره به مدیترانه رسید.
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 0
      ماد
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 3
      آذری ها از قوم ماد هستند و کوروش نوهٔ دختری شاه ماد است _____ایران یک بندر در دریای مدیترانه را در سوریه برای ۱۰۰ سال گرفت. آری ای برادران آریایی قوم ماد( آذری ها ) سرهایتان را بالا بگیرید و به جد تاجدار خودتان کوروش بگویید باز هم ایران بعد از ۲۵۰۰سال دوباره به مدیترانه رسید.
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 3
    خون جاری در رگ گردن منِ آذریِ ایران، تقدیم آن شهید افغانی که در سوریه با داعش جنگید تا زن آذری ایرانی کنیز قصرهای عربستان سعودی نشود. این است تفکری که من آذری به آن چسبیده ام تفکر امت امام زمان ع که افغانی را کنار آذری قرار میدهد و اتحاد طلایی شرق را تشکیل میدهند.____ سرنوشت زنان عراقی که با آهن داغ علامت کذاری شده و به اعراب خلیج فارس فروخته شدند چه شد؟؟؟ _____
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    1 4
    چرا در نقشه های چندهزار سال پیش ایران، نام آذربایجان وجود دارد ولی حتی یک عدد سنگ نوشته باستانی به ترکی در این مناطق آذربایجان و خاورمیانه و ایران و قفقاز نیست؟؟؟؟؟؟ چون زبان اجدادی و اصلی آذری ها اصلا ترکی نبوده و ترکی یک زبان بیگانه زردپوستان منطقه قرقزستان و ترکمنستان است. مثل کشور مصر که زبانشان عربی است.
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    1 5
    (الهام-کوریدور) سرزمین آذربایجان را تحت اشغال عثمانی دراورده است
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    1 4
    برخی عاشق صنعت دست سوم و مونتاژی ترکیه‌شده اند در خاای که اصلیتشان از قوم‌ماد آریایی است و بزرگترین تمدن ها آریایی هستند مثل آمریکا کانادا ایران فرانسه انگلیس آلمان روسیه.
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    1 4
    الهام اسمش را به کوریدور تغییر دهد
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    1 3
    از شکوه تمدن فرانژادی ایران بسوز و بسوز و بسوز و خاکستر بشو، ایران اولین و آخرین کشور کره زمین است.
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    1 3
    برخی عاشق صنعت دست سوم و مونتاژی ترکیه‌شده اند در خاای که اصلیتشان از قوم‌ماد آریایی است و بزرگترین تمدن ها آریایی هستند مثل آمریکا کانادا ایران فرانسه انگلیس آلمان روسیه.
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    0 3
    ایران بعداز۲۵۰۰سال دوباره به مدیترانه رسیده است
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    2 3
    اگه ایران کوتاه بیاد در آینده از این دولت به عنوان خائن به کشور یاد خواهد شد حتی بدتر از روحانی. امیدوارم منافع ملی را مقابل با توهم برادری با نوکر صهیونیست ها (حکومت باکو) فراموش نکنید.
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    9 2
    زنگه زور خاک تاریخی آذربایجان هست که به نشانه دوستی شوروی ها به ارمنی ها بخشیده اند و به زودی پس گرفته خواهد شد
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      1 3
      خود باکو خاک ایران است
  • نوروز IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 2
    باکو فریب زیاده طلبی کشورها و رژیم های منطقه را می خورد و خود را دچار مشکلاتی می کند که ترکیه و رژیم اشغالگر قدس طراحی می کنند ..... البته منافع فتنه گران غربی هم در وجود تنش های منطقه ای ما ست .....دولت باکو باید عاقلانه و با تدبیر پیش برود و خود را بازیچه اجانب نکند .....
  • نوروز IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 3
    سرزمین مردمان همیشه ایرانی و دلیر و میهن پرست و همیشه تاریخ با ایمان و یکتا پرست (آذر بایجان ) مهد و سر آغاز تشکیل اولین اتحاد و حکومت ایرانیان (آریایی ها) با نام دولت آریایی ماد است و این افتخار همه ایرانیان و سرزمین کهن تاریخ و هنیشه متحد و مومن مان است .... آذریان ملت وفاد و قلب تمدن ایران زمین هم از بعد قومی و هم از بعد مذهبی و دینی هستند .... هم سر سلسله ما ایرانیان هستند و خواهند بود و هم آغاز گر اولین دین یکتا پرستی (اشو زرتشتی و اهورا پرستی ) ما هستند و هم مروج آخرین دین الهی و مذهب اهلبیت و راه هدایت ما در حال هستند .... ایران زمین بی نام مردمان آذری ماد تبار معنی ندارد ... من به عنوان یک لر بختیاری از اهواز و خوزستان نام مردم آذربایجان و تبریز و ... سبب افتخارم و عامل جوشش خون درون رگ هایم و غرور ملی ام می شود ..... آ ذر آپادگان مهد ادیان ما و تمدن آریایی و اصالت تاریخی ماست ، قلب من لرتبار مردم میهن دوست و حسینی ،علوی سر و گوش همیشه سر افراز وطنم ایران است ، مردم آذری مادیرانی وجود و عزت ایران زمین است ..... به کوری چشم دشمنان تا یک آذری در سرزمین ایران زنده باشد ، تمامیت و عزت و اقتدار ایران باقیست .... زنده باد ملت واحده ایران اسلامی و زنده باد ایران بزرگ و مرده باد فتنه قومی و فریب صهیون و ......
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 4
    آذری ها آریایی و از قوم ماد هستند و کوروش نوهٔ دختری شاه ماد است ولی برخی عاشق صنعت دست سوم و مونتاژی ترکیه‌شده اند در حالی که اصلیتشان از قوم‌ماد آریایی است و بزرگترین تمدن ها آریایی هستند مثل آمریکا کانادا ایران فرانسه انگلیس آلمان روسیه.
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 2
    سلام بر ایران، بنام شمشیر طلایی آلب ارسلان شاه ایران، قفقاز و ترکیه را دوباره فتح خواهیم کرد.
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    0 0
    احسنت
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    0 0
    جالب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس