برکناری مقامات اطلاعاتی از سوی ژنرال عبدالفتاح البرهان

منابع سودانی از عزل رئیس دستگاه اطلاعات نظامی و رئیس دستگاه اطلاعات سودان توسط رئیس شورای حاکمیتی این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، منابع سودانی از عزل رئیس دستگاه اطلاعات نظامی و رئیس دستگاه اطلاعات سودان توسط رئیس شورای حاکمیتی این کشور خبر دادند.

یک منبع نظامی سودانی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اعلام کرد که عبد الفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان در حکمی یاسر محمد عثمان، رئیس دستگاه اطلاعات نظامی و جمال عبد المجید، رئیس دستگاه اطلاعات عمومی این کشور را برکنار کرد.

این منبع گفت که البرهان در حکم دیگری محمد احمد صبیر را به عنوان رئیس دستگاه اطلاعات نظامی و احمد ابراهیم مفضل را به عنوان رئیس دستگاه اطلاعات عمومی جدید سودان منصوب کرد.

عزل و نصب رؤسای اطلاعاتی سودان درحالی صورت گرفته است که عبد الله حمدوک، نخست‌وزیر این کشور نیز شامگاه شنبه رئیس پلیس این کشور و معاونش را از سمتشان برکنار کرد.

دفتر نخست‌وزیری سودان در بیانیه‌ای که در صفحه فیس‌بوک او منتشر شده است، اعلام کرد که عبدالله حمدوک با استناد به مفاد قانون اساسی کشور، خالد مهدی ابراهیم الامام و الصادق علی ابراهیم را از سمت‌های خود به عنوان رئیس پلیس و معاونش برکنار کرد.

در ادامه بیانیه آمده است: نخست وزیر سودان، عنان حامد محمد عمر را به عنوان رئیس پلیس جدید سودان و مدثر عبدالرحمن نصرالدین عبدالله را به عنوان معاون او انتخاب کرد.

در این بیانیه به علت این تصمیم حمدوک که شش روز پس از بازگشتش به منصب نخست‌وزیری سودان به موجب توافقات سیاسی او با عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت انتقالی گرفته شده، هیچ اشاره‌ای نکرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس