رئیس جمهور

رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی، حمل‌ونقل، انرژی و مبارزه با تروریسم سطح روابط و همکاری‌های خود را با ازبکستان ارتقا دهد.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در دیدار «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان، ظرفیت‌های کشورهای منطقه برای تعمیق روابط را فرصتی مناسب برای این کشورها دانست و تاکید کرد: در شرایط کنونی جهان، همکاری کشورهای منطقه بسیاری از تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند و با حضور فعال کشورهای منطقه دیگر جایی برای دخالت کشورهای بیگانه نیست.

رئیسی توسعه روابط با ازبکستان را دارای اهمیت دانست و با اشاره به حجم مبادلات اقتصادی دو کشور تاکید کرد: وزرای خارجه ایران و ازبکستان باید نقشه راه همکاری‌های بلندمدت را ترسیم کنند.

افغانستان یکی دیگر از موضوعات گفت‌وگوی روسای جمهور دو کشور بود که در آن بر استقرار دولت فراگیر با حضور همه مردم، اقوام و گروه‌های افغانستانی و نیز برقراری صلح و امنیت پایدار در این کشور تاکید شد.

شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان نیز در این دیدار با تقدیر از رویکرد فعال ایران در منطقه گفت: صلح و ثبات در این منطقه با مشارکت کشورهای بومی محقق می‌شود و ازبکستان از هر نوع همکاری با ایران استقبال می‌کند.

رئیس جمهور ازبکستان ظرفیت‌های اقتصادی و مبادلات دو کشور را بستر مناسبی برای توسعه روابط دانست و خواهان افزایش سطح حجم تبادلات تجاری دو کشور شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 0
    خیلی هم عالی، با همین سیاست هم وضعمون خیلی بهتر از امید بستن به یانکی‌ها خواهد شد، تمرکز بر صادرات غیر نفتی، انجام پروژه های عمرانی و صنعتی در اون کشورها و.... راه درستیه نه واردات اپل و سامسونگ و پژو!!!!
  • ناشناس IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 1
    به نظرم اجلاس اکو شش ماه به شش ماه باشه تعاملات منطقه ای گسترش پیدا خواهد کرد
  • hpln IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    دوستان عزیز رسانه . دولت قبلی رفت درگر آثاری ندارد < حالا دولت جدید چه کرده . یکیشو بگو / اینقدر دولت روحانی نگید بس نیست / هر رو ز افسارگسیخته تر می بینیم . قیمت هاخیلی بدتر از دولت قبل شده / عدالت را در رسانه رعایت کنید لطفا / سایت شما ارزشی است
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      همین شرکت در اکو و شانگهای . فکر میکنی آثار آنها چنانچه با تلاش و پیگیری مانند همین ازبکستان یا ترکمنستان و تاجیکستان و بقیه مراودات بین ایران با آنها از سایه در بیاد و عین روز بدرخشد . و گهر ببارد و از بابت غفلت هامون تا کنون افسوس بخوریم . کم دستاوردی هست .. اینجوری بگم آب در خانه و ما گرد جهان میگردیم . حوزه تمدنی ایران تاج سر دنیاست . آنرا بچسبیم و رها نکنیم .
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    آخه پول نمیدن صلواتی هست آخرش متوجه نشدیم ترکمنستان بدهیش رو سد دوستی را داد یا نه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس