هشدار به خریداران ارزهای دیجیتال/ کلاهبرداری ۴۵۰۰ میلیارد تومانی «کینگ مانی»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد دیجیتال بعنوان یکی از عوامل موثر در جنگ اقتصادی می‌تواند به خنثی‌سازی تحریم‌ها منجر شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین با بیان اینکه در حوزه جنگ اقتصادی موضوع اقتصاد دیجیتال یکی از عوامل موثر است که می‌تواند به خنثی‌سازی تحریم‌ها منجر شود، اظهار کرد: اگر کشوری در حوزه اقتصاد دیجیتال رشد لازم را نداشته باشد، محکوم به وابستگی و عقب‌ماندگی در حوزه مالی است، لذا حمایت همه جانبه مجلس و دولت از کسب و کارهای دیجیتال به ویژه در دوران تحریم و جنگ اقتصادی اهمیت دوچندان دارد.

رییس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: حوزه رمزارزها یکی از عواملی است که می‌تواند در دوران تحریم اقتصادی کمک حال کشور باشد، با اینحال ما در روزهای اخیر شاهد ایجاد موانعی از سوی نهادهای مسئول در راه فعالیت پلتفرم‌های داخلی فعال در حوزه رمزارز بودیم که از جمله آن می‌توان به انسداد درگاه‌های پرداخت آنها اشاره کرد.

نیک‌بین با بیان اینکه ممانعت از فعالیت و انسداد درگاه‌های پرداخت پلتفرهای رمزارز داخلی تبعات متعددی به همراه دارد، گفت: کوچ اجباری کاربران ایرانی به صرافی‌های نامعتبر خارجی و زیرزمینی شدن فعالیت مجموعه‌های داخلی علاوه بر آنکه از رشد فناوری‌های مالی در حوزه اقتصاد دیجیتال جلوگیری می‌کند، تبعات مالی سنگینی را هم می‌تواند برای جامعه داشته باشد چراکه در صورت زیرزمینی شدن فعالیت‌ها دیگر امکان نظارت بر آنها فراهم نخواهد بود.

وی بیان کرد: ایجاد محدودیت و ممانعت از فعالیت کسب و کارهای ایرانی با شعارهای مجلس و دولت برای توسعه این کسب و کارها در تضاد است و ضرورت دارد تا مسئولان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی هرچه سریعتر نسبت به رفع موانع از جمله ابلاغیه اخیر انسداد درگاه‌های پرداخت اقدام کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس