اوکراین: برای خرید سلاح جدی هستیم

وزیر خارجه اوکراین به رغم هشدارهای روسیه مبنی بر احتمال تشدید تنش ها در دونباس، از جدی بودن مذاکرات با شرکایی سخن گفت که حاضرند به کی یف تجهیزات و تسلیحات نظامی بیشتری بدهند.

به گزارش مشرق، «دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین به روزنامه آلمانی «دای زِیت» گفته است که کی یف به طور جدی در حال مذاکره با متحدانش است تا از آنها تسلیحات و تجهیزات نظامی بگیرد.

بیشتر بخوانید:

دامن‌زدن ارتش اوکراین به تنش‌ها با رجزخوانی برای روسیه

وی با رد نگرانی های روسیه بابت اینکه تجهیز اوکراین به تسلیحات بیشتر، به تشدید درگیری ها در منطقه دونباس منجر می شود؛ مدعی شد: روسیه می خواهد ما ضعیف بمانیم. بنابراین، آنهایی که از همکاری با کی یف امتناع می کنند؛ در حال تقویت موضع مسکو هستند.

کولبا در ادامه این ادعا افزود: با شرکای مختلفی در حال رایزنی هستیم که آماده فروش تسلیحات و تجهیزات به کی یف هستند.

البته وی به نام این شرکا اشاره نکرد اما گفت که برخی کشورهای اتحادیه اروپا در روندی دوجانبه، با کی یف مبادلات نظامی انجام می دهند. بعضی ها هم این کار را انجام نمی دهند حال آنکه (مبادله) سلاح مثل پول است و هر دوی آنها با سکوت میانه بهتری دارند و به همین دلیل وی بیش از این موضوع را بسط نمی دهد.

وی همچنین مدعی شد که عضویت اوکراین در ناتو (قطعی است) و فقط مسئله زمان در میان است.

اظهارات کولبا در حالی مطرح می شود که رسانه های آمریکایی از قصد واشنگتن برای بررسی ارسال تسلیحات کشنده به اوکراین خبر داده بودند حال آنکه کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا مدعی هستند که فعلاً اطلاعاتی برای عرضه در این زمینه ندارند.

آمریکا امسال بیش از ۱۳۰ میلیون دلار به اوکراین کمک فنی و نظامی ارائه داده و روسیه هشدار داده است که تجهیز هرچه بیشتر اوکراین تنش ها در شرق این کشور را افزایش می دهد چراکه کی یف تصمیم گرفته مسئله دونباس را با توسل به گزینه نظامی حل و فصل کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    1 0
    کشوری که روزگاری خود سازنده و صادرکننده سلاح و هواپیما بود، به دامان یانکی ها خزید تا مثلاً صنایعش پیشرفته و به روز شود، کارش به جایی رساندند که با تعطیل کردن صنعت هواپیما سازی و تسلیحاتیش برای خرید سلاح از کشورهایی مثل ترکیه به التماس افتاده است!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس