کد خبر 1305507
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
افغانستان به کمک ترکیه نیاز دارد

معاون نخست‌وزیر طالبان در افغانستان با «جهاد ارگینای»، سفیر ترکیه در کابل دیدار کرد و گفت که افغانستان به کمک آنکارا نیاز دارد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، «مولوی عبدالکبیر»، معاون نخست‌وزیر طالبان در افغانستان با «جهاد ارگینای»، سفیر ترکیه در کابل دیدار و گفتگو کرد.

مقام طالبان در این دیدار گفت که کشورش به کمک آنکارا نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

تحقیر آمریکا به دست طالبان

عبدالکبیر در دیدار با سفیر ترکیه در کابل همچنین خواهان سرمایه‌گذاری بیشتر ترکیه در افغانستان شد و گفت: روابط دوستی میان ترکیه و افغانستان ریشه‌های دیرینه دارد و از فعالیت‌های آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه «تیکا» در افغانستان استقبال می‌کنیم.

به گفته معاون نخست وزیر طالبان، زنان در افغانستان در حال حاضر در بسیاری از زمینه‌ها مشغول به کار هستند و آموزش دختران نیز سال آینده آغاز می‌شود.

سفیر ترکیه در کابل هم در این دیدار تاکید کرد که به وسیله هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد ترکیه به خانواده‌های نیازمند و پناهندگان در افغانستان کمک می‌کنند و این تلاش‌ها ادامه دارد.

روز شنبه همچنین «ملأ محمد حسن آخوند»، نخست وزیر طالبان در یک پیام صوتی که از طریق تلویزیون ملی افعانستان پخش شد، در سخنانی اعلام کرد: امنیت در افغانستان تأمین خواهد شد از جان و ‏مال مردم دفاع می‌شود. بر اساس اعلام شبکه تلویزیونی آریانا نیوز، نخست وزیر دولت موقت طالبان در این باره ادامه داد: حقوق زنان، عزت و آبروی آن‌ها از سوی طالبان تأمین شده است. با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، برای تمام کسانی که در حکومت گذشته کار کرده‌اند، عفو عمومی صادر شد و اکنون کارمندان در ادارات کار می‌کنند و برای احدی مشکلی وجود ندارد. وی در ادامه تصریح کرد: اشغال به پایان رسیده و جنگ در افعانستان پایان یافته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    2 4
    ترکیه در جهان چیکاره هست ؟
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      2 1
      هیچی جز کشتار و سوزاندن سرزمین های همسایه
  • ایرج IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    6 3
    ترکیه که کمک کرد ،نکاهی به انتحاری کننده مسجد شیعیان قندهار کنید از هم‌نژادان اویغور ترکیه بود ،اکثر بمب گذاری ها و انتحاری ها با همکاری طالبان توسط اویغورهای مزدور ترکیه صورت می‌گیرد
  • مهدی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 3
    ایران در جهان چیکاره هست که حتی طالبان گاهی حرفای ضد ایرانی میزند البته ترکیه هیچ کاره هست هارت پورت رجب طیب خردغانو نبینید اون با هیچ کشوری دشمنی نداره پشت پرده باهمه دوست ودنبال منفعت کشورشه ولی ایران متاسفانه کشور جامعش ومردمش دارن به نابودی می رن چرا دشمنی با امریکا عربستان اسرائیل دلیلش چیه ماکه نفهمیدیم دشمنی بجز جنگ بدبختی آوارگی تورم فرار از مرزها بیکاری ورشکستگی کارخانه جات گرانی زمینو ملک گرانی ماشینها ووووو غیره چه سودی واسه این مملکت ومردم شریف داشت ایران مگه چیش از ترکیه اروپا امریکا کم داره که نخبگان پزشکان سرمایه داران بزارن برن اوجا سرمایه گذاری کنن دلیلش همین مسئولان دزد وطن فروش هستن ولاغیر رهبری یچیزی میگه مسئولان دزد یه کار دیگه فقط فکر دزدی وجیبشون هستن حیف خون شهید سلیمانی دانشمندان هسته ای مدافعان حرم وغیره ببین ایرانو مردمو این مسئولان به چه روزی انداختن
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      2 0
      چرا دشمنی با امریکا عربستان اسرائیل دلیلش چیه ماکه نفهمیدیم/// 1-کودتای آمریکا در سال 1332 و مسلط کردن دیکتاتوری به نام شاه بر ایران 2- تاسیس ساواک برای شکنجه جوانان مبارز ایران 3- ترویج مشروب و مواد مخدر و فیلم های فاسد 4- ضدیت با فرهنگ و دین مردم ایران 5-غارت نفت ایران و فروش میلیاردها دلار سلاح به چندبرابر قیمت واقعی (به اعتراف شاه مزدور) 6-لگدمال کردن استقلال ایران با تصویب قانون کاپیتولاسیون و نیز از طریق حضور 50 هزار آمریکایی در ایران (با حقوق های نجومی دلاری طوری که به گفته تیمسار آذربرزین حقوق یک گروهبان آمریکایی از یک سرهنگ خلبان ایرانی بیشتر بود!) 7-کمک به رژیم شاه در دستگیری مبارزان قبل از انقلاب از قبیل نواب صفوی 8- حمایت از رژیم شاه در کشتار مردم در زمان انقلاب 9-تحریک سفارت آمریکا به تجزیه طلبی اقوام ایرانی طبق اسناد لانه جاسوسی 10- تدارک کودتای نوژه جهت سرنگونی انقلاب 11- تشویق و حمایت صدام برای شروع جنگ با ایران برای تجزیه ایران 12- مشارکت در شهادت بیشتر از 200 هزار جوان ایرانی از طریق دادن اطلاعات آواکس ها به عراق و حمایت سیاسی از عراق در مجامع بی الملل 13-کشتار حدود 300 زن و کودک ایرانی با شلیک مستقیم به هواپیمای مسافربری ایران 14- حمایت از جلادان سازمان منافقین و مشارکت غیرمستقیم در ریختن خون 17000 نفر از مردم و مقامات ایران 15- فشردن حلقوم مردم ایران از طریق تحریم ثانویه 16- انجام صدها ترور به کمک اسرائیل و دهها رذالت دیگر. 70 سال (از 1332) است که رژیم آمریکا علیه مردم ایران دست به هر اقدام ممکنی زده. اگر کاری را انجام نداده نتوانسته. اینکه شمایی که در ایران زندگی می کنی و در ایران به مدرسه رفته ای اینچنین نسبت به رژیم سفاک آمریکا خوشبین و به حکومت ایران بدبینی نشان از موفقیت آمریکا در تبلیغات پرفشار با 300 شبکه ماهواره ضد ایرانی دارد. تقصیر شما نیست.
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    2 3
    اینهمه به افغانیها این پانترکخا فحاشیذو هتاکی کردند .
  • محمد IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    5 0
    ترکیه برادری را در حق مردم افغانستان تمام کرده مثال رفتن داعش از سوریه به افغانستان ، بال نداشتن تا بپرن اونور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس