سایه سنگین کمبود محصول و راننده بر خریدهای جمعه سیاه در انگیلس

فروشگاه‌ها و خرده فروشان انگلیسی در حالی امیدوار هستند که تخفیف‌های جمعه سیاه باعث استقبال خریداران شود که بازار این کشور با کمبود محصول و راننده برای تحویل اجناس مواجه شده است.

به گزارش مشرق به نقل از نشنال نیوز، فروشگاه‌ها و خرده فروشان انگلیسی در حالی امیدوار هستند که تخفیف‌های جمعه سیاه باعث استقبال خریداران شود که بازار این کشور با کمبود محصول و راننده برای تحویل اجناس مواجه شده است.

بیشتر بخوانید:

کمبود شدید راننده تاکسی در انگلیس پیامد بحران کرونا

در بریتانیا، خریدهای روز جمعه سیاه برای بسیاری از فروشگاه های مطرح این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است از جمله برای فروشگاه های زنجیره ای جان لوئیس، فروشگاه های اینترنتی لوازم الکتریکی مصرفی کریز Currys و ای‌او ورلد AO World و فروشگاه‌های زنجیره‌ای آرگوسArgos  که بخشی از گروه سوپرمارکت سینزبری Sainsbury محسوب می شود.

در حالی که فروشگاه های تسکو Tesco، بزرگترین خرده فروش بریتانیا، و آسدا Asda نیز در رویداد جمعه سیاه شرکت می کنند، برخی از خرده فروشان بزرگ، از جمله فروشگاه‌های مارکز و اسپنسر Marks & Spencer و فروشگاه زنجیره‌ای Next، از برگزاری این رویداد اجتناب می کنند.

داده های کنفدراسیون صنایع بریتانیا در آستانه جمعه سیاه، نشان می دهد که خرده‌فروشان بریتانیا روز پنجشنبه قوی‌ترین تقاضای قبل از کریسمس را از سال ۲۰۱۵ و همچنین بیشترین افزایش قیمت‌ها را از سال ۱۹۹۰ گزارش می کنند، چرا که ترس از کمبود، خریداران را به خرید زودهنگام هدایا تشویق کرده است.

سوفی مایکل، رئیس بهش خرده‌فروشی در بانک BDO می‌گوید: ما می‌توانیم شاهد افزایش شدید فروش طی روزهای آخر هفته به مناسبت جمعه سیاه باشیم، اما خریداران ممکن است متوجه شوند که معاملات پیشنهادی به اندازه گذشته سخاوتمندانه نیستند.

اختلالات زنجیره تامین، کمبود محصول و افزایش هزینه‌ها به این معنی است که خرده‌فروشان مجبور نخواهند بود مانند سال‌های گذشته برای ارائه قیمت های پایین‌تر رقابت کنند.

روز سه شنبه، فروشگاه اینترنتی ای‌او AO نسبت به عرضه محدود کنسول های بازی، از جمله پلی استیشن سونی و ایکس باکس مایکروسافت، و آیفون های اپل هشدار داد و کمبود جهانی تراشه های نیمه هادی را علت این امر دانست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس