کد خبر 1304460
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
هیأتی که 4 سال است، احیای شب جمعه دارد - کراپ‌شده

هیأت و حسینیه روضة الشهداء شمالغرب تهران، مراسم تهجد و شب زنده‌داری در شب‌های جمعه برگزار می‌کند.

به گزارش مشرق، عبادت و راز و نیاز با تنها معبود جهان هستی، آن هم در دل تاریک شب، از سفارشات مهم اسلام و از دستورات همیشگی علمای اخلاق بوده است. آنان که توفیق شب زنده‌داری نصیبشان می‌شود و نسیمی از محبت پروردگار بر مشام جانشان می­‌رسد، تمام دنیا و آنچه در آن است، در نظرشان کوچک و حقیر است.

در ۱۷ آیه از قرآن کریم و همچنین در روایات متعدد از قول حضرات معصومین علیهم‌السلام تاکیدات فراوانی درباره شب زنده‌داری، مناجات با خدا در سحرها و اقامه نماز شب آمده است و این همه نشان از اهمیت فراوان خلوت شبانه با معبود محمود دارد.

هیأتی که ۴ سال است، احیای شب جمعه دارد

حسینیه روضة‌الشهداء در غرب تهران از سال ۱۳۹۶ نسبت به احیای این سنت الهی در سحرگاه جمعه و ۲ ساعت مانده به اذان صبح اهتمام کرده است که با تلاوت قرآن کریم و زانو زدن در محضر حکمت‌های نهج البلاغه، فضای روحانی مناجات و دعای کمیل فرصتی را فراهم کرده تا مردم و جوانان پس از یک هفته درگیری در پیچ و خم زندگی، به خلوت با انیس القلوب بپردازند و بابی از معنویت و توجه به آخرت را بروی خود بگشایند. این جلسات با اقامه نماز جماعت صبح به اتمام می‌­رسد.

این جلسه هر هفته با نوای گرم ذاکر اهل بیت علیهم‌السلام حسین محمدی فام و در شمال غرب تهران به نشانی سردارجنگل، انتهای بهارغربی، حسینیه روضةالشهداء از دو ساعت مانده به اذان صبح روز جمعه برقرار است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 2
    نتیجه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!..........................................
  • کرمی IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 1
    حداقل نتیجه چنین برنامه هایی ارتباط با خداوند مهربان، خودسازی و تزکیه نفس و در نتیجه دوری انسان از فساد اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی است که جوامع انسانی بشدت نیازمند آن هستند.
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    کرونا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس