تاثیرات «سمی» اینستاگرام، رئیس این برنامه را به سنای آمریکا کشاند

«آدام موسری» رئیس اینستاگرام ششم دسامبر (۱۵ آذر) برای ارائه پاسخ و توضیحات پیرامون تاثیر منفی این پلتفرم «سمی» بر سلامت روانی کاربران، به ویژه جوانان، در مقابل کمیته فرعی سنای آمریکا حاضر خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری افه، اگر چه قانونگذاران آمریکایی از مدت‌ها قبل خواستار پاسخگویی مسئولان برخی شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک پیرامون تاثیرات این شرکت‌ها بر سلامت روان افراد شده بودند، اما «ریچارد بلومنتال» سناتور دموکرات و رئیس کمیته فرعی حمایت از مصرف‌کننده سنا با صدور بیانیه ای از حضور داوطلبانه رئیس اینستاگرام در این جلسه خبر داد.

بلومنتال گفت: به دنبال افشاگری های تکان دهنده در مورد اثرات سمی اینستاگرام، ما از مدیریت این شرکت می خواهیم به ما توضیح دهد که چگونه از الگوریتم های قدرتمند خود برای تبلیغ محتوای سمی برای کودکان استفاده می کند که آنها را به تاریک ترین نقاط می‌کشاند.

وی همچنین از حمایت رئیس اینستاگرام از «اصلاحات و راه‌حل‌های قانونی  ویژه» ابراز امیدواری کرد.  

روزنامه وال استریت ژورنال در سپتامبر گذشته آغاز به انتشار مجموعه ای از مقالات براساس اطلاعات درز شده توسط یک کارمند سابق شرکت «متا» (که در آن زمان با نام فیس‌بوک شناخته می‌شد و مالک فعلی اینستاگرام است) کرد که بر اولویت منافع شرکت بر امنیت کاربران دلالت داشت.  

بر اساس اسناد منتشر شده، اینستاگرام برای بخشی از جوان‌ترین کاربرانش مضر و به ویژه برای نوجوانان «سمی» است.

به نوشته افه، اثرات منفی این پلتفرم عکاسی محبوب بر سلامت روان نوجوانان با مطالعات و نظرسنجی های انجام شده توسط خود این اپلیکیشن مشخص شده است.

در میان جوانان آمریکایی بررسی شده که گفته بودند به خودکشی فکر کرده‌اند، ۶ درصد گفتند که یکی از دلایلی که آنها را به سمت آن سوق داده، اینستاگرام است. آماری که در مورد نوجوانان انگلیسی به ۱۳ درصد افزایش یافته است.

دانشمندان دانشگاه هاروارد به تازگی نتایج تحقیقاتی در زمینه بررسی ارتباط میان استفاده از برخی شبکه‌های اجتماعی و تشدید بروز علائم افسردگی را منتشر کرده اند که از وجود رابطه میان این دو فاکتور خبر می‌دهد.

طبق این مطالعه، اسنپ‌چت می‌تواند علائم افسردگی را تا ۵۳ درصد بدتر کند، در حالی که فیس‌بوک می‌تواند آن‌ها را تا ۴۲ درصد و تیک تاک تا ۳۹ درصد بدتر کند.

بنابراین گزارش استفاده از فیس‌بوک در میان افراد زیر ۳۵ سال با خطر بدتر شدن علائم افسردگی همراه بود.

درحالی‌که مطالعات متعددی از جمله این تازه ترین پژوهش دانشگاه هاروارد به ارتباط بالقوه میان رسانه‌های اجتماعی و افسردگی اشاره دارند، شرکت‌هایی مانند فیسبوک نتایج مطالعات را غیرقطعی می‌خوانند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 2
    مردم اطلاعات گرانقیمت خودشونو مفتی میدن به فیس‌بوک گوگل، اونها هم صدها میلیارد دلار ازش پول در میارن. به جز تبلیغات ارگانهای دولتی مشتری بزرگتر شبکه‌های اجتماعی و گوگل هستن. بجای تحقیقات راجع به خر فردی فقط کافی یک ایمیل بفرستن به فیس‌بوک یا گوگل. بله عزیز جان دل برادر صه یو نیسم جهانی همه چیز راجع شما میدونه و دولت های زیر دستشون هم با یه اشاره اون اطلاعات بدست میاره. موبایل هوشمندو میدی دست بچه که ساکت بشه عواقبش بد تر از کتک زدنه.
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      1 2
      خب مثلا بدونه چه اتفاقی میوفته ؟ چهارتا عکس و تلفن برای اونها چه ارزشی داره ؟ الکی جو منفی ندین درباره اینستاگرام . هر کسی دوست نداره خب استفاده نکنه بره همون پلتفرم ایرانیشو استفاده کنه ( توصیه ودتون )
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      0 0
      متاسفانه برخی از دوستان چیزی از کلان داده نمی دانند و اینکه بدونی نگاه عموم مردم یک کشور در موارد مختلف به چه ترتیب هست چه قدرتی به دست گردانندگان اون مجموعه میده. حالا چه تبلیغاتی، چه سیاسی و چه نظامی
    • GB ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      0 0
      خوب داداش وقتی الگوی زندگی شما با تمام جزئیات دست کسی باشه که داره نقشه بدبختی شما رو میکشه، آش بعدی که برات میپزه یه وجب روغن روشه. شما به جز به خودت، به عنوان یه عنصر از جامعه مسئولیت داری.
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    2 0
    اینستاگرام و کلا" فضای مجازی ایران خیلی بد شده هیچ نظارت و کنترلی روش نیست ..
    • GB ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      0 1
      چرا خودت کنترل نکنی؟ مگه دولت مامانت هست که لقمه بگیره بذاره تو دهنت.
  • ابوالفضل IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    1 2
    سمش به خاطر اینه که دزدیهاو جنایات جماعتی رو برملا میکنه
    • ناشناس IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      0 1
      دقیقا...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس