عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امکان نادیده گرفتن موضوع رمزارزها در اقتصاد کشورمان یا حذف این موضوع وجود ندارد و باید سریعتر و به صورت قانونی، آن را مدیریت کرد.

به گزارش مشرق، رحیم زارع با اشاره به مصوبه بانک مرکزی در خصوص مسدودسازی درگاه های پرداخت پلتفرم‌های داخلی خرید و فروش رمزارز، بیان کرد: بانک مرکزی در ابلاغیه‌ای دستور داده تا درگاه پرداخت پلتفرم‌های داخلی خرید و فروش رمزارز مسدود شود. پلتفرم های رمزارز داخلی علیرغم سابقه چند ساله، در معرض ناملایمات، بی قانونی، بحرانها و موانع سخت بوده اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در کنار این سختی ها، تلاش صرافی های خارجی برای سرمایه گذاری شهروندان ایرانی در خارج از کشور، باعث خروج سرمایه از ایران شده که این روند با مسدود کردن درگاه های بانکی صرافی های رمزارز داخلی، تشدید بیشتری پیدا می کند. بی تدبیری برخی مسئولان، باعث می شود شاهد سیل عظیم کاربران برای سرمایه گذاری در صرافی های خارجی و افزایش معاملات زیرزمینی و سیاه در این بازار باشیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: امکان نادیده گرفتن موضوع رمزارزها در اقتصاد کشورمان یا حذف این موضوع وجود ندارد و باید سریعتر و به صورت قانونی، آن را مدیریت کرد. مسدود کردن درگاه های بانکی و محدود کردن غیرمنطقی پلتفرم های داخلی حوزه ارز دیجیتال، قطعا تبعات امنیتی و اقتصادی فراوانی برای کشور به دنبال دارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AU ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    از خبرگزاری محترم درخواست میشود،این نمایندگان که از رمز ارز ها حمایت میکند! بررس شود،خودشان یا دور اطرافیشاون یا .. دستگاه رمزارز دارن؟! اخه این چه منطقی که برخی دارن! وقتی یک چیز هویتش مشخص نیست،و کاملا مشخصه امریکا و غرب پشتش،چه اصراری دارن،کلی از سرمایه کشور و عمر جوان ها و .. که با بدبختی و زحمت بدست اماده صرف چنین کارها بشه و تلف بشه و از بین بره؟! ... خدا در قران گفت،وقتی معامله می کنید،بشدت سخت کاری کنید و قرض ها رو بنویسید! شاهد بی اورید و ..! کدوم عقل میگه،برید پول که اصلا معلوم نیست،چیه و از کجا میاد و یک نفر هم توضیح درستی در رابطه با اصلش نمیده! سرمایه گذاری کنه؟! طلا و الماس و .. به عنوان ارزش پول و معیار داد و ستد همیشه بوده و الان اصل سرمایه یک کشور محسوب میشه در معاملات،این دیگه چه من دراوردی،که کاملا داره برق کشور رو جارو میکنه! و کلی سخت افزار کامپیوتر! که باید صرف کارهای علمی و پژوهشی و .. بشه،صرف این پرت پلا میشه! امریکا و غرب،اگر چنین چیزی حقیقت داشت،می توان سخت افزار مخصوص بسازن! و تیلیاردها پول در بیارن! و نزار حتا یک ذره اش به شما برسه! .. فکر کردی نظام سرمایه داری میزاری به همین راحتی پول بیاد سمت ما!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس