اعتراض قانونگذاران اردنی به توافق «آب در ازای برق» با صهیونیست‌ها - کراپ‌شده

حدود ۷۰ قانونگذار اردنی خواستار برگزاری جلسه فوری پارلمان به منظور بررسی اقدام دولت اردن در امضای یادداشت تفاهم آب مقابل برق با رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش مشرق، نزدیک به ۷۰ عضو پارلمان اردن خواستار برگزاری یک جلسه فوری به منظور بررسی توافق به امضا رسیده میان اردن و رژیم صهیونیستی در خصوص همکاری در تولید برق از انرژی خورشیدی و نمک زدایی از آب شدند.

به نوشته روسیا الیوم، در یادداشت اعضای پارلمان اردن که به امضای حدود ۷۰ نماینده از ۱۳۰ نماینده رسیده و توسط رسانه‌های داخلی منتشر شده  خطاب به عبدالکریم الدغمی، رئیس پارلمان آمده است: ما نمایندگان امضاکننده این یادداشت خواستار برگزاری جلسه فوری بحث و گفت‌وگوی عمومی در خصوص موضوع موافقتنامه امضا شده توسط  وزیر آب دولت اردن با دشمن صهیونیستی و امارات هستیم.

این یادداشت پارلمانی توسط حسن الریاطی، عضو فراکسیون اصلاحات ملی اسلامی که شامل ۱۶ نماینده است، به تصویب رسید.

«محمد النجار» وزیر آب و آبیاری اردن، دیروز، سه شنبه، در بیانیه‌ای گفت: «آنچه انجام شد، اعلام قصد شروع بررسی و سنجش امکان اجرای این دو طرح  مرتبط است... در صورت مساعد بودن نتیجه، ما برای امضای قراردادها وارد مذاکره خواهیم شد».

امضای یادداشت تفاهم همکاری بین اردن، امارات و رژیم صهیونیستی در زمینه برق و آب، خشم مردم اردن را برانگیخته است.

به موجب این یادداشت تفاهم که روز دوشنبه در نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ امضا شد، قرار است اردن از طریق انرژی خورشیدی، رژیم صهیونیستی را به برق مجهز کند و در مقابل این رژیم نیز اقداماتی در زمینه شیرین کردن آب برای اردن که از خشکسالی رنج می‌برد، انجام دهد.

این پروژه قرار است با سرمایه‌گذاری امارات و همکاری آمریکا انجام شود.

امضای این یادداشت تفاهم با واکنش‌های مخالف اردنی‌ها مواجه شد و در این راستا مجمع موسوم به «الملتقی الوطنی الأردنی لدعم المقاومة» شهروندان اردنی را به تظاهرات در روز جمعه مقابل مسجد الحسینی در امان دعوت کرد تا مخالفت خود با هر گونه توافق با رژیم صهیونیستی را اعلام کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس