جزییات پرونده قتل غزاله شکور به دست آرمان عبدالعالی؛ تشریح نحوه احراز قتل و مستندات پرونده

با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته دادگاه در نهایت آرمان عبدالعالی را در ماجرای قتل غزاله شکور مجرم شناخت و به قصاص نفس محکوم کرد که پس از فرجام‌خواهی، رای دادگاه بدوی از سوی دیوان عالی کشور تایید شد.

به گزارش مشرق، با تقاضای قصاص و عدم گذشت خانواده‌ی غزاله شکور، حکم قصاص آرمان عبدالعالی که از سال ۹۲ در زندان به سر می‌برد، صبح امروز چهارشنبه ۳ آذرماه در زندان رجایی شهر اجرا شد.

طی سال‌های گذشته جلسات متعددی در دادستانی تهران با حضور قضات و اعضای کمیته صلح و سازش و همچنین جلساتی با حضور فعالین و چهره‌های فرهنگی و اجتماعی شاخص برای گرفتن رضایت از خانواده غزاله شکور برگزار شده بود.

با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته از سوی چهره‌های مختلف، اما خانواده شکور در طی سالیان گذشته همواره بر اجرای حق قانونی خود تاکید داشتند.

ماجرای این پرونده چیست؟

گم‌شدن غزاله و دستگیری آرمان به‌عنوان مظنون

۱۲ اسفندماه سال ۹۲ بود که غزاله شکور، پس از جداشدن از مادرش مفقود می‌شود. پس از عدم مراجعه غزاله به منزل، خانواده او پلیس را در جریان ماجرا قرار می‌دهند و تحقیقات پلیسی برای پیدا کردن این دختر جوان آغاز می‌شود. پلیس بعد از انجام تحقیقات لازم، به فردی به نام آرمان عبدالعالی که سابقه آشنایی با غزاله شکوری را داشت، مظنون می‌شود و در نهایت در تاریخ ۲۰ اسفندماه سال ۹۲ متهم را بازداشت می‌کند.

اظهارات دوست آرمان عبدالعالی در خصوص نقش وی در قتل غزاله شکور

آرمان عبدالعالی در ابتدا، هر گونه نقش خود را در مفقود شدن غزاله شکور منکر شد؛ اما در ادامه تحقیقات، یکی از دوستان آرمان عبدالعالی به‌عنوان مطلع احضار شد و گفت: «آرمان عبدالعالی در روز حادثه با من تماس گرفت و پرسید کجا هستم و من، چون معلم خصوصی داشتم، گفتم که نمی‌توانم بیایم و تو را ببینم. چند بار بعد از آن نیز تماس گرفت و گفت حتما باید تو را ببینم، باز گفتم نه. روز بعد او را دیدم گفتم چه‌کار داشتی که گفت با میله بارفیکس غزاله را زدم و او را کشتم و سپس با ۲ کیسه پلاستیک او را پوشاندم و در سطل آشغال انداختم».

بررسی دوربین‌های مداربسته صحنه جرم و انتقال جسد با چمدان توسط آرمان عبدالعالی

در ادامه، تحقیقات پلیسی در خصوص صحت‌سنجی اظهارات فرد مطلع آغاز شد و با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته نزدیک به منزل متهم مشخص شد که آرمان عبدالعالی در روز حادثه، ساعت ۱۸:۳۶ دقیقه با یک چمدان خانه را ترک کرده و ساعت ۱۸:۴۹ به منزل بازگشت.

پس از انجام تحقیقات همه‌جانبه در اداره آگاهی و ارائه مستندات غیرقابل انکار به متهم، در نهایت آرمان عبدالعالی از قتل غزاله شکور پرده‌برداری کرد.

اعتراف آرمان عبدالعالی به قتل غزاله شکور با میله بارفیکس

عبدالعالی در اعترافات خود جزییات قتل را بدین شرح توضیح داده است: در حین صحبت با او (غزاله شکور) عصبانی شدم و او را هل دادم و سر او به دستگیره تخت خورد و از حال رفت. چند بار این حرکت را تکرار کردم (کوبیدن سر مقتوله به دستگیره تخت) و سپس با میله بارفیکس پنج یا شش ضربه به سر او زدم. بعد از این که او را داخل چند کیسه زباله گذاشتم و بعد از جمع کردن جسد و قرار دادن آن داخل چمدان به مدت حداقل ۱۲ دقیقه در آن حالت او را نگه‌داری و حمل کردم و در آخر در سطل زباله مکانیزه انداختم و فردای آن روز نیز برای بررسی سطل زباله به محل آن در میدان مینا رفت.

کشف آثار خون مقتوله در صحنه جرم توسط ماموران پلیس آگاهی

دو روز پس از اعتراف آرمان عبدالعالی به قتل غزاله شکور، منزل متهم از سوی ماموران پلیس آگاهی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت کف اتاق متهم، زیر تخت خواب، روی درب‌های کمد دیواری، روی درب اتاق، جلوی درب ورودی منزل و روی میله بافریکس آثار خون کشف شد و پس از انجام آزمایش دی ان‌ای مشخص شد که آثار خون، مربوط به غزاله شکور بوده‌است. نکته قابل توجه، پاشیده شدن خون مقتوله به دیوار بود که حکایت از وارد کردن ضربات با جسم سخت به مقتوله دارد.

عدم احراز اختلال روانی در آرمان عبدالعالی در معاینه کمیسیون پزشکی قانونی

۲۴ اسفندماه سال ۹۲ اتهام قتل عمد مرحومه غزاله شکور به آرمان عبدالعالی تفهیم شد که وی ضمن قبول اتهام انتسابی، نقشه محل قتل را نیز تنظیم کرد و محل درگیری و ایراد ضربه به سر مرحومه را نشان داد

در آزمایش سلامت روانی پزشکی قانونی در تاریخ ۱۳۹۳/۰۱/۱۷ اعلام نمود " نامبرده در زمان ارتکاب جرم از سلامت کامل روانی برخوردار بوده و بر حرمت اعمال ارتکابی خود آگاهی داشته و علائمی از اختلالات روانی که باعث فقدان کنترل اراده و قوه تمیز او گردد، مشاهده نشد". مجدداً وضعیت مشارالیه در کمیسیون‌های پزشکی قانونی استان تهران مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه، کمیسیون روانپزشکی در تاریخ ۱۳۹۳/۸/۲۷  اعلام نمود هیچ گونه دلیلی بر وجود اختلال روانی که مانع قوه تمیز و تشخیص نام برده باشد، یافت نگردید.

تشریح نحوه وقوع قتل در جریان بازسازی صحنه جرم توسط آرمان عبدالعالی

پس از اعتراف آرمان عبدالعالی به قتل عمد غزاله شکور، متهم به منظور بازسازی صحنه جرم، به محل وقوع جرم منتقل شد. در بازسازی صحنه جرم، آرمان عبدالعالی نحوه ورود مقتوله به منزل، هل دادن وی، ایراد ضربه با میله بارفیکس، نحوه قرار دادن جسد داخل کیسه زباله، کندن کاغذ دیواری و زدن واکس برای امحاء خون را نشان داد.

کمیسیون پزشکی قانونی بار دیگر وضعیت روحی و روانی متهم را مورد بررسی قرار داد؛ اما اختلال روانی که باعث عدم قوه تشخیص و تمیز متهم شود را احراز نکرد.

صدور کیفرخواست و تقاضای قصاص

با صدور کیفرخواست و تشکیل جلسه دادگاه، اولیای دم قصاص متهم آرمان عبدالعالی را از دادگاه تقاضا کردند و حاضر به گذشت یا مصالحه نشدند.

ارجاع پرونده به شعبه هم‌عرض در پی درخواست اعاده دادرسی محکوم‌علیه

بر این اساس، بنابر مستندات محکم و غیر قابل انکار، آرمان عبدالعالی با رای دادگاه به قصاص نفس محکوم شد و در ادامه با توجه به درخواست اعاده دادرسی از سوی محکوم‌علیه، پرونده جهت رسیدگی به شعبه هم‌عرض ارجاع شد.
ماجرای تمدید مرخصی تحصیلی و تمدید دفترچه درمانی مقتوله

با ارجاع پرونده به شعبه هم‌عرض، تحقیقات در خصوص ادعاهای محکوم، از سرگرفته شد. از جمله موضوعات مطرح شده از سوی وکلای محکوم پرونده، موضوع تمدید مرخصی تحصیلی غزاله شکور بعد از قتل وی بود که با استعلامات صورت گرفته از دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین مشخص شد که تمدید مرخصی تحصیلی مقتوله، از سوی مادر مقتوله صورت گرفته‌است.

همچنین در خصوص ادعای مطرح شده از سوی وکلای محکوم پرونده مبنی بر تمدید دفترچه درمانی مقتوله، تحقیقات به‌عمل آمده از کارگزاری ۳۸ سازمان تامین اجتماعی حکایت از این داشت که این اقدام توسط والدین مقتوله صورت گرفته و حتی پدر مقتوله اقدام به دریافت گواهی فوت برای غزاله شکور کرده‌است.

چرا فیس‌بوک مقتوله بسته شد؟

موضوع دیگری که از سوی وکلای محکوم به‌عنوان دلیلی بر زندن بودن غزاله شکور مطرح شده‌است، بسته شدن صفحه مقتوله در فیس‌بوک شش ماه پس از قتل وی بود که با توجه به تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که این اقدام به‌طور خودکار توسط شرکت فیس‌بوک صورت گرفته‌است.

عدم کشف جسد دلیلی بر عدم وقوع قتل نیست

عدم کشف جسد مقتوله از مهم‌ترین موضوعاتی است که از سوی وکلای آرمان عبدالعالی به‌عنوان دلیلی بر امکان عدم وقوع قتل از سوی موکل خود مطرح می‌گردد؛ اما نکته قابل توجه این است که عدم وجود جسد دلیلی بر عدم وقوع قتل نیست؛ چرا که با توجه به ادله و مستندات موجود در پرونده از جمله اقرار متهم به نحوه وقوع قتل، کشف دی ان‌ای مقتوله در صحنه جرم و اظهارات فرد مطلع در خصوص قتل غزاله شکور، وقوع قتل توسط آرمان عبدالعالی محرز است.

علت عدم کشف جسد مقتوله

از طرفی، تحقیقات قضایی در خصوص علت عدم کشف جسد مقتوله حکایت از این دارد که با توجه به تاریخ وقوع قتل (۱۲ اسفندماه) و تاریخ بازداشت آرمان عبدالعالی (۲۰ اسفندماه)، حداقل هشت روز از فقدان غزاله شکور می‌گذشته است و در همین مدت چندین تن زباله به مرکز دفع زباله منتقل شده که عملا کار یافتن جسد را غیرممکن می‌سازد.

تشکیل دادگاه هم‌عرض و صدور حکم قصاص برای آرمان عبدالعالی

در نهایت، جلسه دادگاه هم‌عرض در تاریخ ۲۲ شهریورماه سال گذشته با حضور متهم، وکلای وی، اولیای دم و مشاور دادگاه تشکیل شد و پس از اخذ دفاعیات متهم، اولیای دم مجددا درخواست قصاص را مطرح کردند.

رد سناریوی مرگ غزاله در راه پله ساختمان با کشف آثار خون پاشیده شده بر دیوار صحنه جرم

آرمان عبدالعالی در جلسه دادگاه مدعی شد که غزاله شکور هنگام خروج از منزل وی، در راه پله زمین خورده و وی پس از شنیدن صدای فریاد غزاله شکور در محل حاضر شده و در ادامه او (غزاله شکور) را به داخل اتاق خود آورده و با توجه به مرگ غزاله شکور در اثر برخورد سرش به پله، اقدام به بسته بندی و خارج کردن جسد او از منزل کرده است؛ این در حالی است که بر اساس مستندات پرونده، پاشیده شدن لکه‌های خون مقتوله بر دیوار اتاق متهم و کشف خون غزاله شکور بر میله بارفیکس دلالت بر این دارد جسمی سختی (میله بارفیکس) با مقتوله برخود کرده و در اثر این برخورد، خون مقتوله به دیوار پاشیده شده است و بر این اساس فرضیه انتقال جسد از راه پله به اتاق مردود است؛ چرا که در چنین حالتی خون مقتوله به دیوار پاشیده نمی‌شد و اثری از خون او بر میله بارفیکس کشف نمی‌شد. تمامی این‌ها در حالی است که هیچ گونه اثری از خون مقتوله در راه پله منزل متهم کشف نشده است.

دادگاه در نهایت آرمان عبدالعالی را در ماجرای قتل غزاله شکور مجرم شناخت و به قصاص نفس محکوم کرد که پس از فرجام‌خواهی، رای دادگاه بدوی از سوی دیوان عالی کشور تایید شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 89
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 25
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    31 10
    خدا به هر دو خانواده صبر بده، درد و رنج بزرگی رو دارن تحمل میکنن.
    • US ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      3 10
      آره واقعاً خدا به خانواده ایتربیت کرده صبر بده
    • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      24 5
      اول باید زد تو سر هر دو خانواده واقعا نه صبر آخه تو که می دونی جوانت رو تربیت نکردی صبر و اخلاق بهش یاد ندادی که شده قاتل دیگه چرا می زاری تو اون سن هیجانی رابطه خارج عرف داشته باشن واقعا دیگه ته غربیگری رو در آوردن مردم همیشه در صحنه ما اونا خودشون تو آسیبهای اون دست و پا می زنن ما اینجا تازه داره می ره تو اوج این دو فرد که جوان و ناپخته از تجربیات من تو فکرم چجوری انقدر راحت بچه دار می شن وقتی هنوز فرزند آوری رو بلد نیستن مراقبت از اون رو بلد نیستن طرف از صد تا قاتل سریالی بی وجدانتر هست خوب این کجا پرورش پیدا کرده؟شما یک موجود رو می تونید اینجوری بکشین که آدم بکشین اینجوری؟
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      51 8
      فازتون چیه که میگین خدا به خانواده قاتل صبر بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این ها به دلیل تولید همچین جونوری باید همیشه زجر بکشن. در ضمن پدر همین قاتل تو دادگاه برگشته بود به پدر غراله گفته بود کشته که کشته دیه اشو میدیم مردک
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      13 36
      با ان وضعی که خانواده مخصوصا مادر غزاله دارد معلومه چطور تربیتش کرده بود!! چنین اتفاقاتی بیشتر برای افراد مقید به اخلاق و تقوا اتفاق می افتد یا برای افراد لاقید؟ چرا خودمان را به خواب می زنیم و در برابر حقیقت مقاومت احمقانه می کنیم؟ دختره خانه پسر چه غلطی می کرده؟
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      10 7
      به هر حال خانواده ای که تحصیلکرده و باآبرو، هیئت علمی دانشگاه تهران،... هست و 8 سال درگیر دادگاه میشه، آبروش میره، بچه اش بالای چوبه دار میره، مسلما داره رنج و درد میکشه.من منکر رفتار نامناسب خانواده قاتل نیستم ولی نمیشه گفت اون زجر نمیکشن.
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      12 22
      چه بهتر که مردند! کاش پدر و مادر ها درس عبرت بگیرند و فکر نکنند بچه لامذهب بزرگ کردن افتخار داره!!
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 8
      خدایا شکرت که 2 آشغال از جامعه کم شد
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    وقتی گفته شده دونامحرم تنها یکجا باهم نباشن شیطان همراهیشان میکند یعنی همین
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      35 16
      این حرف خیلی مهمیاست
    • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      1 1
      احسنت
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    52 11
    سارقین و افراد خفت گیر را همانند این قاتل به اشد مجازات برسانید تا مردم به امنیت کامل برسند تا زمانی که رحم و مروت به مجرمین حرفه ای و جنایتکار وجود دارد نا امنی هم ادامه دارد و مجرمین با خیال راحت به جنایات خود ادامه می دهند
  • مهدی,ازتبریز IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    24 10
    سلام,درمتنی که الان همه ان راخواندم اشاره نشده غزاله باارمان چه رابطه ای داشته,وچرابه خانه ارمان رفته وقضیه ازچه قراربود
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      22 2
      رفته بودن درس بخونن
    • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      11 0
      دنبال قاتل بروسلی هسی شما؟ بعضی چیزا معلومه بخاطر قبح قضیه نیازی به گفتنش نیس
    • ناشناس IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      5 0
      سرچ کنی میفهمی. تو سفر ترکیه با هم آشنا و این آشنایی ادامه دار میشه و بقیه ی ماجرا
    • ناشناس IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      3 0
      رفته بوده شطرنج بازی کنند که بازی به خشونت کشیده میشه و ظاهرا داوری هم وجود نداشته و درگیری ...وو درگیری ..... باز درگیری ............
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    31 20
    خدا رو شکرکه قاتل عمد اعدام شد خدا رو شکر
  • کیایی IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    38 3
    ان شاالله پدر و مادرها در تربیت فرزند از خدا کمک بیشتری بخوان، چه پسر و چه دختر
  • سارا IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    38 2
    چه مرگ سختی داشته غزاله بیچاره،هر چقدرم عصبانی بشی باید با میله بارفیکس میزدی؟!رسانه ها و مردم باید دست بردارند از فشار یه خانواده غزاله بذارن با آرامش هر تصمیمی می‌خوان بگیرن،اگه قصاص کنند حقیه که خدا بهشون داده و اگر ببخشند بازم خدا خیرتون بده،هرچند یه جنبه بد ببخشش اینه که از فردا سنگ رو سنگ بند نمیشه ولی به خانواده آرمان فکر میکنم دلم میسوزه براشون خود آرمانم هشت سال با کابوس مرگ خوابیده دیگه خدا خودش از درون آدمها با خبره،خدایا هیچکس رو اینطوری گرفتار نکن
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    28 5
    به نظر من باید در خصوص قتل تغییراتی در قانون اعمال کنند.الان ولی دم یا باید قصاص کنه یا ببخشه و قاتل بعد از دو سال آزاد میشه.اگر قاتل در صورت بخشش بین ۲۵ سال تا ابد زندان بگیره خیلی از اولیای دم از قصاص می گذرند.چون می بینند قاتل عملا در زندان می پوسه و آزاد نمیشه.
  • عبدالله ۲۰ IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    22 12
    من بنظرم اگر آرمان بر روی اعترافش می ماند دچار تناقض گویی نمی شد و باتوبه صادقانه در پیشگا ه خدا ، فقط بد نبال کسب بخشش از خانواده غزاله بود احتمال بخشیده شدنش خیلی بیشتر بود باید وکلا به اصل صداقت توجه خیلی بیشتری بکنند
    • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      3 2
      با توبه صادقانه در پیشگاه خدا؟ :))))) خوب که چی تو ذات پلید قاتلش تاثیری می زاشت استاد؟
  • سلمان IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    36 16
    کسی که بیرحمانه ادم میکشد ومرتکب جنایت میشود هرکس که باشد باید مجازات شود
    • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      مطب دکتر رو پیچومده رفته خونه پسره چی کار؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    15 38
    وقتی جسد نیست چطور مطمئنید قتل رخ داده ؟ شاید بازیه . شاید دختره پیچونده رفته و پسره رو مجبور کرده فیلم بازی کنه . چند قطره خون دختره رو دیوار دلیل نشد که .
    • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      20 0
      جناب کارگاه شرلوک وارد می شود.
    • سید IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      15 0
      خدا شفات بده
    • ### IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      5 0
      خیلی خوب قضاوت میکنین
    • نازنین IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      5 0
      خدا 1 عقلی هم به تو بده
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    17 10
    خداوند به هر دو خانواده صبر بده. خیلی از ماها اگر جای والدین مرحومه غزاله شکور بودیم همین کار رو میکردیم.خیلی از آدمایی که میگفتن بخشش کنید اگر یکی با مشت دماغ بچشون رو پراز خون کنه برای زننده مشت درخواست اعدام می کنن!!
  • امیری IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    36 16
    نتیجه روشن فکر غربی همین هست اینها انقد ازاد بودند که در سفر ترکیه با هم‌بودند مادر دختره به قول خودش زیر نظرش با پسر نامحرم ار تباط داشته مادری که دخترش را خودش سر قرار ببره وازش جدا بشهجز در فرهمگ منحوس غرب جایی ندارد
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      23 53
      بابای دختره همچین میگه حق دخترم را گرفتم انگار دم درب مدرسه کشته شده خجالت هم خوب چیزیه
  • حمید IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    3 16
    اینطور که ماشنیدیم هر کس کسی را بکشده تمام کتابهای آن شخص به پای قاتل نوشته میشود
    • FR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      2 0
      کتاب ؟
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      3 0
      کتاب یا کناه؟
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    10 0
    عجب
    • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      1 0
      غریب
    • طاهره IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      7 0
      مراقب تربیت فرزندانمان باشیم که فرزند بد چه دختر و چه پسر از نبودنش بدتر هست فرزند صالح بهتر از هر چیز در این دنیاست
  • همشهری IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    14 2
    کسی که تا این حد خلق و خوی وحشی داشته و با چندین ضربه این دختر جوان بیچاره (که بهش اعتماد کرده و وارد منزلش شده ) را بزند باید به سزای اعمالش برسد که رسید . قطعا جنایت اشکار مرتکب شده. انسان سالم راضی نخواهد شد حتی گنجشکی را بکشد.
  • جمال IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    15 0
    خدا آخر و عاقبت همه رو ختم به خیر کنه و لحظه ای مارو به حال خودمون رها نکنه
  • یه پسر IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    12 7
    قضاوت کردن کار صحیحی نیست، ولی عاقبت دوستی با نامحرم همینه، این از مرحوم آرمان، اینم از خودم که متاسفانه وارد یه رابطه شدم و زندگیم تباه شد
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      3 0
      اون وقت دوستی با محرم دقیقا چیه؟ میشه تعریف کنید؟
    • 051 ریکورد IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      0 0
      حرفت درسته داداش
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    9 9
    چرا یک کارشناس مذهبی نمیاد بگه دلیل بی دینی و نگاه به سبک زندگی غربی باعث این مصیبت شده گزارش اقای سلامی از منزل مقتول نشون میده پدر مادر پایبند دین نیستند و تنها فرزند خود را هم ازاد گذاشته بودند.چرا باید کنار تخت خواب قاتل تنها باشند. پدر و مادر مقتول در خونش شریک هستند.
    • افتخار AU ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      2 2
      احسنت
  • جواد IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    5 0
    وای، دل آدمی به درد میاد. کاش چیزی به اسم گناه نبود. کاش در دنیا، فقط مهربانی بود.
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    5 0
    اخرم نگفت انگیزه اش از قتل چی بوده؟
  • مجید قوچی DE ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    4 0
    خدا یا خودت انسان ها را به راه راست هدایت کن
  • IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 9
    من۳۵سالدادگستری کار کردم اغلب کیفری وبازپرسی.درکار اشتباه آرمان،شکی نیست.امایک درصد احتمال زنده بودن وفراموشی غزاله را هم درنظر بگیرید.جسددر میان زباله پیدا میشد.تاریخ تخلیه زباله ومحل تقریبی ومیزان آن که حداکثر ۵۰تن در ۸ روز میشود.یعنی بار ۵ کامیون !!شاید با عدم کشف جسد،غزاله زنده وشاید دچار فراموشی باشد!
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      6 4
      تشکر از پدر و مادر غزاله که رضایت ندادند الان آرمان در جهنم است و عذاب میکشد که حتی به جنازه آن دختر رحم نکرد
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      4 23
      نه اتفاقا غزاله در جهنم است چون آرمان مجازات شد مشرق تایید کن همون طور که۱۰،۴۱ را ناییدکردی
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      1 2
      والا چند سال پیش تو محل تخلیه زباله های شیراز، چند نفر از کارکنان شهرداری تو زباله ها افتادن(بر اثر فرونشست ناگهانی زمین)، بعد از چند ساعت که جنازه ها رو پیدا کردن همگی به خاطر خفگی جان خودشون رو از دست داده بودن. چطور کسی چندین ضربه محکم به سرش خورده و تو دو تا کیسه زباله پبچیده شده میتونه زنده مونده باشه.
  • IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 1
    عجب با این همه دلایل متقن پس چرا این همه زمین و زمان پادرمیانی کردن واسه نجات قاتل. متاسفم. از نبود عدالت بین قشر متوسط و ثروتمندان
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    9 0
    نتیجه این هم زحمت برای بزرگ کردن دختر و پسر و خرج وی کردن شد هیچ
  • داوود IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    6 0
    قضاوت سخته ، بخصوص در این اتفاقات، همیشه پیشگیری بهتر از درمان هست، دختر چرا باید به خانه غریبه بره؟؟ اونم تنهایی، دوستان اینترنتی و مجازی یا خیابانی و پارکی ، عشق های یهویی و سه سوته، مشکلات خودشو داره و بیشتزین آسیب را دختر می بیند چون دختر مظهر احساس هست، مواظب دختران خود باشیم،
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 0
    من كارشناس نيستم ولى اگر ثابت شده كه قاتل بوده اجراى حكم بايد انجام ميشد تا عبرتى بشه براى ديگران در ضمن بايد كارهاى فرهنگى بشه تا از اين موارد پيشگيرى بشه
  • طاهره IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 18
    ای کاش خانواده ی مقتول رضایت می دادند چون با این کار خودشان در این دنیا وآن دنیا آرامش بیشتری داشتند
  • سید یوسف هاشمی IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 2
    همه این اتفاقات از سر نپختگی مغز هست اگر مقتول شرایط عقلی قبل از اعدام را آن زمان داشت هرگز دست به چنین عملی نمی زد اگر یک نگاه سرسری بیندازید می بینید که اکثر قتل ها در محدوده زمانی خاصی رخ میدهد که محدوده به قول معروف نپختگی فکر است
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    7 3
    وکلایی که با اینکه خودش اعتراف کرده به قتل ولی میخوان پرونده رو بپیچونن برای دو قرون پول. وکالت رو به گند کشیدن اینا
    • اکبر IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      0 2
      غزاله زنده است
  • مهدی IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    11 2
    با توجه به تجربه ای که بنده در برخورد با مجرمین داشتم ، متاسفانه در کشور ما مجرمین پس از خروج از زندان نه تنها عبرت نمی گیرند بلکه از مدت حبس با غرور افتخار یاد می کنند ، بنابراین تصور اینکه قاتل پس از گذشت خانواده مقتول عبرت گرفته وارد فضای جامعه شود کمی محال به نظر میرسد .
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 12
    چرا هیچکس نمیگه غزاله تو خانه ارمان چی میکرده چرا نگفتن با احساسات ارمان بازی کرده ارمان اشتباه کرده درسته اما اگ غزاله تو خونه یه نامحرم نمیرفت اینطور نمی شد چرا همه بلدن بگن قران حق قصا ص رو به خانواده مقتول داده اما کسی بلد نیست بگه همین قران هم دوستی های دختر وپسری رو منع کرده حجاب رو واجب کرده شماها که قران بلدین به حق حرف بزنین که فقط یه نفر مقصر نیست
    • یه نفر IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      3 1
      اهان یعنی فقط از دوستی دختر و پسر و تنها بودنشون تو یه خونه این اتفاقا افتاده پس اون دخترها و پسرهایی که توسط پدرشون و خونوادشون کشته میشن چی؟؟ که قاتل مجازات نمیشه و دیه هم نمیده ؟؟
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 0
    قصاص حق است و باید اجرا می شد اما توجه داشته باشید قاتل مجازات قصاص را تحمل کرده و اکنون فوت شده است و دیگر چیزی به کسی بدهکار نیست. والسلام
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      1 0
      والا اینکه حقیقت رو پنهان کرد و نگفت جسد گذاشت خودش گناه هست. حق هر فردی هست که جسدش به خاک سپرده بشه، جسد غزاله که معلوم نشد چه بلایی اومده‌. خانواده ای تا ابد باید زجر بکشن که جسد دخترشون کجاست، این درد و زجر هم خودش گناه هست پای کسی که حقیقت رو فاش نکرد. امیدوارم خدا رحمتش کنه و اونو ببخشه ولی به نظر من اینها همه اش حق الناس هست که خدا نمیبخشه
  • بهنام IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 0
    تربیت باید از بچگی انجام شود تا اینجوری نشه تربیت از پرِ قنداقه....این گریه ها و زجه ها محصولِ تربیتِ خودته پدرجان
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    4 1
    مقتوله در خانه قاتل نامحرم چه غلطی میکرده؟
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 0
    « صد شیر گرسنه در رمه گوسفند چندان تباهی نکند که یک ساعت شیطان کند و صد شیطان آن تباهی نکند که یک ساعت نفس آدمی کند با وی » تذکرة الاولیاء
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    7 1
    دوتا نامحرم در خلوت با هم باشند نفر سوم شیطانه، بازم بگید دستورات قرن ها پیش بده، بازم بگید دین بده، اسلام بده، تو رو خدا اینهمه زحمت کیکشید برای بچه هاتون، کمی هم برای دینشون خرج کنید، چرا نمیفهمید؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    2 0
    اعوذ بالله من شرور انفسنا و من سیئات اعمالنا
  • علی IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    4 1
    خوشحالم که توی کامنتها یه عالمه قاضی مقید به اخلاق میبینم که همه از زشتی رابطه دختر و پسر و نوع پوشش خانواده ها و نحوه تربیت شعار میدهند. در صورتیکه ذره ای شعور و ادب و تربیت ندارند که وظیفه اونها قضاوت کردن نیست. اگر شعور حرف زدن ندارید لااقل لال بمانید. با کدام اجازه دینی و شرعی قضاوت می کنید، تهمت میزنید، تخریب میکنید و حکم صادر می کنید. کاش از مسلمانی دم نمی زدید که سیره هیچ امامی این نبوده و نیست.
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      1 0
      لطفاً الکی پای دین و امام را به جفنگیات خود باز نکنید. حضور این دو جوان بدون هیچ نسبتی قطعا از نظر شرع و عرف غیر اخلاقی بوده و این اتفاق هم نتیجه ی همون سبک زندگیه الانم هم یه مملکت به لحاظ روحی باید تاوان این لا ابالی گری رو بده
  • علی IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    2 0
    من نمیدونم این همه جوان بدبخت اشتباهی وسط دعوا یکی رو میکشن این همه هم برا رضایت گرفتن تلاش نمیکنن. اون وقت این روانی از خودراضی زده دختر مردم رو بدون هیچ رحمی کشته این همه هم ازش حمایت میکنن.معلوم نیست شاید بچه پولداری چیزی بوده
  • نازنین IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    6 1
    والله چی بگم هممون جوون داریم از خدا میخوام همه ی پسران ودختران این سرزمینم به راه راست هدایت شوند
  • علی IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 0
    سلام.یک دیوانه سنگی به چاهی انداخت.ای کاش کسی دیوانه نشود.ای کاش سر چاه ها را ببندیم.ای کاش سنگها را از چا ها دور کنیم.تربیت کودک خیلی مهم است.چه دختر چه پسر.
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    و لکم فی القصاص حیات یا اولی الالباب حیات جامعه در گرو قصاص است
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    6 3
    دختری که در ۱۷ سالگی به خانه یک پسر میرود و سر از اتاق در میاورد مجرم نیست؟؟؟؟ این دختر به دلیل تربیت غلط و مثلا روشنفکرمابانه والدینش جسارت چنین کاری یافته و خودش را در موقعیت خطرناک قرار داده .اگر اعدام حق ارمان بود والدین غزاله هم به دلیل کوتاهی در تربیت دخترشان باید محاکمه شوند . نمیشود که تربیتتان فرنگی باشد و قصاصتان اسلامی. اما در مورد قلضی در مملکتی که پدری را که با داس سر بریده قصاص نمیکنند . قاتل ۱۷ ساله مجرم حساب میشود
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    3 0
    جالبه بی بی سی چند تا پست برای آرمان گذاشت به امید اینکه چیزی کاسب بشه. منتها مردم همه از اعدام آرمان حمایت کردن و بی بی سی نتونست از آب گل آلود ماهی بگیره و تیرش به سنگ خورد.
  • ا IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    1 0
    با سلام و عرض تسلیت به دو خانواده،من نظرم این که پدر و مادر اقای عبدالعالی با توجه به اینکه شاغل و اساتید دانشگاه بودن وقتی برای تربیت بچه هاشون نگذاشتن،بچه عزیزه،ولی تربیتش عزیزتره
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      پزشکان اصولا در تربیت و هدایت فرزندان ناتوانند !مگر آنکه مرد باشند و همسری خانه دار و دلسوز داشته باشند وگرنه زوج پزشک وقتی برای تربیت فرزند ندارند
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 0
    خانواده ها باید مراقب فرزندانشون باشند درسته زمان قتل هردو زیر سن قانونی بودند ولیکن پدرو مادرهای عزیز بدانید هر قدمی که فرزندتان بر میدارند شما نیز در ان سهیم هستید پس بهتر است دقت لازم را انجام دهید خداوند روح همه را ببخشد و بیامرزد
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    پدرو مادر غزاله توی حریم بخشیدن نبودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس