کد خبر 1303934
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷

 وقتی تصمیم به احداث باغ نهال گردو می‌گیریم و یا به دلیل کهولت سن درختان، مایل به تعویض آنان با درختانی تازه هستیم، مهم‌ترین چالش پیش رو انتخاب و خرید نهال گردو مناسب است.

به ‌خصوص در آذر ماه 1400 که قیمت نهال گردو به نسبت پارسال افزایش داشته و پیش از پیش انتخاب صحیح نهال مناسب حائز اهمیت می شود. هنگامی که پای باغ درخت گردو در میان باشد و مایل باشیم باغی پر از این گیاه اقتصادی و سود آور ایجاد کنیم.

موضوع اصلی درباره قیمت انواع بهترین نهال گردو پیوندی و خرید نهال درخت گردو به نقل از آریا نهال، ویکی پدیا و گلد نهال این است که در هر جغرافیایی یک نهال گردو را می توان انتخاب کرد و به دلیل تنوع بسیار زیاد ارقام گردوی موجود، این انتخاب ممکن است گاهی دشوار شود.

استعلام قیمت و خرید نهال گردو در کمتر از 5 دقیقه

بنابراین در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع بهترین نهال گردو، بپردازیم تا به شما در انتخابی ساده ‌تر و پرسود ‌تر کمک نماییم.

نهال گردو چندلر پیوندی:

بیایید در ابتدا با معروف‌ترین ارقام گردو آغاز کنیم. خرید نهال گردو چندلر جزو محبوب‌ترین گردوهای آمریکایی تبار در ایران است که در زمره پربازده‌ترین گردوهای مناطق سردسیری ایران به شمار می‌آید و میوه آن پوست کاغذی و خوش مغز است.

پرورش نهال گردوی چندلر برای باغ ‌های با ارتفاع 750 تا 1500 متر بالاتر از سطح دریا بسیار مطلوب می باشد و تحمل سرمایی بسیار مناسبی نیز دارد.

نهال گردوی فرنور پیوندی:

گردوی فرنور از دیگر ارقام وارداتی است که برای مناطق کوهستانی با ارتفاع بیش از 1200 متر (تا حداکثر ارتفاع 2300 متر از سطح دریا) بسیار مناسب است. از جمله ویژگی‌های این نهال گردو که از فرانسه به ایران آورده شده می‌توان به باردهی زیاد، مقاومت سرمایی بالا و مقاومت بالا در برابر آفات و بیماری‌ها اشاره کرد.

نهال گردو اسرائیلی:

در ادامه معرفی انواع خرید نهال گردو؛ به محصولی می‌رسیم که در ایران به نام گردوی اسرائیلی (یا گردوی فلسطینی) معروف شده است؛ در واقع گردویی با نژاد ایرانی است که خاستگاه آن در فلات ایران بوده و در جهان نیز به نام گردویی ایرانی از آن یاد می‌شود.

این نهال گردو که در مناطق کوهپایه ‌ای بهترین بازدهی را دارد، درختی بسیار پر بازده اما با مغز گردویی کوچک و متوسط است که از نظر رنگ مغز و طعم آن، طرفداران خاص خود را دارد.

استعلام قیمت و خرید نهال گردو در کمتر از 5 دقیقه

نهال گردو خوشه ای:

در معرفی بهترین نهال گردو؛ می‌توان به دسته‌ای از گردوها به نام گردوهای خوشه‌ای نیز اشاره داشت که در نژادهای مختلفی وجود دارند و دلیل نام گذاری آنان این است که تعداد گردویی که بر روی یک شاخه می‌دهند زیاد و به صورت متراکم است.

 در حال حاضر دو نوع نهال گردو خوشه‌ ای برای مناطق گرمسیر و سردسیر موجود است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید فواید و خواص گردو در هر دو نژاد این مغز گردو یکسان می باشد.

نهال گردوی ژنوتیپ برتر آریا نهال:

خرید نهال گردو ژنوتیپ آریا، درخت گردویی اصلاح شده با ویژگی‌هایی متناسب و مطلوب است که در تعادلی مناسب بین باردهی زیاد، مقاومت سرمایی خوب، پوست چوبی نازک میوه و مغز مناسب قرار دارد. این نوع گردو جزو ارقام زودگل و مناسب برای مناطق معتدل و گرمسیری است که در هر هکتار حدود 5.5 تن بار خواهد داد.

نهال گردو فرانکت:

گردو فرانکت از دیگر ارقام آمریکایی تبار موجود در ایران است که به سبب گرده زایی و گرده افشانی فراوان، در بسیاری از مواقع به عنوان گرده افشان در باغ ‌هایی با نهال های مختلف استفاده می‌شود. البته باردهی خود این نهال گردو نیز مطلوب است و در ارتفاعات بین 500 تا 1500 متر از سطح دریا می‌تواند بیشترین باردهی را داشته باشد.

نهال گردو تویسرکان:

گردوی تویسرکانی از جمله مرغوب‌ترین گردوهای ایرانی تبار است که خاستگاه آن منطقه‌ای به همین نام در ایران بوده و از لحاظ رشد طولی تا سن بلوغ، قامتی به بلندای 18 متر پیدا خواهد کرد. حاصل این نهال، گردویی مرغوب با مغزی لذیذ و پر روغن است که در بازار ایران و حتی منطقه از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است.

از آنجایی که به دلیل ارتفاع زیاد درخت گردو، فاصله نهال ها باید به‌جای 7 متر، 10 متر در نظر گرفته شود، بنابراین افرادی با زمین‌های باغی در مساحت زیاد، می‌توانند اقدام به کاشت و بهره برداری از این نهال گردو کنند.

استعلام قیمت و خرید نهال گردو در کمتر از 5 دقیقه

نهال گردو پدرو:

خرید نهال گردو پدرو بر خلاف گردوی تویسرکانی به دلیل ارتفاع کوتاه نهال بالغ برای کاشت فشرده در باغ‌هایی با مساحت کمتر مناسب است. این گردو مناسب مناطق کوهپایه‌ای با آب و هوایی نسبتاً سرد است و در این شرایط بازدهی مناسبی نیز دارد.

 این گردوی آمریکایی تبار که در جهت خرید نهال گردو ، جزو گردوهای دیر گل محسوب می‌شود، میوه‌ای درشت با مغزی گوشتین و رگه دار می‌دهد و نسبت مغز به پوست آن حدود 70% است.

نهال گردو کانادایی:

درخت گردو کانادایی جزو نهال های دیرگل و مقاوم به سرما است که مناسب مناطق کوهستانی ایران است و از جمله دلایل اصلی محبوبیت آن این است که می‌تواند از سال دوم باردهی داشته باشد. بلوغ این نهال در سال هشتم اتفاق می‌افتد که پس از آن میزان باردهی سالانه هر درخت به حدود 50 الی 60 کیلوگرم می‌رسد.

نهال گردو مراغه:

در ادامه معرفی انواع خرید نهال گردو؛ به درختان گردو مراغه می‌رسیم؛ گردویی درشت، پوست کاغذی و با مغزی لذیذ و مرغوب که بومی ‌کشور ایران بوده و در دیگر کشورهای منطقه و به‌خصوص ترکیه نیز طرفداران خاص خود را دارد. گردو مراغه مقاومت بالایی نسبت به سرما دارد و برای کشت در مناطق کوهستانی بسیار مناسب است.

نهال گردو شیلی:

گردوی شیلی، گردویی با مغز بسیار درشت است. نسبت پوست به مغز این میوه 80% است که در کنار درشتی مغز، کیفیت مغز آن نیز بسیار مرغوب است. پوسته چوبی این گردو پوسته‌ای صاف و مغز آن رنگی به رنگ کهربایی روشن است. این رقم وارداتی نهال گردو در ایران طرفداران زیادی دارد که به دلیل دیرگل بودن اغلب در مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ای کاشته می‌شود.

خرید بهترین نهال گردو:

به‌جز ارقام نام برده، گردوهای دیگری مانند پکان، توسرخ، پاکوتاه ضیاء آباد، بیلچک، وینا، جمال و... نیز در ایران مرسوم هستند که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این مطلب کوتاه سعی کردیم به معرفی رقم‌ های نهال گردو، که در ایران متداول هستند بپردازیم.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر مانند مشاهده قیمت نهال های گردو، به صفحه ی نهال گردو سایت آریا نهال مراجعه کرده و نسبت به مشاهده و یا خرید نهال گردوی مد نظر خود اقدام نمایید.

 نهالستان آریا نهال از بهترین نهالستان های دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی می باشد که بدون واسط، بهترین انواع نهال گردو پیوندی یا بذری را با ضمانت بازگشت کالا در اختیار شما قرار می دهد. کافیست تنها عبارت: (آریا نهال) را در گوگل سرچ کرده و وارد سایت شده تا از خدمات بی نظیری بر خوردار شوید.

نشانی وب سایت: https://ariyanahal.ir

شماره تماس کارشناسان: 09143336024 / 09143336029

نشانی ما : آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان 17 شهریور، بعد از پلیس راه


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس