ملکه انگلیس نمایه

یک نماینده مجلس گفت: انگلیسی‌ها به جای تشکیل دادگاه ساختگی در مورد حوادث آبان ۹۸ باید پاسخگوی کشتار میلیون ها ایرانی در اثر ایجاد قحطی مصنوعی توسط این کشور در جنگ جهانی اول باشند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تشکیل دادگاه‌های ساختگی توسط دولت انگلیس درباره حوادث آبان‌ماه سال ۹۸ گفت: دولت انگلیس به جای تشکیل این دادگاه‌ها باید پاسخگوی کشتار ۱۱ میلیون نفری که در ایران به خاطر قحطی مصنوعی که توسط انگلیسی‌ها در زمان جنگ جهانی اول در کشور ما ایجاد شد، باشند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی افزود:‌ انگلیسی‌ها بدنام‌تر از آن هستند که بخواهند به عنوان مدافع ملت ایران خود را قلمداد کنند. اینها همان‌هایی هستند که در طول تاریخ در منطقه ما و در جای جای دنیا در تعیین حدود مرز کشورها استخوان لای زخم گذاشتند و همیشه بین کشورها جنگ و درگیری به راه انداختند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: انگلیسی‌ها همان‌هایی هستند که رژیم جعلی صهیونیستی را ایجاد کردند و این رژیم کودک‌کش را به جان ملت‌های منطقه انداختند.

سلیمی خاطرنشان کرد: انگلیسی‌ها همان‌هایی هستند که صدها هزار نفر با سلاح‌های آنها در یمن جان باختند و میلیون‌ها نفر را در این کشور دچار تنگی معیشت کردند.

وی افزود: درست است حوادث آبان‌ماه ۹۸ بر اثر بی‌تدبیری ایجاد شد اما انگلیسی‌ها در شعله‌ور شدن آتش فتنه نقش تأثیرگذاری داشتند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: انگلیسی‌ها به فریبکاری معروف هستند و ملت ایران انگلیس را به عنوان روباه پیر و روباه مکار می‌شناسند و ا مروز هم ما نباید از نیرنگ و فریب انگلیسی‌ها در این باره غفلت بروزیم.

سلیمی در پایان گفت: انگلیسی‌ها با تشکیل این دادگاه‌ها در صدد هستند تا جای شاکی و متهم را عوض کنند و به جای اینکه پاسخگوی اقدامات مداخله‌جویانه‌شان در سال ۹۸ باشند در جایگاه مدعی حاضر شده و نظام جمهوری اسلامی ایران را مورد سؤال قرار دهند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    8 4
    انگلیسی ها برای بحرین رئیس پلیس می فرستند که به قصاب بحرین معروف می شود، توی لندن هم چند داغون خیابانی را توی پارچه می پیچند و با عینک سیاه می فرستند توی اتاق پشتی که بر علیه ایران دروغ بگویند و مثلأ شهادت بدهند. واقعیت اینستکه این دادگاه دقیقأ مانند بقیه دادگاههای انگلیس است و دقیقأ با همان سطح استاندارد عدالت و مبانی حقوقی برگزار شده است.
    • حاج جواد IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 0
      خدا لعنت کنه این انگلیس رو
  • بازنشسته IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    9 3
    این روباه های پیر باید محاکمه شوند . تاریخ بی طرف را بخوانید از اول تا دقیقا" الآن و حتی زمان اول انقلاب این انگلیسی های بی شرف باعث بدبختی علاوه بر ایران برای خیلی از کشورها بوده اند.
  • علیرضا IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    10 5
    خوب شما هم یک دادگاه با مستندات تشکیل بده بعد که ثابت کردید ادعای خسارت و جبران بکنید.الان دیگه صد سال گذشته و همه دنیا میدونند انگلستان چه جنایاتی اونزمان در ایران مرتکب شده ،خودت استارت بزن
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    3 10
    اینکه قحطی اومده چه ربطی به انگلیس داشته؟! یعنی انگلیسیها مانع بارش باران شدن،یت مزارع را نابود مردن؟ بیشترین جرم انگلیس ( در سریال هزار دستان هم اشاره شد) این بوده که در زمان قحطی از ایران گندم خریده.
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      7 0
      به جنابعالی توصیه میکنم این نظرات درخشانت را بگذاری درب کوزه و آبش را بخوری. در ضمن، قحطی جنگ جهانی اول و دوم، ربطی به نباریدن نزولات جوی نداشت، بلکه کاملا عمدی و مصنوعی ایجاد شده بود. بهتر است کتاب "قحطی بزرگ" و "ایران، پل پیروزی، سرزمین قحطی" را بخوانی تا شاید مغز آکبندت باز شود و کمی چیز یاد بگیری.
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      4 0
      قحطی بخاطر خشکسالی نبود بلکه بخاطر نیرنگ انگلیس برای جمع کردن گندم و قوت غالب مردم از بازار و احتکار اون بنفع سربازان متفقین صورت گرفت
  • ایرانی IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    7 0
    اگه سفیر ترسیده انگلیس ان روز از ایران اخراج میکردن این قدر پررو نمیشد
    • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      0 0
      کاملاً درسته. اگر سفیر بریتانیای صغیر رو بعد از دخالت در اعتراضات داخل ایران ،ظریف عنصر نا مطلوب میشناختش و اخراجش میکرد ،شاید الان با وقاحت دادگاه بر علیه ما تشکیل نمیدادن. ضمناً از وزارت خارجه دولت انقلابیِ آقای رئیسی انتظار میره که نسبت به این اباطیلی که اونجا دارن بر علیه ایران میبافن، عکس العمل در خوری صورت بده و مثل دولت قبل منفعل و بزدل نباشه.
  • سید فروزان CH ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    دقیقا ، انکلیسها همان کسانی هستند که یک مشت بی غیره وطن فروش را بنام اصلاح طلب تربیت و تحویل مملکت دادند با نگاهی به پرونده اصلاح‌طلبان نود درصد آنها در انگلیس مثلا درس خوانده‌اند ، از زشت کلام گرفته تا فرزندان هاشمی
  • محمدرضایی IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    1 0
    انگلیس دشمن شماچرا
  • رضا IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    الآن بعد صد سال يادت افتاده كه انگليس جنايت كرد ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس