دیوان عالی قتل غیرعمد را تایید کرد

وکیل حمید صفت گفت: شعبه ۵۱ دیوان عالی کشور با صدور دادنامه قطعی ضمن رد فرجام خواهی معترضین رأی فرجام خواسته مبنی بر برائت حمید صفت از قتل عمد را تأیید کرد.

به گزارش مشرق، حمید شاهرخی  گفت: شعبه ۵۱ دیوان عالی کشور با صدور دادنامه قطعی ضمن رد فرجام خواهی معترضین رأی فرجام خواسته مبنی بر برائت حمید صفت از قتل عمد را تأیید کرد.

وی افزود: رأی قطعی است و از نظر دادگاه حمید صفت مرتکب قتل عمد نشده و فقط باید جنبه عمومی جرم طی شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ناشناس FR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 0
    شعبه 10 کیفری حکم قصاص مستند به گزارش پلیس و گزارش جسد صادر میکنه و شعبه 39 دیوان(51 جدید) حکم قصاص رو به استناد گفته متهم بقتل نقض میکنه!!!!!! و شعبه 8 کیفری به استناد گفته متهم بقتل حکم تبرئه صادر میکنه!!!!!! و شعبه 51 دیوان(39 سابق) حکم تبرئه رو تائید میکنه!!!!!!
    • دوست ناپدری IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      1 1
      دلیل قتل ناپدری اپارتمان 200 متری محل وقوع قتل بود. ناپدری فهمید مادر حمید صفت قصد سند سازی برای اپارتمان 200 متری واقع در ملاصدرا داره و منتظر مرگ بی سر و صدای ناپدری حمید صفته و ناپدری خواست با انتقال اموال بنام وصیش و طلاق مادر حمید جلوگیری کنه که بقتل رسید.
  • khakhs IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    1 0
    اولین نظریه پزشکی قانونی ایران علت فوت را خونریزی و اسیب مغزی در اثر اصابت جسم سخت اعلام نمود که با اعتراض وکیل حمید صفت کمیسیون 3 نفره علت فوت و خونریزی مغزی و اسیب نسج مغزی در اثر اصابت جسم سخت و عوارض ناشی از ان در زمینه مستعد جسمانی تعیین کرد که عوامل زمینه ای نظیر سن، مصرف داروهای ضد انعقادی، ابتلا به بیماری دیابت و فشار خون به میزان 15 درصد در بروز مرگ تاثیر داشته اند با اعتراض وکیل حمید صفت! کمیسیون 5 نفره نوشته با توجه به معاینات انجام شده در بیمارستان فیروزگر اثار ظاهری ضرب و جرح در نواحی سر و صورت و گردن ملاحظه نشد پس 33 درصد علت خونریزی مغزی و فوت مربوط به ضربه و 67 درصد مربوط به زمینه مستعد جسمانی و مصرف داروهای رقیق کننده خون میباشد که با اعتراض اولیاء دم کمیسیون 7 نفره 50 درصد علت خونریزی مغزی و فوت رو مربوط به ضربه و 50 درصد رو مربوط به زمینه مستعد جسمانی و مصرف داروهای رقیق کننده خون دانسته( و حمید صفت با قرار وثیقه در خرداد 1397 ازاد میشه) با اعتراض اولیاء دم! کمیسیون 9 نفره بدون درج درصد نوشته این نوع خونریزیها و اسیبهای مغزی بدلیل سن بالا و مصرف داروهای ضد انعقادی با ضربه خفیف و غیر کشنده می تواند حادث گردد!!!!!! و با اعتراض اولیاء دم کمیسیون 11 نفره بدون درج درصد نوشته بیماریهای زمینه ای ناپدری می توانسته منجر به فوت شود!!!!!! و استرس ناشی از نزاع و مصرف داروی ضد انعقاد تشدید کننده روند فوت بوده اند. پزشکی قانونی المان به استناد گزارش جسد پزشکی قانونی ایران و سی تی اسکن بیمارستان فیروزگر و گزارش ترخیص از بیمارستان برلین بعد از فنرگذاری عروق انسدادی و عکسهای موبایلی ضرب و شتم! نظریه اولی و دومی( 3 نفره) پزشکی قانونی ایران رو قابل قبول دانسته ولی نظریات دیگر را غیر مستدل و غیر علمی دانسته و در پایان نظریه 12 صفحه ای نوشته بدون ضربات شدید و پی در پی اسیبهای تشریح شده درگزارش جسد بروز نمیکرد. درعکس موبایلی از ناپدری دربیمارستان فیروزگر در اینستاگرام soheyl_assadzadeh اثار ضرب و جرح کاملا مشهوده و بنا به گزارش پلیس 110 ناپدری قبل از به کماء رفتن در روز درگیری به پلیس گفته حمید رو سینه من نشسته و با مشت به سر و سینه من زده و در گزارش جسد نوشته شده خونریزی روی نرم شامه و خونریزی وسیع زیر سخت شامه و کوفتگی شدید و از هم گسیختگی بافت نسجی مغز و حرکت بافت م
    • FR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      1 0
      .....کوفتگی شدید و از هم گسیختگی بافت نسجی مغز و حرکت بافت مغز به سمت چپ و پرخونی مشکوک در دیواره بین بطنی قلب مشهود بود.
    • حقوقدان IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      1 0
      اگر در گزارش جسد فقط نوشته بود خونریزی روی نرم شامه و خونریزی معمولی زیر سخت شامه تاکید میکنم معمولی زیر سخت شامه و اثار ضرب و جرح هم نبود قطعا علت خونریزی و فوت! بیماری و مصرف داروی ضد انعقاد بود ولی حالا که خونریزی روی نرم شامه و خونریزی وسیع زیر سخت شامه نوشته شده قطعا ضربه باعث خونریزی شده و مضافا اینکه کوفتگی بافت مغزی فقط با ضربه شدید حادث می شود چه برسد به کوفتگی شدید و از هم گسیختگی بافت نسجی مغزی مندرج درگزارش جسد! و عکسای موبایلی اثار ضرب و شتم هم به تنهایی گواه شدت ضربات است و اقرار خود متهم بقتل و بیان خود ناپدری دلیل احراز زدن ضربات توسط حمید صفت می باشد و ​اسیبهای مندرج درگزارش جسد گواه صحت اظهارات ناپدری به پلیس قبل از به کماء رفتن میباشد با این مشخصه! ضربه به سینه ناپدری باعث پرخونی مشکوک در دیواره بین بطنی قلب شده و ضربه به سر باعث خونریزی روی نرم شامه و خونریزی وسیع زیر سخت شامه و کوفتگی شدید و از هم گسیختگی بافت نسجی مغز و حرکت بافت مغز به سمت چپ شده.
  • ناشناس IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    1 0
    بچه های مقتول گفتن بعد از حکم برائت 1400/9/1 شعبه51 دیوان(39 سابق) شعبه 8 کیفری دادنامه ای در مورخ 1400/9/16 صادر کرده و فقط به حسین شاهرخی وکیل حمید صفت ابلاغ شده!!!!!!!!!!!! و تا امروز دادنامه 1400/9/16 به ما ابلاغ نشده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و پرونده با علت طرح رفع ابهام و ارشاد نسبت به اتهام قتل عمدي مسلمان به تاریخ 1400/10/13 در شعبه 51 دیوان ثبت شده. معلوم نیست شعبه 8 کیفری با شعبه 51 دیوان(39 سابق) چکار دارن میکنن!!!!!!
  • دوست ناپدری IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    1 1
    مادر بچه های مقتول! فنلاندیه ولی بعدا ساکن المان میشه و با هوشنگ( مقتول) ازدواج میکنه و 2 پسر و 1 دختر در المان بدنیا میاره و به خواست هوشنگ برای اشنایی با ایران از سال 1376 تا سال 1384 ساکن ایران میشن و بدلیل بلد نبودن زبان فارسی بعد از یکسال تحصیل ناموفق در مدرسه ایرانی در مدرسه سفارت المان در تهران ثبت نام میکنن( ثبت نام مدرسه ایرانی و اخذ مجوز برای ثبت نام مدرسه سفارت المان در تهران توسط وصی فعلی انجام شده) و پسر بزرگش سال 1379در مسافرت شمال( تنکابن) در تصادف کشته میشه و با تماس هوشنگ از المان جنازه رو اقای .....( وصی فعلی) با خانم فنلاندی هوشنگ از تنکابن به تهران میارن و بدلیل اختلاف سن! سهیل در سال 1382 و خواهر و مادرش در سال 1384 برای ادامه تحصیل به المان برمیگردن چون اولا مدرسه سفارت المان در تهران 2 سال اخر دبیرستان را نداشت و دوما از اول هم قرار بود برای ادامه تحصیل دانشگاهی به المان برگردن. اولیاء دم بخاطر تولد در المان تابعیت المان و بخاطر فنلاندی بودن مادرشان تابعیت فنلاند و بخاطر ایرانی بودن پدرشان تابعیت ایران رو دارن و به زبان المانی و فنلاندی و انگلیسی تسلط کامل دارند ولی بدلیل ارتباط کم با فارسی زبانان تسلط به زبان فارسی ندارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس