نشست سه‌جانبه پوتین، پاشینیان و علی‌اف درباره قره‌باغ

طبق اعلام کرملین، ۲۶ نوامبر (پنجم آذر) نشست سه جانبه روسای جمهور روسیه، جمهوری آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان در سوچی برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، در شرایطی که تنش‌های مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان همچنان خبرساز است، کاخ کرملین از دیدار سه جانبه سران مسکو، باکو و ایروان به میزبانی ولادیمیر پوتین خبر داد.

بنا بر گزارش رسانه‌های ارمنستانی، کاخ کرملین اعلام کرد که ۲۶ نوامبر (پنجم آذر ماه) نشست سه جانبه سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.

به نوشته وبگاه «آرمن پرس»، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در شهر سوچی روسیه در نشت سه جانبه با ولادیمیر پوتین شرکت می‌کنند.

بنا بر اعلام دفتر ولادیمیر پوتین، سران روسیه ارمنستان و جمهوری آذربایجان «گام‌های بعدی برای تقویت ثبات و برقراری زندگی مسالمت‌آمیز در قره‌باغ کوهستانی را تشریح خواهند کرد».

طبق روایت کرملین، تمرکز نشست سه جانبه در سوچی روی مسائل مرتبط با «احیای ارتباطات تجاری-اقتصادی و حمل و نقل» خواهد بود.

قرار است ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه غیر از حضور و میزبانی از نشست سه جانبه سران، با پاشینیان و علی اف به صورت دوجانبه هم دیدار خواهد کرد.

رسانه‌ای شدن دیدار پوتین، پاشینیان و علی اف در شرایطی انجام شده که نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان قرار است اواسط ماه آینده میلادی در بروکسل دیدار داشته باشند. این دیدار به دعوت رئیس شورای اروپا انجام خواهد شد.

میزبانی ولادیمیر پوتین از نیکول پاشینیان و الهام علی اف به دنبال درگیری‌های شدید مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان انجام خواهد شد.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی یک جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و آن جنگ با میانجیگری روسیه به آتش‌بس ختم شد.

به رغم آتش‌بس باکو و ایروان، اختلافات بر سر تعیین مرز و ادعاهای جمهوری آذربایجان در خصوص کریدور ادعایی «زنگه‌زور» باعث شده که تنش‌ها بین این دو کشور همسایه ادامه یابد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    3 4
    اینکه یک کشور فقط از یک نژاد باشه‌چقدر حالت زشت و مسخره و عقب افتاده ای هست. خوشبحال‌خودمون که در یک‌کشور‌مثل یک‌گلستان با گل های مختلف زندگی‌میکنیم.‌البته امریکا و هند و روسیه و کانادا هم جزء کشور های مدرن فرانژادی هستند.
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    3 0
    ایرانم كه هویجه؟!
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 7
    کشورهای آذربایجان و ارمنستان فرزندان مادرمان ایران هستند.‌فقط دورافتاده از خانه.
  • مجتبی از زنجان IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    2 13
    ببنید الان210کشور در جهان زبان و قومیت دارند همه شون کشورها باید برای تک قومی شدن گام بردارند با هر روشی حتی روش کثیف چون آینده شون به خطر میفته از قدیم میگن گرک گویمیان اولار اوتا
    • سلیم IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      9 1
      مجتبی جان خوش به حالت عقل نداری راحتی و از لحظه هات داری لذت میبری.باز به مقالات علمی تخیلیت ادامه بده.دوستت داریم مجتبی جان.تارخ تولدت رو بگو تا واست هدیه تولد بفرستیم.
    • مجتبی از زنجان IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 6
      بزرگوار اینا مشکلات هستش خودتون رو به بی خیالی نزنید مخلصم
    • رامین IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      3 1
      مشکلات دقیقا وجود افکاری مانند تو هستش که با رضا پالانی شرو ع شده و هنوزم در نوچه هایش تکرار میشود ... عامل تجزیه ایران افکار نژادپرستانه امثال تو هستش مجتبی جان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس