کد خبر 1303499
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
واکسن

یک کارشناس مسئول درگاه تبادل اطلاعات سلامت به تشریح نحوه ثبت عوارض واکسن کرونا در این سامانه پرداخت.

به گزارش مشرق حامد رضایی، کارشناس مسئول درگاه یکپارچه تبادل اطلاعات سلامت درباره سامانه ثبت عوارض واکسن کرونا گفت: سامانه خود اظهاری عوارض احتمالی واکسن کووید ۱۹ به آدرس salamat.gov.ir  تنها مرجع رسمی وزارت بهداشت است.

او افزود: در این سایت لینکی اضافه شده و مردم به صورت خود اظهاری می‌توانند، مشکلاتشان را در رابطه با واکسن ثبت کنند.

بیشتر بخوانید

دستور وزیر بهداشت برای تشدید امنیت سامانه واکسیناسیون

رضایی ادامه داد: این سامانه برای ثبت عوارض احتمالی دریافت کنندگان واکسن و بدون نیاز به حضور در پایگاه‌های بهداشت یا مراکز درمانی ایجاد شده است.

این کارشناس مسئول درگاه یکپارچه تبادل اطلاعات سلامت گفت: سامانه‌های سطح یک بهداشتی، امکان ثبت عوارض احتمالی مراجعان به مراکز واکسیناسیون یا پایگاه‌های بهداشتی را دارند.

او تصریح کرد: در این سامانه انواع عوارض واکسن نیز درج شده است و افراد می‌توانند اطلاعات فردی خودشان را وارد کنند. پس از آن صفحه‌ای برای آن‌ها در خصوص عوارض واکسن ظاهر می‌شود و در نهایت می‌توانند اقدام به ثبت اطلاعات کنند. بنابراین جمع آوری اطلاعات به روش الکترونیک انجام می‌شود.

رضایی گفت: اورژانس و مراکز بهداشتی در سطح شهرها و روستاها اطلاعات لازم را ثبت می‌کنند به طوری که اطلاعات مراکز بهداشتی در اختیار معاونت بهداشت و اطلاعاتی که از سوی اورژانس جمع آوری می‌شود در اختیار معاونت درمان قرار می‌گیرد و در نهایت اطلاعات تجمیع و در اختیار مسئولین برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی قرار می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس