کد خبر 1303440
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
قیمت هر کیلو برنج طارم ۴۲ هزار تومان

عضو هیئت مدیره انجمن برنج گفت: قیمت هر کیلو طارم بوجار و سورت شده( بدون خرده) در کارخانه های شمال ۴۱ تا ۴۲ هزار تومان است.

به گزارش مشرق، علی اکبریان عضو هیئت مدیره انجمن برنج گفت: بنابر آمار ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج تولید شد که با احتساب سرانه مصرف ۳۶ کیلو، ۷۰۰ هزار تن کسری نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود.

او گفت: انجمن واردکنندگان سرانه مصرف را ۴۰ تا ۴۲ کیلو و تولید را کمتر از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن اعلام می‌کند که با این وجود حالت ۲گانگی به وجود آمده است که بهترین راه حل استنباط به آمار وزارت جهاد کشاورزی است.

اکبریان گفت: انجمن شالیکوبان از کاهش ۴۰ درصدی تولید خبر می‌دهد، اما واقعیت آن است که اعلام آمار ضد و نقیض تولید و سرانه مصرف، ضربه مهلکی به تولید وارد می‌کند.

عضو هیئت مدیره انجمن برنج گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو طارم بوجار و سورت شده (بدون خرده) در کارخانه‌های شمال ۴۱ تا ۴۲ هزار تومان، فجر ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان، شیرودی ۳۳ هزار تومان و ندا ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان بوده که نسبت به هفته‌های اخیر با ثبات بوده است.

هر کیلو قیمت
طارم بوجار و سورت شده (بدون خرده) ۴۱ تا ۴۲ هزار تومان
فجر ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان
شیرودی ۳۳ هزار تومان
ندا  ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان

اکبریان در پایان گفت: با توجه به فراوانی برنج، کمبودی در عرضه نداریم و بازار همچنان آرام است و برآوردها حاکی از آن است که قیمت برنج تا پایان سال افزایش نداشته باشد. با توجه به فراوانی تولید، مشکلی در توزیع نداریم و تنها دلالان بر التهاب قیمت در بازار دامن می‌زنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    10 2
    یعنی حدود بیست تا سی هزار تومن دلال میخوره؟؟؟ وای
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      1 0
      دلال نمیخوره ... هزینه حمل و نقل بسته بندی سود پخش کننده سود مغازه دار رو هم حساب کنی درست میشه
    • در جواب دلال برنج IR ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 0
      من برنج همیشگیم رو سه ماه پیش خریدم ۳۶الان شده ۶۰ یعنی این سه ماه هزینه حمل و نقل گرون شد یا که دلال احتکار کرده میخوره ! مردم رو ساده فرض نکن ! تنها راهش اینه مثل گندم ، دولت دست دلال و واسطه رو قطع کنه با نرخ دولتی از کشاورز بخره بده دست مردم
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    9 2
    دلال های بیشرف و انگل نمی گذارن برنج ایرانی کمتر از کیلویی 60 هزارتومن دست مردم برسه. اگه دولت بتونه دست دلالان بیشرف مفتخور رو از میوه و حبوبات و مواد غذایی مردم کوتاه کنه من به این دولت سجده می کنم.
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    6 2
    هههه. تو کارخونه های برنج پاک کنی شمال برنج پاکستانی رو با برنج ایرانی مخلوط می کنن (همونطور که روغن ارزون آفتابگردون رو با روغن زیتون مخلوط می کنن) و به قیمت برنج خالص ایرانی می فروشن. به این دلیله که برنج ایرانی دیگه عطر و طعم سابق رو نداره وگرنه برنج که تغییر نکرده.
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      4 0
      متاسفانه دقیقا همینطوره
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    1 1
    باجناقم الان برنج طارم و هاشمی رو اینستاگرامی بدون قاطی و کاملا خالص داره 47500 می فروشه
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    1 0
    یعنی دولت نمیتونه مستقیم بخره بین مردم توزیع کنه؟
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    1 0
    من تولید کننده هستم این قیمت‌هایی که شما گذاشتید خصوصا برای طارم اصلا وجود خارجی نداره ،قیمتها بالاتر خرید و فروش میشه و این چیزی که شما اعلام کردید صد در صد ناخالصی داره
    • US ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 0
      عضو هیئت مدیره انجمن برنج آمار و قیمتی رو اعلام میکنه که مسئولین رو به این نتیجه برسونه واردات برنج رو کنترل کنند و در نتیجه سود بیشتری نصیبشون بشه..... وارد کنندگان برنج هم با انگیزه مشابه عکس اینا عمل می کنند...این وسط مردم هم که هیچی
  • مهدی IR ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    کارخانه رو ولش کن بگو در بازار چند هست ؟! برنجی که چندساله میخرم تالش خزر مرداد ۳۶هزار گرفتم الان ۶۰هزار شده طی سه چهار ماه !!‌ دولت باید مثل گندم دست دلال هارو کوتاه کنه خودش برنج رو عرضه کنه مردم برنج خوب از خارجم وارد شه که سو استفاده نکنند از احتکار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس