روحانی نمایه

عضو کمیسیون امور داخلی با اشاره به شکایت‌های نمایندگان و گزارشات ارسالی کمیسیون‌های مجلس علیه حسن روحانی به قوه قضائیه گفت: افکار عمومی منتظر برخورد دستگاه عدلیه برای برخورد با فعل‌ها و ترک فعل‌هاست.

به گزارش مشرق، احمد علیرضا بیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، درباره تعیین تکلیف شکایت کمیسیون‌های مجلس و نمایندگان از حسن روحانی و دولت سابق اظهار داشت: تخلفات دولت گذشته دو گونه است؛ گونه اول آن است که مجلس به موضوع در قالب اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس ورود کرده و رسیدگی شده و گزارش آن را به دستگاه قضایی ارسال کرده است که عدلیه باید به عنوان ضمانت اجرای اعمال مقررات و قوانین در جمهوری اسلامی عمل کند. این در حالی است که من معتقدم این کار باید در دوران مسئولیت دولت حسن روحانی صورت می‌گرفت نه پس از پایان آن.

بیشتر بخوانید:

مروری بر انتصابات فامیلی در دولت روحانی

وی افزود:‌ افکار عمومی هم‌اکنون منتظر است در موضوعات مختلف نوع ورود دستگاه قضایی به تخلفات دولت سابق و ترک‌ فعل‌های آن مشاهده کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور تصریح کرد: گونه دوم تخلفات دولت گذشته هم آن است که مجلس فعلی به این باور و رأی نرسید که بایستی برای اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس اقدام کند که می‌توانم با استیضاح وزیر وقت کشور درباره حوادث آبان ۹۸ اشاره کنم هرچند که ۷۰ نفر از نمایندگان مجلس با ارسال نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی رئیس وقت قوه قضاییه از وی درخواست کردند که فعل‌ها و ترک فعل‌هایی که صورت گرفته به طور دقیق توسط دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار گیرد و آقای رئیسی هم اعلام کرد که هیأتی برای این موضوع تعیین کرده و هم‌اکنون مجلس منتظر است خروجی این هیأت را ببیند.

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: درباره بورس هم اتفاق مشابهی رخ داد به طوریکه هیأت رئیسه مجلس با استیضاح وزیر وقت اقتصاد با موضوع ریزش‌های متوالی بورس و افت شاخص و از بین رفتن سرمایه‌های مردم موافقت نکرد و امکان استیضاح دژپسند درباره مالباختگی ۴۰ میلیون ایرانی که ۴۰۰ هزار میلیارد تومان ثروت و دارایی خود را از دست دادند فراهم نکرد.

وی گفت: مردم بعد از شکایت‌های متعدد کمیسیون‌های مجلس و نمایندگان از حسن روحانی و دولت وی به قوه قضاییه باید اینگونه حس کنند که عدلیه به تخلفات صورت گرفته دولت دوازدهم که قابلیت رسیدگی دارد ورود کرده و کسانیکه هم‌اکنون در رأس این مسئولیت‌ها قرار گرفته‌اند متوجه خواهند شد که اگر آنها هم خطا کنند به این سرنوشت دچار خواهند شد و اگر این رسیدگی قضایی صورت نگیرد زمینه تجری و جسارت بیشتر متخلفین فراهم خواهد شد. 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در پایان گفت:‌ انتظار دیگر مردم از دستگاه عدلیه آن است که بدون تعارف و هیچگونه ترسی با مسئولینی که تخلف کرده‌اند برخورد قضایی صورت دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    5 0
    بی صبرانه منتظر آن روزی هستیم که حسن روحانی و چند تن از وزرا و مدیران دولتش پای میز محاکمه پاسخگویی کارهایشان باشند
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      0 2
      بی صبرانه منتظر نباش
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      1 0
      اقای اژه ای روحانی رو محاکمه کن. تورو به خون شهدا قسم میدم. مردم گرسنه هستن عامل گشنگی مردم رو که 8 سال شیشلیک میخورد محاکمه کن لطفا
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    4 0
    افکار عمومی دنبال اجرای عدالت ومحاکمه نجومی بگیران وترک فعل‌های دولت روحانی هستند اگر آنها محاکمه نشوند باز هم شاهد چنین قانون گریزها ورانت خوری خواهیم بود
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    1 2
    افکار عمومی سالها منتظر محاکمه دولتی بود که دکل گم کرد،به بابک خان نفت داد تا بکشه بالا و.................... اتفاق افتاد؟؟؟
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      1 0
      حرف نزن ما منتظر محاکمه روحانی هستیم که باعث شد قیمت خونه 10 برابر بشه. درود بر اون دولتی که مسکن مهر برای مردم فقیر میساخت
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 0
      گیرم دکلی درکاربوده !!ولی حسن روحانی ۶۰تن طلا ذخیره مات روبفنادادکه.حالت خوبه?
  • منتظرالعنعکاس IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    افکارعمومی بغیرازمحاکمه اقناع نخواهدشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس