کد خبر 1303404
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

سرور اچ پی چیست؟ در این محتوا می خوایم به نکات مهمی از جمله خرید سرور اچ پی و سرور چیست؟ بپردازیم، پس با ما همراه باشید. در یک تعریف کلی سرور به سیستمی گفته می‌شود که همیشه روشن و در دسترس است و سایر کامیپوترها و دیگر تجهیزات به آن متصل هستند و براساس دستورالعمل‌های آن اجرا می‌شوند. به‌عنوان مثال سرورهای اینترنتی که کاربران زیادی از طریق آن می‌توانند به اینترنت متصل شوند.

در واقع سرور کامپیوتری مجهز به سخت‌افزار قدرتمند در شبکه‌های Local-Public است که خدمات منحصربه‌فرد مانند اینترنت، ایمیل، پروکسی، وب، ذخیره‌ساز و ... را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سرورها مانند کامپیوتر ترکیبی از سیستم عامل و سخت‌افزار مانند CPU، هارد سرور  hp، پاور، رم و...هستند اما در عملکرد با هم تفاوت‌هایی دارند که عبارتند از:

ü سرورها نسبت به کامپیوترهای شخصی و معمولی قابلیت سرویس‌دهی مداوم و روشن بودن پیوسته (چندین ماه) را دارند.

ü قابلیت هماهنگی و سازگاری قطعات داخل سرور با یکدیگر نسبت به کامپیوتر

ü برخورداری از CPU مخصوص با قدرت و سرعت پردازش بالا در سرور نسبت به کامپیوتر

ü برخورداری از قابلیت Hot Plug در سرور

ü قابلیت محافظت از اطلاعات هارد یا RAID در سرور

سرورها براساس کارآیی دارای مشخصاتی از قبیل برخورداری از چندین CPU برای پردازش همزمان، پشتیبانی از رم تا 1 ترابایت، قابلیت سخت‌افزاری Raid، تعویض قطعات معیوب در هنگام روشن بودن سرور، پشتیبانی از تعداد زیادیHDD ،SSD  و SAS و... هستند.

انواع سرورهای HP از لحاظ فیزیکی

سرورهای HP از لحاظ ساختار فیزیکی به سه دسته تقسم می شوند که شامل:

 سرورهای ایستاده (Tower)

این سرورها تا حدود زیادی به کامپیوترهای معمولی شباهت دارند. شاید تنها تفاوت آنها این است که درون آنها سخت‌افزار های مخصوص به سرور قرار دارند. بزرگترین ایراد این سرورها این است که آنها نسبت به مدل‌های رکمونت و تیغه‌ای فضای بیشتری را اشغال می‌کنند.

سرورهای رکمونت (Rackmount)

برای استفاده از سرورهای رکمونت باید آن ها را درون رک قرار دهیم. خرید سرور رکمونت را زمانی در نظر بگیرید که قصد دارید از چند سرور در یک فضای کوچک استفاده نمایید.

 سرورهای تیغه ای (Blade)

همانند سرورهای رکمونت، برای استفاده از سرورهای تیغه‌ای باید آن ها را نیز درون رک قرار داد. این سرورها نسبت به سرورهای رکمونت کوچک تر بوده و فضای کم تری را اشغال می کنند. از مشکلات استفاده از این سرورها تهویه مناسب آنها می باشد و هنگام استفاده از چندین سرور تیغه ای در یک فضا این مشکل خود را بیشتر نشان می دهد.

راهنمای خرید سرور HP

یکی از نکات خرید سرور HP بسیار مهم در اینجا آن است که، چطور قطعات تقلبی را از قطعات اصل تشخیص دهیم. این تشخیص کار ساده ای نیست، حتی کارشناسان مجرب هم گاهی در دام قطعات تقلبی گیر می افتند. بهترین روش در اینجا خرید از نمایندگی های معتبر و شرکت های اصلی هستند که به شما بهترین قطعات را ارائه می کنند و آن ها را بر حسب شرایط قطعه تضمین می کنند. البته برخی از راهکارهای فنی وجود دارد، اما به همان اندازه که این راهکارها فراگیر می شوند، جاعلان نیز از آن ها استفاده می کنند و قطعات تقلبی را با توجه به این مشخصات ارائه می کنند. برای همین بهترین توصیه و راهنمای انتخاب سرور HP خرید از شرکت های معتبر تامین کننده است. سریر سرور یکی از بهترین و معتبر ترین فروشگاه های ارائه و عرضه انواع سرورهای hp می باشد.

برای خرید انواع سرور، باید مقاله راهنمای خرید سرور HP را بخوانید تا خرید مناسبی نیز داشته باشید.


** این محتوا تبلیغاتی است **

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Reza IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    1 0
    خیلی جامع و کامل بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس