image.png

فاز جدید توسعه شبکه همراه اول با عنوان هشت پلاس امروز با حضور مدیران مخابراتی کشور رونمایی شد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، صبح امروز یکم آذرماه 1400 آیین رونمایی از فاز جدید توسعه شبکه همراه اول با عنوان «+8» و در حضور مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، مسعود گرشاسبی مدیرعامل شرکت نقش اول کیفیت و جمعی از مدیران و معاونان این شرکت ها و مخابرات های استانی در هتل هما برگزار شد.

*الزام اپراتورها به سرمایه گذاری در سرویس های دیجیتال و دوری از خام فروشی

اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول در این مراسم ضمن استماع گزارش میزان پیشرفت پروژه فاز هشتم توسعه شبکه در اقصی نقاط کشور، در جریان موانع و محدودیت های پیش پای امر توسعه قرار گرفت.

وی در بخش سخنرانی خود با اشاره به شرایط خاصی که بر صنعت تلکام حاکم است و می تواند تبعات سنگینی برای آینده کشور داشته باشد، اظهار کرد: با وجود اینکه نگاه همه به اپراتورها مانند یک «بانک» است و البته همراه اول هم توانست سال گذشته به سود بسیار خوبی نسبت به سنوات گذشته برسد، اما توجهی به میزان هزینه ها نمی کنند.

اخوان بهابادی ادامه داد: سیاستگذاری تعرفه ای در بخش کلان ICT عادلانه نیست و انگیزه ای برای سرمایه گذاری در این بخش وجود ندارد؛ اغلب سرمایه گذاری هایی که اکنون انجام می شود نیز از جنس حاکمیتی است که به عنوان مثال همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه که بخش مهمی از زیرساخت ارتباطی کشور را در دست دارد، سال گذشته بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرد.

وی خطاب به متولیان صنعت ارتباطات کشور اذعان کرد: با این نظام تعرفه ای حال حاضر، در حال نابودسازی صنعت ارتباطات هستید.

اخوان بهابادی فضای تغییر و تحول را اینگونه ترسیم کرد و گفت: از دو سال گذشته که در همراه اول مشغول به کار شدم، ترافیک میزبانی روی دیتاسنترهای همراه اول حدود 30 گیگابیت بر ثانیه بود اما اکنون با رشد 20 برابری به 600 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با تأکید بر اینکه راهی جز حرکت به سمت توسعه سرویس های دیجیتال نداریم و اپراتورها نمی توانند خام فروش سرویس های پایه باشند، بیان کرد: سرویس دیجیتالی نظیر «شاد» که توانست گوی رقابت را از واتساپ که بیشترین پهنای باند مصرفی در کشور را داشت برباید، دلیلی بر این ادعاست.

وی خاطر نشان کرد: تنها به این شکل است که آینده تجارت تضمین می شود و این مهم نیز جز با سرمایه گذاری و توسعه شبکه محقق نخواهد شد.

اخوان بهابادی ضمن تقدیر از تلاشگران مخابراتی کشور در راستای ارتقای شبکه و بیان خواسته هایش از متولیان توسعه فاز جدید شبکه همراه اول عنوان کرد: اهدافی را برای هر استان در راستای فاز جدید توسعه در نظر گرفته ایم که ظرف دو هفته آینده به صورت مکتوب به آنها ابلاغ می شود و انتظار داریم جلسه بعدی با همکاران مخابراتی در راستای قضاوت عملکردها باشد.

*تأکید مدیرعامل مخابرات ایران بر اجرای دقیق فازهای توسعه همراه اول

مجید سلطانی، مدیرعامل مخابرات ایران نیز در این مراسم ضمن تقدیر از مدیرعامل همراه اول که سرمایه گذاری های خوبی را در یکی دو سال اخیر حول توسعه زیرساخت ها انجام داده است، اظهار کرد: خوشبختانه این نگرش بسیار مهمی است که نتایج تحولات خوب آن را نیز شاهد هستیم.

وی با اشاره به مواجهه مخابرات ایران با تحریم های دو جانبه داخلی و خارجی بیان کرد: متأسفانه نگاهی که در گذشته به مخابرات بوده باعث بروز برخی مشکلات در این شرکت شده است؛ اما با این حال معتقدم و تأکید دارم که فازهای توسعه همراه اول باید به سرعت طی شود و هیچ اعتبار توسعه ای که از سمت همراه اول به مخابرات می آید در جای دیگری جز فازهای توسعه شبکه اپراتور اول تلفن همراه هزینه نمی شود.

بنا بر این گزارش، در این مراسم که مسئولان کمیته فاز هشتم توسعه شبکه همراه اول نیز حضور داشتند به مواردی نظیر اضافه شدن 2058 سایت جدید به شبکه همراه اول، راه اندازی 744 سایت در قالب طرح خدمات عمومی اجباری، دستیابی به رکورد راه اندازی 213 سایت در آذر ماه 1399، راه اندازی 437 سایت جدید در پاییز 1399 و برنامه ریزی برای راه اندازی 2878 سایت تا پایان اسفند سالجاری نیز اشاره و نقشه راه ادامه فاز توسعه در قالب «+8» برای مدیران مخابراتی کشور ترسیم شد.

معاونان و مدیران شرکت های همراه اول و نقش اول کیفیت نیز به صراحت اعلام کردند که در راستای اجرای فازهای توسعه شبکه، هر چند با مشکلاتی در زمینه های تأمین تجهیزات و انتقال پول مواجه شدیم اما اجازه ندادیم تحریم ها سد راه شود و پروژه را متوقف سازد.

بهره برداری از فرصت های تحریم در قالب ایجاد مرکز تحقیق و توسعه همراه اول دیگر موردی بود که در جمع مدیران مخابراتی کشور ارائه و به خروجی فعالیت های آن با هدف حمایت از تولیدات بومی و متخصصان داخلی پرداخته شد.

همراه اول با اجرای یکی از مهم ترین پروژه های مخابراتی کشور با عنوان فاز هشتم توسعه شبکه، به دنبال ایجاد زیرساختی یکپارچه برای توسعه اکوسیستم دیجیتال کشور بود که برای راهبری آن علاوه بر استفاده از ظرفیت شرکت های زیرمجموعه خود، از پتانسیل پیمانکاران استانی مخابرات نیز بهره برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس