کد خبر 1303331
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
قرار گرفتن اروپا در کانون همه گیری کرونا

موج جدید شیوع کرونا در کشورهای اروپایی در حالی رخ می‌دهد که این کشورها راهکار مشترکی برای مقابله با این بحران ندارند.

به گزارش مشرق، تاکنون بیش از ۲۵۷ میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری کرونا مبتلا شده و بیش از ۵ میلیون نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‎اند.

بیشتر بخوانید:

«اروپا» کانون جهانی خیز دوباره کرونا

شیوع گسترده کرونا در اروپا در هفته‌های اخیر، نگرانی در مورد موج جدید این بیماری در فصل زمستان را تشدید کرده و سازمان بهداشت جهانی نیز درباره مرگ ۵۰۰ هزار اروپایی در زمستان کرونایی پیش رو هشدار داده است.

به گزارش «آتلانتیک»، اروپا که در پی اعمال محدودیت‎ها، اجرای قرنطینه و اجرای روند واکسیناسیون کرونایی، شاهد از سر گرفته شدن وضعیت عادی بود و اقدام به کاهش محدودیت‌ها کرد، در آستانه زمستان، با موج جدیدی از شیوع کرونا مواجه شده است.

اکنون کشورهای قاره سبز با کاهش دما و افزایش موارد ابتلا به کرونا، در کانون همه گیری قرار دارند و این قاره بار دیگر مجبور است که با اقدام‌های سخت تر، تلاشی ناامیدکننده برای کاهش فشار بر بیمارستان‌های مواجه با بحران اقدام کنند.

این در حالی است که این کشورها، دیگر در مورد بهترین مسیر پیش رو توافق گسترده‌ای ندارند.

اجرای قانون دریافت گذرنامه کرونایی و اعمال قرنطینه افراد واکسینه نشده، راهکارهایی هستند که کشورهای اروپایی در پیش گرفته‎‏اند؛ اگرچه هدف هر ۲ روش در نهایت یکسان است، اما تفاوت‌های کلیدی دارند.

در حالی که گذرنامه کرونایی به افراد بهبود یافته از بیماری کرونا اجازه دسترسی به فضاهای عمومی را می‌دهد، قرنطینه افراد واکسینه نشده، آن‌ها را با جریمه‌های مالی سنگین مواجه می‌کند.

این راهکارها در حالی اتخاذ شده‎اند که بخش قابل توجهی از جمعیت کشورهای اروپایی با نرخ پایین واکسیناسیون و رشد روزافزون شمار مبتلایان به کرونا روبرو شدند.

به نظر می‌رسد اختلاف نظر در مورد رویکردهای کرونایی دولت‌های اروپایی، بار دیگر کشورهای این قاره را در مسیر اختلاف‌های منجر به چندپارگی قرار دارد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس