کد خبر 1302848
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
چرا آمار دانش‌آموزان واکسن‌زده متناقض است؟

معاون متوسطه آموزش و پرورش و سخنگوی بازگشایی مدارس، گفت:علت تفاوت آمار وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش در اعلام دانش آموزان واکسینه شده تفاوت جامعه آماری آن‌ها است.

به گزارش مشرق، علیرضا کمره‌ای معاون متوسطه آموزش و پرورش و سخنگوی بازگشایی مدارس در مورد تفاوت آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و آمار میزان واکسینه شده‌های اعلامی وزارت آموزش و پروش گفت:تفاوت در جامعه آماری این دو وزارتخانه موجب این اختلاف آماری شده است .

وی گفت: آمار واکسیناسیون اعلامی توسط وزارت بهداشت بر اساس گروه سنی اعلام شده است و عمده افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در کشور را در برمی‌گیرد که این آمار را از ثبت احوال دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید

بازگشایی مدارس و خانواده‌هایی که بلاتکلیف هستند!

معاون متوسطه آموزش و پرورش و سخنگوی بازگشایی مدارس ادامه داد: نکته مهم در این موضوع این است که تمامی افراد در این گروه سنی دانش آموز محسوب نمی‌شوند.

کمره‌ای گفت: آنچه در محاسبه آماری آموزش و پرورش مورد استفاده قرار می‌گیرد بر اساس دانش آموزانی هست که در این گروه سنی ثبت نام شده اند. از این رو ما در اعلام آمار واکسیناسیون دانش آموزان ثبت نام شده در مدارس را محاسبه می‌کنیم.

وی گفت: اگر آموزش و پرورش ۱۰۰ درصد پوشش تحصیلی را برای سنین واجب التعلیم داشت این آمار قابل اتکا بود، در حالیکه تنها افراد واکسینه شده در این سنین مورد استفاده در آمار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

قابل ذکر است پیش از این آموزش پرورش از واکسیناسیون بالای ۹۰ درصدی دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله خبر داده بود در حالی که وزارت بهداشت جمعیت دانش آموزان واکسینه شده برای دز اول را ۳۹ درصد و دز دوم را ۵۹ درصد اعلام کرده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس